Zo 25/04/2010 Opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Dr.Gonzo schreef:
Wowen schreef:Lang haar - met de uitleg hoe er 's morgens geroepen wordt naar de file :wink:
Streets dus !!!! :P :P :P
Aah is da streets? Hele vriendelijke gast, zowel aan de inschrijving als tijdens de technische passage ! =D>
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

:wink: :wink:
Gebruikersavatar
Bulls-Eye
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 11:09
Rijdt met: Merida Matts Lite

Bericht door Bulls-Eye »

Met een goed gedacht begonnen aan de 80 maar dan toch maar voor de 60 gekozen, wilde Dickie blijven volgen en mezelf tegen gekomen, maar na de splitsing er terug door kwam en achteraf spijt dat ik dan toch niet de 80 gereden heb.

Tijdens de passage in het bos na de 2de bevoorrading een tegenligger op de singletrack met als gevolg dat we elk tegen een boom plakten, met een geschaafde arm tot gevolg. Maar dat kon de pret niet bederven. Heb mij goed geamuseerd goed weer en nadien nog een lange aprés.

De DaanTT, een meer dan waardige opvolger heeft gevonden in de mensen van "Straf in bergaf" Doe zo verder. Proficiat =D>
deltaking
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 25 apr 2010 12:58
Rijdt met: ridley trailfire

Bericht door deltaking »

Streets schreef::wink: :wink:
Hey streets, mijn mail gelezen? #-o
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

deltaking schreef:
Streets schreef::wink: :wink:
Hey streets, mijn mail gelezen? #-o
neen?
naar waar gestuurd? ik zit nu opt werk, nog geen thuismail opengedaan.
je mag dit ander per pb doen

Streets
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

4.000 liter regenwater om fietsen af te spuiten

'Straf in Bergaf' probeert wandelaars en terreinfietsers te verzoenen. Erik Gyselinck
OPWIJK - Mountainbikers komen vaak in conflict met wandelaars. 'Straf in Bergaf' wil een uitzondering zijn. 'We hebben eerbied voor milieu en natuur en in de afspuitstand gebruiken we regenwater.'
De vijf jaar jonge mountainbikeclub 'Straf in Bergaf' neemt zondag de bekende tocht van Daan over, die het na dertien jaar voor bekeken houdt. 'Onze tocht gaat over 30, 50, 60 of 80kilometer', zegt woordvoerder Bart Vanderstraeten. 'Het parcours gaat over Merchtem, Asse, een stukje Brussel, Dilbeek, een gedeeelte van Affligem en Aalst. Als we 600deelnemers halen, komen we er financieel uit', weet hij.

'Het is niet simpel om toestemming te krijgen van de verschillende gemeenten', weet hij intussen. 'Terreinfietsers hebben niet zo'n goed imago. We worden vaak beschouwd als wielertoeristen die het niet zo nauw nemen met de regels en rotzooi achterlaten. Maar wij zijn zo niet zo', verzekert Vanderstraeten. 'We willen niet in conflict gaan met de liefhebbers van trage wegen of de groene jongens. In feite hanteren we een gelijklopende filosofie. We hebben respect voor de natuur en het milieu. Het enige dat me meevoeren op onze fiets is onze drinkbus. Die gooien we niet weg. Onze tocht is een sportieve uitstap. We stippelen onze omlopen uit op bestaande wegen. Vaak ontstaat wrevel tussen de wandelaar en de mountainbiker. De wandelaars eigenen zich de trage wegen toe, maar we willen met hen samenwerken in plaats van ruzie te maken.'

'Straf in Bergaf' toont zich milieubewust. Bart Vanderstraeten: 'We gebruiken eerst een vat van 4.000liter hemelwater om onze vuile fietsen te reiningen in de afspuitstand in de Guldenboomstraat. Pas daarna tappen we af van het leidingwater. De Guldenboomstraat, waar de aankomststreep is getrokken, zal overigens helemaal afgesloten zijn voor het verkeer en als parking en afspuitstand dienen.'

'Straf in Bergaf', de enige terreinfietsclub is die erkenning geniet van de gemeentelijke sportraad, telt 28leden, onder wie een vrouw.

www.strafinbergaf.be
artikel uit het nieuwsblad van zaterdag 24/04

Streets
Gebruikersavatar
Reli
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 27 apr 2009 20:24
Rijdt met: Scott Scale 60

zalig fotooke

Bericht door Reli »

Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: zalig fotooke

Bericht door »

Als we 600deelnemers halen, komen we er financieel uit'
Allè,dus d'er is wa reserve :wink: !
Reli schreef:8)

http://fotoalbum.seniorennet.be/incl/ge ... 8&typeid=4

met dank aan de fotograaf ! =D>
Waren jullie niet met 2 in Scott-uitrusting ?

In elk geval is deze tt al jaren een klassieker in mijn agenda,altijd dik in orde.

Eigenlijk was die dag al klote begonnen : net voor Opwijk een lekke band...met de auto #-o .No way dat dit mijn heilige bike-dag zou vergallen ! Snel de wagen geparkeerd en de fiets op :-D !

Ter plekke snel mijn 5 eurootjes gelegd en op naar de 80km.Die autoband was een zorg voor later...

Het parcours was uitdagend,met hier en daar toch wel gevaarlijke sporen door de harde ondergrond,prachtige technische stukjes,kuitenbijters à volonté,vooral dan één van die laatste op de 86km(!) met nog een surprise'ke naar rechts als je bijna boven was.

Bevoorrading,bepijling,bike-wash,apres-bike,goodie-bag achteraf,..mijn complimenten voor zoveel inspanningen.Zelfs het prachtig weer was besteld.Het was top !

Kleine muggezifteropmerking : misschien had hier en daar een extra vermelding met gevaarlijk kruispunt wel gemogen.

Nadien met vereende krachten mijn auto van het reservewiel voorzien,waarvoor mijn dank aan mijn medebikers/-buren 8)
Laatst gewijzigd door op ma 26 apr 2010 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Mijn fotootjes staan online. Ik heb foto's van zij die rond 11u Laarbeekbos gepasseerd zijn (60 en 80km). Rond 12u30 heb ik dan de laatste bikers in het Borréboske op film gezet. (50,60 en 80km)

Link: http://cid-884185223f885dc2.skydrive.li ... 25-04-2010

Mojo 8)
Gebruikersavatar
skin
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 21:41
Rijdt met: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Bericht door skin »

mijn foto komt er niet op we waren telaat #-o
Plaats reactie