Za 06/02/2010 Sijsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
W.T.C.OOTJE
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 09:52
Rijdt met: Trek

VTT SIJSELE op za 6 februari - De acht van Sijsele

Bericht door W.T.C.OOTJE »

Voor de vijftiende maal organiseert WTC Olympia Sijsele hun wintermountainbiketocht. We vinden er een afwisselend en steeds uitstekend uitgepijld parcours terug in en rondom Sijsele. Na de start rijden we via de oude spoorwegbedding naar Maldegem-Donk. Verder rijden we achtereenvolgens naar De Geite, Oedelemberg, 't Maandagse, 't bosgebied Ryckevelde, alvorens af te sluiten via de Minneweg. Ook dit jaar, en dit na lang onderhandelen, mogen we terug het Militair domein in Ryckevelde doorkruisen. Zoals ieder jaar trachten we de mountainbikers te verwennen met een max. aan bos- en veldwegels (70% off-road), die ten allen tijde goed berijdbaar zijn. In het verleden slaagden tientallen bikers erin om binnen de 2 uur (47 km.) binnen te komen. Met een aantal nieuwe stukken privé domein wordt dit deze keer een bijna onmogelijke zaak. Dit jaar zal fietsengigant Trek aan de start- en aankomstplaats aanwezig zijn met hun promotieteam. De allernieuwste race- en mountainbikefietsen zullen er geshowd worden. Wie dit wenst zal er een proefrit kunnen rijden. Vorig seizoen : 1150 tevreden deelnemers! we zijn er terug klaar voor!!
Gebruikersavatar
ploppertje
Mountainbiker
Berichten: 120
Lid geworden op: di 05 jan 2010 12:08
Rijdt met: Trek 6500
Contacteer:

Bericht door ploppertje »

Na een kort nachtje, want ik heb deze nacht moeten werken hebben we (Roland en mezelf) wat aan het parcours gewerkt. Eerst naar de voorzitter om materiaal voor het maken van een brug. Ergens in het midden in een van de privébossen gingen wij deze morgen een brug bouwen over een diepe gracht. Aangekomen aan het privébos moesten wij het materiaal via de aanhangwagen duwen tot in het midden van het bosje. We waren al een beetje uitgeput van het aanbrengen van het materiaal en het werk moest nog beginnen :lol: :lol:

Groot was onze verbazing dat we daar drie grote wilde herten gespot hebben, die blijkbaar ook het parcours aan het verkennen waren!!!
Nu, ja de brug ligt er, de herten zullen hem de volgende weken misschien ook nog gebruiken!

Hier en daar zal er nog wat aan het parcours gewerkt worden zodat jullie op een veilige en vlotte manier overal door kunnen op zaterdag 6 februari.

Bij mijn volgende passages zal ik wel eens een fotootje van de werkzaamheden en de mooie locaties op het net plaatsen...
Gebruikersavatar
stofkanon
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 14 nov 2009 16:10
Rijdt met: sensa sella black

Bericht door stofkanon »

zal normaal gezien deze rijden. is ondertussen al enkele weken geleden dat ik nog een tt gereden heb als gevolg van het gure winterweer en werkomstandigheden. kijk er al naar uit
Gebruikersavatar
Toon_D
Mountainbiker
Berichten: 636
Lid geworden op: di 22 jul 2008 23:44
Rijdt met: Scott genius 700 Supreme, Cannondale Chase I

Bericht door Toon_D »

ploppertje schreef:Na een kort nachtje, want ik heb deze nacht moeten werken hebben we (Roland en mezelf) wat aan het parcours gewerkt. Eerst naar de voorzitter om materiaal voor het maken van een brug. Ergens in het midden in een van de privébossen gingen wij deze morgen een brug bouwen over een diepe gracht. Aangekomen aan het privébos moesten wij het materiaal via de aanhangwagen duwen tot in het midden van het bosje. We waren al een beetje uitgeput van het aanbrengen van het materiaal en het werk moest nog beginnen :lol: :lol:

Groot was onze verbazing dat we daar drie grote wilde herten gespot hebben, die blijkbaar ook het parcours aan het verkennen waren!!!
Nu, ja de brug ligt er, de herten zullen hem de volgende weken misschien ook nog gebruiken!

Hier en daar zal er nog wat aan het parcours gewerkt worden zodat jullie op een veilige en vlotte manier overal door kunnen op zaterdag 6 februari.

Bij mijn volgende passages zal ik wel eens een fotootje van de werkzaamheden en de mooie locaties op het net plaatsen...
Juist hopen dat die herten niet op het parcours kakken :lol:

Ik kom waarschijnlijk wel!
Gebruikersavatar
ploppertje
Mountainbiker
Berichten: 120
Lid geworden op: di 05 jan 2010 12:08
Rijdt met: Trek 6500
Contacteer:

Bericht door ploppertje »

Zoals beloofd enkele foto's van de opbouw;

http://users.telenet.be/ploppertje/WTC/WTC16.JPG
http://users.telenet.be/ploppertje/WTC/WTC17.JPG
http://users.telenet.be/ploppertje/WTC/WTC18.JPG
http://users.telenet.be/ploppertje/WTC/WTC19.JPG


Vandaag nog wat van het parcours gaan bekijken en het ziet er goed uit!!

Zondagmorgen is het voor ons algemene vergadering dan zullen wij het parcours definitief kunnen vastleggen...

Tot de volgende :P :-D :P
Laatst gewijzigd door ploppertje op za 30 jan 2010 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cubedude
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 19:02
Rijdt met: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Bericht door Cubedude »

Als het weer het een beetje toelaat rijd ik deze ook, ter opwarming voor Westouter de dag erna :-)
Gebruikersavatar
Putter Pierre
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: di 04 dec 2007 16:43

Bericht door Putter Pierre »

Ik heb gisteren 2h30 getraind in de regio Sijsele Oedelem
Alles lag perfect berijdbaar wat je NIET kon zeggen van Ingelmunster vandaag. Veel baan en in het veld harde diepe groeven door het vriezen verleden nacht
Gebruikersavatar
stofkanon
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 14 nov 2009 16:10
Rijdt met: sensa sella black

Bericht door stofkanon »

kan er iemand vertellen langs waar het parcours gaat? ben namelijk van maldegem zo kan ik mss onderweg inpikken.
Gebruikersavatar
ploppertje
Mountainbiker
Berichten: 120
Lid geworden op: di 05 jan 2010 12:08
Rijdt met: Trek 6500
Contacteer:

Bericht door ploppertje »

stofkanon schreef:kan er iemand vertellen langs waar het parcours gaat? ben namelijk van maldegem zo kan ik mss onderweg inpikken.
Om zaterdag gemakkelijk op het parcours in te pikken kun je het volgende doen:
Komende van Maldegem rijden richting Donk-centrum op de Heirweg, dan linksafslaan in Pispot (in de bocht) Daar zul je de pijltjes verder zien hangen :-D
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Bericht door spiermassa »

KLEIN BROTHER schreef:Ik heb gisteren 2h30 getraind in de regio Sijsele Oedelem
Alles lag perfect berijdbaar wat je NIET kon zeggen van Ingelmunster vandaag. Veel baan en in het veld harde diepe groeven door het vriezen verleden nacht
wat vandaag perfect bereidbaar is kan op het einde van de week heel anders zijn ....maar dezen brigand komt zaterdagmorgen hier zijn tochtje doen.
Plaats reactie