Zo 03/01/2010 Korspel / Beverlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zondagsrijer
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 15 jun 2004 00:30
Rijdt met: rocky mountain element 950rsl

Bericht door zondagsrijer »

De afwezigen hadden ongelijk!
Ook met de nodige twijfels vertrokken vanmorgen maar eenmaal onderweg schitterend, alles prima berijdbaar alsof je op een tapijt rijd. Voorgangers hadden al een mooi spoor gemaakt :-D Soms juist prentkaarten waar je door reed.
Parcours ook wel meegevallen, is heel anders in de sneeuw. Soms wel wat aanschuiven op de singletracks maar al bij al leuke sfeer en een leuk gevoel in de sneeuw (en geen modder en af en toe een beetje ijs) te rijden, fiets nog zo goed als proper bij aankomst.
Had het nu geregend of gedooid was het een heel ander verhaal geweest.
Dat stuk langs het kanaal was inderdaad wel lang maar wel mooi zo in het besneeuwde landschap.
Het is een toer die ik al +- meerdere malen gereden heb maar ik geloof als ik het goed heb meestal in de tegenovergestelde richting.
stevy
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 03:17
Rijdt met: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Bericht door stevy »

Ik vond het eerste gedeelte zalig. maar na de bevoorrading vond ik het niet zo geweldig meer. dan lang stuk langs het kanaal leek eindeloos. de bepeiling ws goed maar op een enkele plaats was het even zoeken. maar door de sporen ging het wel. een minpunt was echter de douche gelegenheid. Dit is echt niet meer van deze tijd. Er was dan wel weer warm water. Ik hoorde dat er 800 man aanwezig was, daar heb ik eigenlijk geen last van gehad.
al bij al een leuke voormiddag gehad maar er waren toch bepaalde punten voor verbetering vatbaar.
Toon
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: di 01 apr 2003 08:17
Rijdt met: Grand Canyon AL 9.9

Bericht door Toon »

Tof tochtje. Schitterend met de sneeuw en bijna nergens glad. De 50 gedaan die er aan de aankomst bijna 54 bleken te zijn. Redelijk kapot dus met mijn winterconditie :oops:

Iemand die kerel ook gezien die nen tak door zijn oor gepierced had bij een valpartij :-?
Hopelijk voor hem kunnen ze dat fatsoenlijk oplappen...
Gebruikersavatar
koenvgn
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: di 17 okt 2006 22:16
Rijdt met: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Contacteer:

Bericht door koenvgn »

Allereerst bedankt al aan al de bikers die vandaag de sneeuw en gladheid getrotseerd hebben om onze toertocht te rijden. Jullie waren met 650 vandaag!!!

De kritieken (positief en negatief) nemen we mee om er volgend jaar voor te zorgen dat de toertocht nog beter is.

De kerel met z'n takpiercing is, voor zover ik gehoord heb, aan de start verzorgd en uiteindelijk zelf naar huis gereden. Moest hij dit lezen, verbeter me als ik het mis heb... Hopelijk geneest alles zonder verdere gevolgen.

De foto's die gemaakt zijn vandaag, vind je ten laatste woensdag terug via onze site: http://www.bevercrossers.tk Er zijn er ook meer dan 800 gemaakt dus ik vermoed dat er wel bijna van iedereen eentje zal tussen staan.

Als laatste nog bedankje aan ons bestuur! Zij hebben het merendeel van het werk geleverd de afgelopen dagen, weken, maanden... =D> =D> =D>
Laatst gewijzigd door koenvgn op zo 03 jan 2010 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ghost-biker
Mountainbiker
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 21:46
Rijdt met: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Contacteer:

Bericht door Ghost-biker »

Ben hier vandaag ook de 50km komen rijden, die er inderdaad 54 bleken te zijn. Het deel voor de bevoorrading was leuk, maar na de bevoorrading veel te veel asfalt, gelukkig was er de sneeuw om het goed te maken :-D bevoorading en afpijling dik in orde, ook de het parcour was goed berijdbaar, had mijn banden alleen net iets té plat gezet, maar toch vond mijn achterwiel het nodig om men voorwiel in te halen in een geasfalteerde bocht iets voor de bevoorrading, vol onderuit dus en een achterligger die op mijn fiets knalde (gelukkig bleef hij overeind), een deuk in mijn bovenbuis (stuur tegen geknalt) is de blijvende herinnering #-o :(
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

