Za 14/11/2009 Steenhuize

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

14/11/2009 Steenhuize

Bericht door unitas »

Gelezen op Grinta! selectie

DE KEUZE VAN PIET DEJONGHE:
za 14/11/09 - De Coninck van de Muur
Steenhuize, 50-45-40-25 km, WBV

Grinta!-oordeel: 4 - 5 - 5 - 4

Piet Dejonghe: "Een klassieker die je toch eenmaal gereden moet hebben, met passages aan de Muur van Geraardsbergen, Bosberg en minder bekende klimmen die daarom niet minder aantrekkelijk zijn. Zoals de Beverberg op het einde: doortrekken en niet verslappen!"

W www.unitassteenhuize.be
T 0476 45 56 41
Gebruikersavatar
patje !!!!
Mountainbiker
Berichten: 408
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 23:25
Rijdt met: SCOTT SCALE 30

Bericht door patje !!!! »

Iemand wat info hierover , ik ben van Ovrepelt , Limburg , maar k zou wel eens iets anders willen rijden , daarom toen ik deze rit zag , dat spreekt me wel aan ??
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Zelfs in Steenhuize zat ooit een Papegaai!

Bericht door StrammerMax »

@patje met vier uitroeptekens

Topics van de vorige jaren: 2008 2007 2006

Toertochten in Oost-Vlaanderen zijn van een heel andere aard dan in Limburg of de Antwerpse Kempen. Weinig bossen, meer paadjes door weiden, vaak ook meer asfalt, wat dan wel gecompenseerd wordt door bij wijlen stevige klimmen. Ik bike zelf liever in de bossen, maar ik kom ook wel eens graag op plaatsen waar ik anders nooit in mijn leven zou komen. Door de mountainbike heb ik al heel wat plekken in Vlaanderen leren kennen. Het is de beste manier om kennis te maken met een andere streek. Ik ben vorige maandag 02/11/09 de toer komen rijden in Zwalm en dat ligt in dezelfde streek. Nadeel is de verre verplaatsing, want vanuit Overpelt is Steenhuize een dikke 150 km autorijden!

Ik ben hier vorig jaar de zomertoer komen rijden op 11/07/08 en dit is wat ik daar over opgeschreven heb:

Toertocht “Flandriën VTT” (55 km) van WTC Unitas in Steenhuize (Steenhuize-Wijnhuize, Herzele, 10 km van Geraardsbergen, 140 km van Hoogstraten, anderhalf uur rijden). Mooie tocht, veel veldwegen, bijna geen bos, mooie uitzichten. Goede kennismaking met een mij onbekende streek. Onthouden namen: Aaigem (Ninove), Woubrechtegem, Sint-Antelinks, Sint-Lievens-Esse (Herzele) Ondanks de vele regen van de vorige dagen viel het qua modder goed mee. Starten kon van 7.00 u tot 14.00 u. Vandaar dat ik maar drie metgezellen ben tegengekomen. Vanaf de eerste bevoorrading op 17 km de hele toer zo’n 100 m achter een jonge biker gehangen, een kerel van zo’n jaar of 20. Toch vrij smerig toegekomen wat kleren en fiets betreft. Druk verkeer en zware buien op de terugweg naar Hoogstraten.

En op het forum dit:

2 keer 1,5 uur autorijden om hier 55 km te komen mountainbiken heb ik er voor over gehad, maar anders zou ik misschien nooit in mijn leven in Steenhuize-Herzele geweest zijn! Een heel ander soort tochten dan hier in de Kempen. Weinig bos, veel velden en veel op en af. En dan zeggen ze van Vlaanderen dat het het vlakke land is! Ik heb het ook niet zo begrepen op de smalle uitgesleten paadjes tussen twee prikkeldraden of tussen een prikkeldraad en een betonnen afsluiting, en die kwamen nogal wat voor. Ben na de eerste bevoorrading altijd in het kielzog van een andere biker kunnen blijven hangen. "Shit, dan hebben we nog een heel eind te gaan", was zijn reactie toen ik hem zei dat ik (aan die bevoorrading) 17 km op mijn teller had staan! Ook al viel het al bij al qua modder nog mee, onze fietskes zagen er lief uit bij aankomst. Gelukkig geen regen gehad onderweg. Een mooie tocht gereden en mij goed geamuseerd. Moe, maar tevreden!

Ik denk wel dat deze wintertoer een andere richting uitgaat. Je kan een plannetje vinden onder de bovenstaande links. Als ik die zaterdag kan gaan biken zal het deze in Steenhuize zijn of Bazel (dichterbij, maar Waasland spreekt me minder aan om te biken) of Paal (meer bos).

Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Winterkalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
Gebruikersavatar
duff
Mountainbiker
Berichten: 530
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 23:08
Rijdt met: Niner EMD & Sunn Xircuit & Argon 18

Bericht door duff »

moet spijtig genoeg werken! anders was ik zoals alle jaren op post!

altijd prima organisatie!! =D>
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Bericht door jinba ittai »

Ik heb deze tocht ook al verschillende malen gereden, al is het nu al een jaar of 3 geleden.
Ook voor mij is het een dik uur in de auto, maar ik ben steeds zeer tevreden terug gekeerd.
Mooie tocht, goe wat klimwerk en 'steen'goeie organisatie en bevoorradingen.
Dit jaar ga ik nog eens een kijkje nemen.
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

steenhuize

Bericht door unitas »

zopas een aantal parkoerswijzigingen met mooie passages ingelast na een bezoek ter plekke door afgeloten oversteken van de dender en de aalstsesteenweg.

het wordt zaterdag een echt muurfeest

www.unitassteenhuize.be
Gebruikersavatar
Marcus 2
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: za 24 sep 2005 21:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Marcus 2 »

Zal hem waarschijnlijk ook rijden, reeds voor de vijfde keer dan!

@Unitas, ik hoop jou ook eens te zien op onze Buddybikers-VTT in Sleidinge. En zeg niet dat het te ver is want ge rijdt den dienen van Eeklo ook. :P
Gebruikersavatar
MTBSDVD83
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 26 feb 2009 19:57
Rijdt met: Flanders - Crossbow Grijs/Wit/Groen 22/10/2009
Contacteer:

Bericht door MTBSDVD83 »

Ik wou deze tocht ook zeer graag rijden, maar ik kan helaas niet.

Tzal zeker voor volgend jaar zijn, als die nog word georganiseerd??
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Bericht door TimDC »

Goodfellas MTB Dendermonde komt ook met een delegatie!
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

steenhuize

Bericht door unitas »

volledige plan vanavond online op onze site
www.unitassteenhuize.be
Plaats reactie