Za 03/04/2010 Ninove

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vivkemobiel
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: di 10 jul 2007 18:25
Rijdt met: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Za 03/04/2010 Ninove Ronde van Vlaanderen - MTB

Bericht door vivkemobiel »

Ben van plan om dit jaar eens de RVV voor mountainbikers te rijden.
Wie heeft er al de 100 km gedaan? Is het de moeite waarde?
Alle ervaringen welkom.
Gebruikersavatar
Roeselarenaere
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 18:57
Rijdt met: Ridley Tiger, Ridley Crossbow

Bericht door Roeselarenaere »

Vorig jaar heb ik de 100km gereden, wel een leuk tochtje, maar denk dat er mooiere tochten zijn in de streek. De sfeer van de ronde bij start en aankomst is wel altijd leuk om mee te maken.

Afbeelding
http://users.telenet.be/de_grysperre/
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Hier blijf ik dus bewust weg.
Al jaren zijn er klachten over
* te veel volk
* inderdaad niet de mooiste in de streek
* hoge inschrijving
* matige controles
*...
Ik ga andere oorden opzoeken :wink:
Voor wie deze toch doet, jeun jullie.
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

slijkcrosserke schreef:
* hoge inschrijving
Hoe bedoel gij dat?
Hoge inschrijvingsgeld of zijn te banken aan de hoge kant of wa?
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

BASSMAN schreef:Hoge inschrijvingsgeld of zijn te banken aan de hoge kant of wa?
#-o
Intelligente opmerking voor iemand die een gsm kan laten dansen op zijn auto :roll:

MTB
100 km : 15 €
75 km : 14 €
50 km : 13 €
30 km : 10 €
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Bericht door Verzetje »

Heb hem nog nooit gereden, maar spreekt mij eigenlijk totaal niet aan :oops:
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Geen Papegaai in Ronde Van Vlaanderen!

Bericht door StrammerMax »

Ik denk dat Bassman zich verveelt! Zijn nieuwe avatar is anders de moeite. En wat die gsm betreft: wie zoekt die vindt!

Ik ben vorig jaar naar de startplaats van de Ronde Van Vlaanderen in Ninove gereden. Daar stonden zoveel wagens geparkeerd en was het zo'n file dat ik rechtsomkeer gemaakt heb en naar Heverlee gereden ben om daar de vaste route te biken! De auto's stonden tot bijna 10 km van de start geparkeerd! Nein, danke!

Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Winterkalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
Gebruikersavatar
Oldie
Mountainbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: di 13 dec 2005 15:21
Rijdt met: scott scale 29 elite

Bericht door Oldie »

Als oorspronkelijke Stadenoare moet ik Roeselarenoare gelijk geven. RVV doe je voor de sfeer. De mtb - ritten zijn echt niet overbevolkt.
Het wordt alleen wat krap op de Muur en de Bosberg (met het gevloek en gesakker van de wielertoeristen op de achtergrond). De 100km vorig jaar wogen goed door op het einde. Bij droge ondergrond kan je dit moeilijk een uitdagend parcours noemen maar bij slijk en regen wordt deze rit één lange lijdensweg die nog lang in je geheugen zal gegrift blijven.
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Bericht door de ware »

Ik heb deze ooit één keer gereden, maar mij zien ze er ook niet meer voor de reeds hoger vermelde redenen.....
Qua volk op de mtb-tochten valt het best mee
Ik verkies de regio-tour boven den deze
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Hey Vivke

Je gaat niet veel nieuwe stukken meer krijgen. Je kent de meeste stukken als je de TT's in de buurt al gereden hebt.
Je kan het vele volk vermijden door ergens anders op het parcours te gaan. Ik vertrek ieder jaar in Geraardsbergen op het parcours. Tegen dat je in Ninove passeert is het meeste volk al weg.
Op het MTB parcours zal je niet veel opsnuiven van "de sfeer". Alleen op de muur en de bosberg.
Als je het voor "de sfeer" doet, moet je de Ronde op de baan rijden. Daar heb je dan echt de sfeer. Je komt wel geen meter vooruit door het hele vele volk. Je moet sommige heuvels te voet op, afhankelijk van het uur dat je er passeert.
So be it!! Ik doe dit jaar eens de 150 km omdat ik uitgedaagt ben door mijn baas. We gaan er zelf wel iets leuks van maken omdat mijn baas zijn vrouw op het parcours zal staan met "versneperingen" en zo.

Succes.
Plaats reactie