Zo 20/06/2010 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Signer
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 00:25
Rijdt met: 29er Bitchbike

Bericht door Signer »

jodelaietie schreef: Schrijf 1 getal op jullie guidon namelijk 67km (voor de 80km rijders)(zal rond de 49km zijn voor de 60km rijders) Wie dan piepedood is krijgt een patat die hij niet meer te boven komt. 8-[
Wie fris is rijdt zijn metgezellen daar in enkele km op minuten. (technisch klimmen , kracht , souplesse , klimmen op macht, wat draaien en keren , beetje afdalen , lange singletrack , klim 30%).
Ook gestart voor de 80km en toch wat op mijn honger blijven zitten.
Had op mijn bovenbuis 67 geschreven doch het was maar wachten,wachten,........... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Volgens mij werd deze tocht op het forum al vooraf wat overroepen #-o #-o
Geeeeeeeeeen slechte tocht,verre van maar een mens zit dan in zijn hoofd met een bepaald verwachtingspatroon dat niet werd ingevuld.

Heel verzorgde bevoorrading met op de laatste heel lekkere rijsttaart.
Zeer duidelijke bepijling,dus niet misreden.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Volgend jaar kom ik zeker terug en hopelijk dan terug zoals ......... [-o< [-o<
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Na het lezen van de commentaren is mijn reactie hierover toch een beetje verbaasd.....
Je kan toch niet om de streek heen en die is toch prachtig om door te rijden,gelijk hoe....

Toch te veel gewoon zeker,of er iets TEveel vooraf van verwacht.......

Nu,ik kan wel zeggen dat ik vooraf verwittigd was .......
den daler
Mountainbiker
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 02 dec 2007 16:46
Rijdt met: cannondale scalpel ,specialized stumpjumper

Bericht door den daler »

waar was die km 67 nu
was da die helling hotond of de beklimming school rusthuis
en waar was die 30 % dan
vond beide goed te doen
de 80 km gereden met 21 avs
dus zo lastig was het nu ook nie
op de trieu veel volk gepasseerd en aan die boom stonden ze allemaal al stil
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Triple-T schreef:
Hier zie je hoe het moet
http://www.youtube.com/watch?v=ESriZ2_z8cU
Links van de boom dus
Merci, lijkt me redelijk simpel op die manier.
Zal dit de volgende keer toepassen ipv rechts over de wortels te proberen.

De rit zelf: ok.
De 82km waren meer dan lastig genoeg, maar na Malmedy waren de technische stukjes hier toch wat minder :wink:
Toch zeer goed geamuseerd en hoop dat er een 11de editie komt!

Mezelf ook wa gespaard tot km 68: heynsdale.
Dit was smullen en beroep doen op de kracht reserves die nog aanwezig waren.
Opt einde van de rit was ik moe en tevreden =D>
Mss de chauffage toch 10° warmer zetten, want in de maand juni 13-14° [-X

8)
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

jodelaietie schreef:
jacques schreef: Het Hotond cross parcours van vervlogen tijden is in extremis terug !
Afbeelding

Een beetje reclame mag wel.
Ik weet niet of jullie het zullen smaken maar
minimum de helft van het parcours zit in extremis in de TT . (afst 60+80km)
Straf spul voor de kuiten op de flank van de HOtond.
Je kan al trainen voor volgende week zaterdag , wedstrijd 1 uur + 1 ronde.
"Beestig hard " :wink: denk ik als ik het bekijk.

