Za 29/05/2010 Zwalm

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
A.B
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 12 mei 2010 20:38
Rijdt met: FELD Q700

Za 29/05/2010 Zwalm

Bericht door A.B »

Zaterdag 29 mei Omloop Het Volk (W.T.C De Zwalmstoempers,Wsc Zwalm Sportief)

VTT in de prachtige Zwalmstreek

Cafetaria sporthal, De Zwalmparel, Sportlaan 1, Zwalm

50 & 26 km

Inschrijvingen van 08.00 - 14.00
ydreg
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 mei 2010 11:16
Rijdt met: cube team 2011

Bericht door ydreg »

Zeker de moeite waard met een prachtige beklimming en afdaling(offroad) van de berendries en nog tal van hoogtemeters te overwinnen(de zwalmstreek weet je wel).
Komt er nog bij dat het flink wat geregend heeft vandaag dus geen stof meer vreten(maar een beetje modder).
PS:het parcours volgt op een paar stroken na een volledig ander traject dan de mtb van afgelopen maandag in zwalm.
Hopelijk tot zaterdag
Gebruikersavatar
b@rtm@n
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 jun 2008 21:38
Rijdt met: merida gustav

Bericht door b@rtm@n »

als zwalmenaar kan ik hier niet ontbreken [-X
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Bericht door MTBSDVD83 »

Ik ga terug een poging ondernemen om af te komen naar Zwalm deze keer kom ik met de auto. (vorig week 2x plat gereden voor dat ik aan de start was :( )

Welke richting gaat deze?
Gebruikersavatar
A.B
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 12 mei 2010 20:38
Rijdt met: FELD Q700

Bericht door A.B »

Dingske schreef:Ik ga terug een poging ondernemen om af te komen naar Zwalm deze keer kom ik met de auto. (vorig week 2x plat gereden voor dat ik aan de start was :( )

Welke richting gaat deze?
Richting Roborst, Velzeke, Strijpen (met een zeer mooie bospassage), om zo naar St-Goriks-Oudenhove te rijden om daar de splitsing te hebben. De 50 gaat via de afdaling en daarna de beklimming van de Berendries(off raod) naar de bevoorrading. Na de bevoorrading rijden we richting Rozebeke, waar er nog eens gesplitst word, de 25 rijd via Boekel terug naar Zwalm, en met de 50 rijden we via Elst(met een paar mooie stijle afdalingen en beklimmingen) naar Zegelsem met de Leberg en de Haaghoek. Om zo via Horebeke en Boekel terug naar Zwalm te rijden. Vandaag weest uitpijlen en parcours in zeer goede staat.
ydreg
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 mei 2010 11:16
Rijdt met: cube team 2011

Bericht door ydreg »

zeker afkomen,vorig jaar kritiek gekregen wegens tegenliggers van een andere mtb rally dit is dit jaar dus opgelost(de andere organisatie richt nu de zondag in).
Ook het probleem van de gelijkaardige pijlen zijn verholpen.
Vandaag samen met biker ab 7.30 uur uitgepijld en het moet gezegd worden het parcours ligt er snel bij maar het stof is weg(enkele passages o.a rond de berendries liggen er een beetje vettig bij).
Voor de rest hopelijk genieten van de prachtige(heuvelachtige)streek en hopelijk tot morgen(met veel bikers)
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Bericht door TimDC »

Het was vandaag een leuke tocht zonder al te veel hoogtepunten. Goed kunnen doorrijden 54km op de teller.
Onderweg wel serieus wat sabotage van de bepijling. 's Nachts waren er blijkbaar een paar onozelaars op pad geweest om de bepijling te gaan saboteren. Organisatie, probeer steeds eerst iemand die het parcours kent op pad te sturen voor iedereen vertrekt! Dat maakt dat er al heel wat minder pijlen zullen ontbreken.
Als je een noodnummer opschrijft zie dan ook dat diene mens het parcours kent. Want dat was nu niet het geval. :cry: :cry: We stonden daar met een hele groep bikers aan dat kasteel daar en die man van het noodnummer wist zelfs niet welke richting we uitmoesten #-o
Voor de rest bevoorrading oke, apres ook ok.
Gebruikersavatar
Bomp@
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 15 jul 2009 14:59
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door Bomp@ »

Mooi tochtje, het was zowaar in mijnen achtertuin. En inderdaad daar beneden de Kasteeldreef waren de pijltjes verdwenen. Dan maar het Mijnwerkerspad genomen tot aan de voet van de Berendries en zo terug op het parcours. Voor de rest was alles oké. Tot volgend jaar :-)
ydreg
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 mei 2010 11:16
Rijdt met: cube team 2011

Bericht door ydreg »

Oke de kritiek die we krijgen is terecht en we hebben ook besloten om volgend jaar 2uur voor de start nog eens te gaan verkennen(ik vind het wel erg dat we vrijdag een ganse dag uitgepijld hebben en dat je s'morgens even rondrijd en merkt dat er zo'n 15 pijlen weggenomen,afgebroken of gedraaid zijn).
Welke onozelaar houd zich hier mee bezig?
Toch bedankt voor uw deelname en hopelijk tot volgend jaar!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Bericht door lowflyer »

30% van de rit in mijnen achtertuin, mooie rit met het 2e deel na de bevoorrading groter off road percentage.

tot volgend jaar :-D
Plaats reactie