Do 21/01/2010 Bouwel / Grobbendonk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Afgezakt uit Gent voor dit bizarre tochtje op een militair domein, en het was wel de moeite.
In de Kempen rijden is altijd aanpassen voor mij: ik ben gewend aan langere beklimmingen op de kleine plateau in de Ardennen en de Vlaamse Ardennen, terwijl 't in de Kempen eerder er keihard op af rijden en de laatste meters met al uw kracht op de trappers stampen is. Ik voel 't vandaag in mijn benen, amai...
De bepijling op het militair domein (gele pijlen en cyclo pijlen) vond ik wel vrij duidelijk.
Welke pijlen je eerst moest volgen was wel minder duidelijk, maar uiteindelijk toch op het goede traject terecht gekomen (eerst geel dus).
Na de gele lus mooi uitgekomen aan het startpunt in het militaire domein, maar daar moest je inderdaad maar rieken dat je het domein af moest en naar de bevoorrading moest.
Na de bevoorrading volgde een minder lusje (vond ik) met meer asfalt.
En dan de onduidelijkste aanduiding voor mij: je rijdt dus rechts op het fietspad, en op het fietspad links zetten ze bord voor de splitsing 43 - 57 km... Niet gezien, waardoor ik al opnieuw in Bouwel was voor ik door had dat ik de tweede lus over het domein aan het missen was.
Rechtsomkeer gemaakt dus, en nog genoten van de tweede ronde in tegengestelde richting. De tegenliggers maakten het soms wel tricky, en op dat houten brugje mijn bocht te scherp aangesneden, waardoor ik goed op mijn gezicht ben gegaan.

Al bij al zeker de moeite om mee te pikken, al is duidelijke communicatie blijkbaar niet de sterkste kant van de politie in Grobbendonk.
Aan de andere kant was het ook een militair domein, dus wat spoorzoeken was wel toepasselijk...
:-D
de kampioen
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 14 okt 2009 20:53
Rijdt met: diamant

Bericht door de kampioen »

ketting inderdaad 2de maal gebroken terug aan elkaar gezet en zonder problemen binnen gereden waarvoor dank.
verder zeermooi parcour hier kom ik zeker terug heen.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

El Baelos schreef: De tegenliggers maakten het soms wel tricky, en op dat houten brugje mijn bocht te scherp aangesneden, waardoor ik goed op mijn gezicht ben gegaan.


:-D
Dan denk ik dat jij het was die mij verwittigde om op te passen op dat brugske ( waarvoor dank).
Je was juist gevallen toen ik eraan kwam en "stond" effen te bekomen.
Gevallen op de rug met in de zakjes van je shirt oa. een fietspompje, je fiets rood met een witte vork.
Gebruikersavatar
wardje
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 08 jun 2009 11:46
Rijdt met: scot spark 920 / 2019

Bericht door wardje »

ik kom ook zeker af , ook uit de nachtdienst , lijkt me lol ...
toch frappant , in halle (brussel) heeft de politie ook al zo n mooie tocht ;-))
is wel safe rijden zo ;-))

vraagje hangen er vanaf de snelweg ook borden , of is t echt op de tom tom daarnaartoe ??

k weet niet waar de ingang ligt ;-))

tot dondag 8) :-)
joskes
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 14 sep 2007 07:47
Rijdt met: Cannondale Rush Si2

Bericht door joskes »

Hallo,
Ik ben militair op de basis van Koksijde. deze toertocht al een paar keer gereden en moet zeggen is echt de moeite waard om van zo ver af te komen.
het stuk op militair domein is echt subliem.
GRT: Georges
Plaats reactie