De 40 was een superrit. Veel single tracks die door de sneeuw bijna een sprookje leken. Als er sneeuw ligt komen we volgend jaar zeker terug! De TT lijkt gemaakt om met sneeuw te rijden.
Enigste min puntje was dat ze op het einde al een deel van de bepijling verwijderd hadden maar door de sporen in de sneeuw konden we onze weg vinden en bij de splitsing hadden we de organisatie terug bij zodat we terug pijlen konden volgen. Volgend jaar starten we dus vroeger dan vijf voor 11 ;)
Gebruikersavatar
patje !!!!
Mountainbiker
Berichten: 408
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 23:25
Rijdt met: SCOTT SCALE 30

Bericht door patje !!!! »

Jammer , zoals het gisteren in de lommelse bossen erbij lag , veel glad ijs onder de sneeuw , ben ik niet geweest in korspel . Ik durfde het er niet op riskeren , blijkbaar is het meegevallen .
Volgende keer beter dan , er komen nog dagen genoeg. :bounce:
Gebruikersavatar
SkippyFIETST
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:23
Rijdt met: Merida MATTS Lite XT Edition - Hardtail 2011

Bericht door SkippyFIETST »

leuke tocht met al die sneeuw bij een stralend zonnetje en veel blauwe lucht. Dat gaf dikwijls mooie winterlandschappen; zowel in de bossen als langs het kanaal. Op sommige plekken langs het kanaal stonk het er wel, pfff. [-X
Goed afgepijld en gemarkeerd =D> , slechts eenmaal misgereden #-o . Dat kan je hebben met witte pijlen bij sneeuw he.
Het speeltuintje zat er weer bij zoals zovele tochten in de buurt. Het was er wel erg glad en druk. Ben daar eens goed neer"getotterd", haha, zonder erg gelukkig :-? . Deze beginner is nu juist 3 maanden bezig en het blijft echt dolle pret :bounce:. Veel vallen en opstaan, natte en koude voeten en lijf maar dat hoort erbij he....
Die foto van net na de bevoorrading zou een goede herinnering zijn voor de eerste 3 maanden...Woensdag eens ff zoeken tussen die 800 foto's..
Gebruikersavatar
rob van laer
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 dec 2009 16:51
Rijdt met: ne zadel met twee wielen en een stuur

Bericht door rob van laer »

vond het een zalig tochtje was opgestaan om 7h om optij te vertrekke
na het zien passeren van de brandweer hier thuis toch ma beslist om het te riskeren, en heb er geen spijt van.
Vertrokken voor de 40 maar halverwege liep het mis
denk dak mijne fiets niet goed genoeg had gedroogd van de vorige tocht in retie want alles begon vast te zitte, remme begonne te slepen omda ze neit meer open kwamen na het remme km teller bleef staan op 36km/h als ik de bergskes deed :roll: [-X en tot slot begon de cassette vanachter raar te doen tot ik een 2km voor bevoorrading niks meer kon, blijven trappe ma blijve staan
al goed da er enkele behulpzame bikers passeerde die me hun bidon met warme thee wilde geven om effe alles los te zette zoda ik toch de bevoorrading haalde, mijn grote dank daarvoor
aan de bevoorrading toch ma beslote om na ne choco erover gegoten te hebbe mijn tocht te staken en langs de baan 2km na vertrek te gaan wat goede keuze was want daar aangekomen kon ik de laatste meters stappe, wederom alles bevroren : =P~ #-o
dus volgend jaar kom ik zeker terug met ne droge fiets ;-)
Jokke
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 13:44
Rijdt met: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016
Contacteer:

Beverlo

Bericht door Jokke »

Vandaag ook de 50 (die er uiteindelijk 56 geworden zijn omdat we ergens verkeerd gereden waren) gaan bollen in Beverlo.

En ik moet Stevy bijtreden : voor de bevoorrading was het een leuk parcours, maar daarna zat er volgens mij heel veel asfalt in.

Gelukkig maakte de sneeuw het allemaal leuk om te rijden.
En ik vond de afpijling zeer karig. Meestal maar één pijltje.

De douches zijn idd. niet meer van deze tijd.

Maar toch een leuke voormiddag gehad.
Plaats reactie