Zo 10/01/2010 Putte (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Boduognat
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 22 nov 2009 21:36
Rijdt met: Koga Myata X-TerraAlloy 2005

Bericht door Boduognat »

Freggeltje schreef:Tip aan de organisatie:

hang bordjes op de deuren van de douches om aan te geven welke voor de mannen en welke voor de vrouwen zijn. Was vorig jaar niet het geval en dat is redelijk ambetant... #-o

Voor de rest idd ne super-tocht!
Voor wie? Toch niet voor de mannen? :-D
Freggeltje
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 01 jan 2009 13:14
Rijdt met: Merida HFS Gustav

Bericht door Freggeltje »

Boduognat schreef:
Freggeltje schreef:Tip aan de organisatie:

hang bordjes op de deuren van de douches om aan te geven welke voor de mannen en welke voor de vrouwen zijn. Was vorig jaar niet het geval en dat is redelijk ambetant... #-o

Voor de rest idd ne super-tocht!
Voor wie? Toch niet voor de mannen? :-D
Neeje, omdat de mannen zomaar de vrouwenkleedkamer binnenkomen dan (en ge kunt ze ni eens iets verwijten).
Andersom lig ik er ni echt van wakker :wink:
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Bericht door Vissie2 »

Ik twijfel tussen deze tocht (redelijk vlak) en die van Lovenjoel (meer klimmen)... Moeilijke keuze, zeker aangezien er blijkbaar gemengd gedoucht kan worden 8)
Gebruikersavatar
joske uit breda
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: za 06 dec 2008 16:18
Rijdt met: Trek superfly 100 29,er

Bericht door joske uit breda »

can-driver schreef:meer info over deze tocht :
zie ook de forurms van 2008 en 2009.
wat krijg je onder de wielen geschoven : bos, bos en nog eens bos.
hier en daar enkele stroken asfalt om te recupereren, maar niet veel.
veel single tracks, en bospaden.
een gedeelte nieuw parcours wegens algemeen verbod voor alle organisaties door de wildernissen, maar zeker zo mooi alternatief, als het al niet mooier is, enkele nieuwe stroken mee ingewerkt.
verder ook douches, leffe, ambiance en een tombola ( lot bij inschrijving)
ivm ijs en dergelijke.
ga deze tocht enkele malen gedeeltelijk rijden deze week en zal tijdig hier op forum plaatsen hoe toestand erbij ligt. Maar zoals vandaag in Huybergen ( vergelijkbaar) is het zeker te doen.
Ben nu benieuwd of je al bij wezen rijden. Ik heb vorige week de tocht in Huybergen ook gedaan. Was goed te doen . Beetje koppie erbij houden. .Dan wil het wel lukken. Ik heb toch wel verschillende keren fietsers onderuit zien gaan. Zonder erg meestal. Ik vindt toch dat de meest gevaarlijke stukken zitten zo gauw je uit de bossen komt en op de verharde weg moet fietsen. Ik heb gisteren bij mij in de buurt (alphen) een 50tal km weggetrapt. door de beboste omgeving. Nogmaals; tot nu toe goed te doen. Dan maar iets langzamer en meer genieten van de schitterende natuur. P.S. heeft er iemand tips tegen koude voeten?? Dat is bij mij het enige wat parten speelt!! Tot zondag. :-) :-) :-) :-)
Gebruikersavatar
Vissie2
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 13:19
Rijdt met: Bossen boven Antwerpen

Bericht door Vissie2 »

joske uit breda schreef:P.S. heeft er iemand tips tegen koude voeten?? Dat is bij mij het enige wat parten speelt!! Tot zondag. :-) :-) :-) :-)
Ik heb me van die overschoenen gekocht in neopreen of zoiets, dat helpt toch wel tegen de koude en tegen natte voeten. Ik heb het me alleszins nog niet beklaagd!
Gisteren in de buurt van Putte in de donker over fietspaden gereden, toch opletten geblazen en ben eens benieuwd nu met die nieuwe sneeuw. Normaal geeft dat in een bos geen problemen, maar spoorvorming op de single tracks kan ook verdomd lastig zijn.
Enfin, iets rustiger en dan komen we er zeker ook!
can-driver
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:13
Rijdt met: cannondale caffeine SL3

Bericht door can-driver »

UPDATE staat van parcours :
net terug van de kleine ronde te verkennen. kortom ZALIG
vannacht heeft het hier in Putte 1 cm bij gesneeuwd. en was het zalig om over de verse sneeuw te rijden. omwille van de koude temperaturen verpulverd de sneeuw, en word geen ijsvorming. ( misschien bij groot aantal passages wel?) Hier en daar enkele spoorvorming onder de sneeuw, maar perfect over te rijden. en met de voorspelde hoeveelhied extra sneeuw zaterdag, gaan we hier geen last van ondervinden. en dit enkel op de grotere bosdreven. op de single tracks gewoon een plezier om door de sneeuw te rijden. de stilte en het gekraak van de verse sneeuw is gewoon genieten.( en ik was niet alleen te zien aan de verse sporen van MTB)
dus nu maar hopen op niet teveel verse sneeuw, en dan geraken we allemaal in Putte.

volgende update : zaterdag

nog enkele tips. banden Michelins, voor 2.2 achter 2.4 bar.
schijfremmen totaal geen probleem,
bij zonlicht met gele glazen gereden, wanneer geen zon, de gewone heldere glazen voor beter spoorzicht. kleding, lekker warme windtex en sportkleding. en nu de MTB bij de verwarming voor geen body of andere problemen te krijgen tegen zondag.
emseven
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 okt 2009 16:54
Rijdt met: Stevens M7 LX Disc, M8 XT V-Brake, Bulls Pro M-6

koude voeten vermijden

Bericht door emseven »

Voor Joske, er zijn vele mogelijkheden tegen koude voeten, heb ik zelf ook last van (komt van slechte doorbloeding welke wordt aangestuurd door zenuwen in de rug vaak probleem na hernia etc )

- neopreen overschoenen (dikke kopen BBB of Pro bvb, helpen tamelijk maar verslijten snel en als nat is worden ze zwaar als de gladde boven laag versleten is ) Houden wel je mtb-schoenen proper(der).
- waterdichte winterschoenen met membraan (gore-tex) door dubbele voering is veel warmer (mag geen water in lopen kan er nl niet meer uit) dus droog houden niet ondertrappen (goede bvb Specialized (zelf zeer tevreden van) , Gaerne Eskimo; Shimano, Northwave)
- wintersokken met merino-wol in (Winter-plus van Assos vind ik zelf de beste, deze zijn maar iets dikker dan gewone sok; sidi en shimano zijn waardeloos)
- lach niet, zijden ondersokken (zoals voor ski, bergbeklimmen etc bvb bij Decathlon) + erover dunne wintersokken bvb Assos Early Winter ook met wol is goede combinatie nl beter 2 dunne dan 1 heel dikke, en zijde houdt de warmte bij + winddicht) nl je mag ook niet te vast in je schoenen komen te zitten moet beetje speling houden (zeker tenen bewegingsvrijheid) dus evtl winterschoenen een extra maat groter nemen
- je voeten ook voor vertrek licht inwrijven met een warm-up balsem/spray die je ook voor spieren van benen gebruikt bvb Born-Warm Up, etc, niet de Forte Gel van Elite = te sterk!

Met warm-up spray + assos winterplus sok + specialized winterschoen had ik verleden week in Huybergen nauwelijks last van koude voeten
, enkel ietsiepietsie op het einde (10heen+45TT+10retour over weg gereden)
Gebruikersavatar
joske uit breda
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: za 06 dec 2008 16:18
Rijdt met: Trek superfly 100 29,er

Re: koude voeten vermijden

Bericht door joske uit breda »

emzeven schreef:Voor Joske, er zijn vele mogelijkheden tegen koude voeten, heb ik zelf ook last van (komt van slechte doorbloeding welke wordt aangestuurd door zenuwen in de rug vaak probleem na hernia etc )

- neopreen overschoenen (dikke kopen BBB of Pro bvb, helpen tamelijk maar verslijten snel en als nat is worden ze zwaar als de gladde boven laag versleten is ) Houden wel je mtb-schoenen proper(der).
- waterdichte winterschoenen met membraan (gore-tex) door dubbele voering is veel warmer (mag geen water in lopen kan er nl niet meer uit) dus droog houden niet ondertrappen (goede bvb Specialized (zelf zeer tevreden van) , Gaerne Eskimo; Shimano, Northwave)
- wintersokken met merino-wol in (Winter-plus van Assos vind ik zelf de beste, deze zijn maar iets dikker dan gewone sok; sidi en shimano zijn waardeloos)
- lach niet, zijden ondersokken (zoals voor ski, bergbeklimmen etc bvb bij Decathlon) + erover dunne wintersokken bvb Assos Early Winter ook met wol is goede combinatie nl beter 2 dunne dan 1 heel dikke, en zijde houdt de warmte bij + winddicht) nl je mag ook niet te vast in je schoenen komen te zitten moet beetje speling houden (zeker tenen bewegingsvrijheid) dus evtl winterschoenen een extra maat groter nemen
- je voeten ook voor vertrek licht inwrijven met een warm-up balsem/spray die je ook voor spieren van benen gebruikt bvb Born-Warm Up, etc, niet de Forte Gel van Elite = te sterk!

Met warm-up spray + assos winterplus sok + specialized winterschoen had ik verleden week in Huybergen nauwelijks last van koude voeten
, enkel ietsiepietsie op het einde (10heen+45TT+10retour over weg gereden)
Bedankt voor je reactie, maar helaas, alles wat je hier opnoemt heb ik behalve dat merk sokken.Dan maar eens proberen met die gel dat heb ik nog niet uitgeprobeerd. Nogmaals bedankt tot zondag hopende op een schitterende tocht maar dat zal wel in die omgeving.
Gebruikersavatar
wblft
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 03 jan 2010 16:47
Rijdt met: cannondale cyclo cross

?? reden voor aflassen ??

Bericht door wblft »

Beste heren / dames van de oranisatie,
verschillende tochten worden momenteel (jammer genoeg :( ) afgelast, vnl voor de winterse condities ...
Hebben jullie criteria opgesteld om te beslissen of de tocht al dan niet kan doorgaan ? en zo ja wat zijn die dan ... wanneer beslissen jullie ... etc.
Of gaat de tocht 100% zeker door ? :bounce:
Ik heb reeds 2x tevergeefts aan de start van een tocht gestaan dit seizoen en zou nu toch graag op voorhand iets weten alvorens op pad te gaan.

Thx voor de info
can-driver
Mountainbiker
Berichten: 53
Lid geworden op: do 08 nov 2007 20:13
Rijdt met: cannondale caffeine SL3

update

Bericht door can-driver »

Deze namiddag word de tocht uitgepijld.
na de bepijling word de toestand geëvalueerd.
Indien de toestand van het parcours er zwaar op achteruitgaat ( ijs en extra gevaarlijk) wordt, dan zal ik dit deze avond hier op forum plaatsen.
met alsook de melding van toestand en of deze tt wel/niet doorgaat.
Ondertussen is het hier net beginnen te sneeuwen, dus even afwachten tot vanavond met meer info.

Maar tot op heden gaat deze tt gewoon door.
Plaats reactie