Zo 03/01/2010 Oostnieuwkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
gert scorpio
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 18:14
Rijdt met: specelaized epic comp

Bericht door gert scorpio »

heb de 60 km niet gehaald ben in de lus van Roeselare in en grote plas tot stil staand gekomen met als gevolg koude en natte voeten en verder op tweemaal gevallen in nog geen 100m(lag dat nu aan die koude voeten?)
resultaat liever de douches gaan opzoeken dan de lus van Hooglede te rijden,maar zeker een toffe dag gehad,see you next year
Franky vvt
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 26 dec 2009 11:51
Rijdt met: Thomson

Bericht door Franky vvt »

De basislus gereden met 1 lus het was te doen op het gemak.
Verder een goede ontvangst bedankt.
Hopelijk vlug herstel voor de pechvogels.
=D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
rapidvet 19
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 14 jun 2007 14:32
Rijdt met: specialized fke

Bericht door rapidvet 19 »

Met goede moed vertrokken rond een uur of 10. Bijna overal was het zoals reeds gezegd verraderlijk glad. Maar na een tijdje het verschil in ondergrond proefondervindelijk leren kennen. Als de zon de temperatuur een ietsiepietsie boven nul had getrokken en de meeste ijsplekken had weggesmolten, was het een plezier om het lusje Hooglede er nog bij te nemen. Bevoorrading dik in orde en de afspuitstand heeft ook naar behoren zijn werk gedaan om de bevroren klijte van mijn voordérailleur te halen, want die wou niet meer mee #-o . Thanks CYA next year and a happy 2010 =D> .
Gebruikersavatar
skelle
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 14 jul 2007 07:20
Rijdt met: cube ltd team

Bericht door skelle »

Mooie tocht maar toch wel een beetje gevaarlijk.
2 keer ten val gekomen net voor eerste bevoorading #-o
Daarbij waarschijnlijk mijn gsm, co2fietspomp en 3 band
aftrekkers kwijtgespeeld. Iemand iets gevonden?
Gebruikersavatar
tram4
Mountainbiker
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 20:34
Rijdt met: scott genius MC50

Bericht door tram4 »

Het was zoals het verhaaltje van de 10 kleine nergertjes Eerst Marc door pech uitgevallen, dan Jonas, dan Gregory, en dan Hans. De 2 laatste negertjes gingen door tot aan het gaatje. Na 60km genoten van een lekker glas. Mooie filmkes geschoten en geen noemenswaardige valpartijen. Toffe tocht. Proficiat aan de organisatie.
Ps
op de filmkes zal het nog een beetje wachten zijn. Ik laat iets weten
http://users.telenet.be/de_grysperre/home.html
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Heb mij goed geamuseerd op deze wintertocht. Goede organisatie.
Wij zijn zo slim geweest om pas om half tien te vertrekken zodat het zonnetje zijn werk al had gedaan. De meeste ijsplekken waren reeds verdwenen. :-)

Ook goe gelachen met mijn bikemakker die vergeten was dat hij van permanentie was voor het werk met als gevolg dat hij iedere 5minuten telefoon kreeg van zijn klanten die met IT-problemen zaten. T'was geen senicure om zo'n job al rijdend met een mtb te doen. :-D
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Bericht door QM »

skelle schreef:Mooie tocht maar toch wel een beetje gevaarlijk.
2 keer ten val gekomen net voor eerste bevoorading #-o
Daarbij waarschijnlijk mijn gsm, co2fietspomp en 3 band
aftrekkers kwijtgespeeld. Iemand iets gevonden?

Oei da's ook minder :-?
Heb in ieder geval niets gezien of gehoord, hopelijk komt alles nog terecht! [-o<
gconk
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 10 jan 2007 17:38
Rijdt met: rockrider

Bericht door gconk »

Bedankt aan de 530 moedigen die toch gestart zijn voor inderdaad een glibberige tocht . Het gebeurt niet veel , maar de weg was bijwijlen moeilijker te berijden dan de onverharde stroken . Wat betreft de vele valpartijen : de meesten brachten het er goed vanaf , met uitzondering van iemand met een gebroken schouder en iemand met 20 draden in zijn arm . Beiden heb ik reeds bezocht , ze stellen het goed , maar zijn toch een tijdje buiten strijd . Wij zijn tevreden over onze organisatie , maar weten ook dat het altijd nog beter kan . Hopelijk tot volgend jaar op 2 januari te Oostnieuwkerke voor onze 5° Brigidatocht.
Gebruikersavatar
sergo
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 03 dec 2007 21:47
Rijdt met: Batavus AM 400

Bericht door sergo »

Na alle geleverde inspanningen van de vorige weken, hebben we vanmorgen toch effes gepanikeerd, -1 na een regenvlaag.
De voor ons 500 vooropgestelde deelnemers leken niet haalbaar, na de valpartij van onze Herman met de nodige draden bewerkt, zonk de moed ons helemaal in de schoenen.

Ondanks alles toch een 530 deelnemers mogen verwelkomen, met beter weer hadden we er ongetwijfeld nog een deel meer .

Nog een dankwoordje voor al onze bereidwillige medewerkers die hun dag vandaag opgeofferd hebben om jullie een bikedag aan te bieden.

Ik geloof dat die GSM intussen terecht is, hopelijk zonder veel schade

Zoals Gconk reeds eerder aangaf, een spoedig herstel aan onze 2 onfortuinlijke deelnemers, en ook an de mensen met builen, blutsen en andere blauwe plekken een spoedig herstel

Ook de mindere reactie's willen we graag horen zodat we volgend jaar de ingeslagen weg kunnen verder zetten.

Bedankt voor u deelname en hopelijk tot volgend jaar
Gebruikersavatar
BeeVee
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: do 30 dec 2004 22:12
Rijdt met: Radon ZR-2

Bericht door BeeVee »

Geen opmerkingen op de organisatie. Zoals we het al enkele jaren gewend zijn, was dit terug een puike organisatie. =D> =D>

Zelf de basislus met de lus van Hooglede gedaan. In dergelijke ijzige omstandigheden was dit ruimschoots voldoende. Op deze 40 km slechts éénmaal onderuit gegaan #-o in een onverhard strook (voorwiel weggegleden op een hardgevroren spoor) en pardoes half en half in een waterplas terecht gekomen. Het verschil tussen hardgevroren delen met sporen en modderstroken met sporen was soms nauwelijks met het blote oog te onderscheiden. Op de eerste bevoorrading kon ik dan eventjes de natte handschoenen drogen met een haardroger (dank u organisatie =D> !) en aan het lekkere warme houtvuur buiten.
Ook de verharde wegen lagen er in de bochten verraderlijk bij. Dit was geen tochtje om hoge gemiddelden na te streven, maar om te genieten van de frisse ochtendlucht na de feestdagen.

Bij deze trouwens nog een fantastisch :-D MTB-jaar 2010 toegewenst aan alle forumleden!
Plaats reactie