In februari 2011 vindt daar ook de nieuwe superprestige wedstrijd veldrijden plaats (ipv van Vorselaar) !!
Ik ben blij dat ik het "parcours" reeds heb verkend :P
Mijn keuze of ik hier deelneem is al gemaakt: NOT
Gebruikersavatar
tram4
Mountainbiker
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 20:34
Rijdt met: scott genius MC50

Bericht door tram4 »

We waren met 4 vandaag Samen met Wollie en Bushrider om 8h vertrokken voor de 80,Sanny was al vertokken voor de 40. Een prachtige streek om te fietsen enkel het weer viel wat tegen maar het bleef toch droog. Vol verwachting ook uitgekeken naar de helling van 30%. Bushrider reed als enigste van ons boven, ik ondanks de aanmoedigingen n het beloofde pintje gestrand op 2 m :oops: :evil: . Mooi gedaan mannen =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

uncle sam schreef:
Triple-T schreef:
Hier zie je hoe het moet
http://www.youtube.com/watch?v=ESriZ2_z8cU
Links van de boom dus
Merci, lijkt me redelijk simpel op die manier.
Zal dit de volgende keer toepassen ipv rechts over de wortels te proberen.



8)
't Is nochtans te doen hoor rechts, heb er wel geen beelden van, van links heb ik wel bewijzen :wink: Als 't van mij is gelukt, moet 't wel lukken van u ook zeker?
Links is zéker te doen, maar om het nu simpel te noemen... lukt als het niet echt vettig ligt bijna iedere keer van mij, alsook van enkele andere leden van onze club, zoals deze op het filmpje...

Over de tocht zelf, absoluut genoten.. Top voor mij was heynsdale? en de koppenberglus.. Was idd waar, als ge nog wat kon doorduwen daar reed je idd mensen die door hun krachten waren op minuten daar.
Hopelijk tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Hier deze morgen ook gestart en mij niet beklaagd. De tocht was inderdaad misschien iets minder dan de vorige jaren, daarmee bedoel ik dat het minder technisch was op bepaalde stukken, maar daar had ik geen problemen mee. Als je weet wat je al moet doen om in deze streek een mooie tocht te organiseren, chapeau mannen!

Hopelijk kunnen ze volgend jaar inderdaad iets meer uit de streek halen. Let wel, al die commentaren over vorige jaren waren hier zeer terecht! Dit is en blijft een klassieker in de streek! Deze mensen blijven de moed ophalen om tegen al de problemen en tegenwerkingen in een tocht te organiseren en daar kunnen wij enkel en alleen bewondering voor hebben!

Ik had ook wel verwacht dat het iets minder ging zijn dan vorige jaren, maar toch blijf ik trouw aan deze organisatie! Tien jaar geleden was het allemaal een stuk makkelijker dan nu! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

tt kluisbergen

Bericht door berggeitje1 »

De laatste klim 30% is rechts over de wortels wel te doen, tuurlijk als deze voor de eerste maal oprijdt in het onmogelijk om deze op te rijden. Het is een kwestie de klim te kunnen starten met voldoende snelheid en dan op macht op hoog rijden.

Wat mij wel opgevallen is en wat ik betreur dat nog veel bikers geen helm droegen, een helm is geen zekerheid om niets tegen te komen maar het kan toch veel leed besparen.

Tocht was in orde, en ja we zijn volgens mij te veel verwend.[/quote]
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Ik vond dit eveneens een mooie tocht. =D> =D> Vorig jaar bleef de tocht bijna volledig op het grondgebied van Kluisbergen (en deelgemeenten). Toen werd echt het maximum uit de Kluis gehaald. Waarschijnlijk is het nu weer wat moeilijker geworden om bepaalde toelatingen te krijgen... :-? Het alternatief mocht er echter best wezen: Koppenberg, Fiertelmeers, Pironpad, Kabernhol, Trieu,.... Het was een aaneenschakeling van mooie en pittige stukjes. =D> =D> De techneuten onder ons bleven misschien wat op hun honger zitten, maar het Livierenbos en het bos van den docteur zijn iets te ver weg. Een mooie goed georganiseerde tocht waar ik volgend jaar, ondanks het feit dat ik in Heynsdale wat sterretjes heb gezien, graag opnieuw naar terugkom. Hopelijk was het de laatste keer niet, want anders verliezen we weer een mooie tocht op en rond de Kluis (na Amougies en de Sinterklaasveldtoertocht in Avelgem). :( Bedankt en hopelijk tot volgend jaar. =D> =D>
Laatst gewijzigd door Fritsie op zo 20 jun 2010 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie