Za 14/11/2009 St Andries Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
steval
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 15:18
Rijdt met: Trek 8500 - 2009

Bericht door steval »

Werd vroeger aan de watertoren georganiseerd en dat was St Andries. Nu is dat al in St Michiels. Ben blij dat ik aangezet heb in de regen, maar de rit zelf viel wel wat tegen. 1ste bosje door omstandigheden niet meer mogen doen, dan veel baan en redelijk wat bloso. Jammer voor een rit die in het verleden toch de moeite was
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

slijkcrosserke schreef: Moest het nog niet duidelijk zijn, ik heb mijn kater gestuurd deze morgen.
Aaa,ajgie ne "kater" :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: deze morgen???
Ik nie,zulle :wink:

Zorg maar dat ge morgen beter voor de dag komt.
Vergeet uw "kostume en uw plastronkske" nie aan te doene....

Tot bie "Noel".(een beetje onder Lens :wink: )
Gebruikersavatar
amateur-biker
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 10:04
Rijdt met: scatto

Bericht door amateur-biker »

Vandemorgen gestart in de regen :evil: om de 40km aan te vatten. Het begin liet niet meteen het beste vermoeden want het eerste technish bosje was zo goed als geëlimineerd. Jammer maar allicht heeft de organisatie hier heen toestemming meer voor gekregen :cry: . Wat volgde kon me best plezieren : afwisseling van bosdreven, veldwegels en technishe passages. Waar ik vorig jaar nog vond dat de kwaliteit van de rit er op achteruitging vind ik nu dat men terug een stap voorwaarts gezet heeft. Er werd duidelijk naar nieuwe stukken gezocht om meer variatie te bekomen. Ik ben tevreden huiswaarts gekeerd :-D van deze afwisselende rit waarin alles goed berijdbaar was maar met de harde wind als tegenspeler. Opvallend ook hoe weinig bikers ik tegengekomen ben op de lus van 10 km. Heeft bijna iedereen dan voor de 30 km gekozen ?

misschien toch nog twee minpuntjes : 8 afspuitslangen is te weinig bij grote opkomst en de pijltjes waren niet altijd even duidelijk(stonden soms achter de bocht [-X )
Gebruikersavatar
cyclist
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 03 nov 2006 16:21
Rijdt met: Rockrider (Decathlon)

St Andries Brugge

Bericht door cyclist »

Trotseerde deze morgen ook regen en wind maar ik moest helaas de strijd staken na ongeveer 25 km wegens 2 lekke banden :(
Gelukkig zorgden de inrichters voor een vlotte pechverhelping, hoewel ik toch erg koud had gekregen van dat half uurtje wachten. Hopelijk volgend jaar meer geluk.
De pijltjes waren idd niet altijd even duidelijk maar ondanks het feit dat het steeds moeilijker wordt om passages in de bossen te verkrijgen maakten ze er toch weer een puike tocht van =D> Ik kom zeker terug !
Gebruikersavatar
fast2
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 17 okt 2008 19:08
Rijdt met: Thompson

Bericht door fast2 »

ondanks het slechte weer s'morgens toch aangezet met drie erika's baaikers en twas zeker de moeite om te rijden !
eerste half uur beetje regen gehad , daarna (droog) !
Hier en daar een bordje ongelukkig geplaatst maar kom we moeten maar beter kijken é :oops:
De gekende buffeten waren ook aanwezig , alles vlot berijdbaar maar toch iets minder bos dan vorige editie's maar ja regelementen ééé !!
Genoten van de tocht met 58 km aan een moyenne van 24 is oke denk ik!
See ya =D> =D>
Gebruikersavatar
Aragorn
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 19:50
Rijdt met: Ridley Shark

Bericht door Aragorn »

Deze morgen ook gestart voor 47 km rond 9h20 samen met Domi. Nog nkwartierke in de regen gereden en dan klaarde de hemel open. De wind had nog geen goesting om wat te minderen en bleef maar stevig doorblazen. Toch wel leuke tocht gereden met enkele hele mooie passages. De bepijling kon ook voor mij iets duidelijker.
Mooi technisch stukje na eerste bevoorrading, helaas over kop gegaan #-o . Na tweede bevoorrading efkes (lees heel efkes :oops: ) in het kielzog van Sven Vanthourenhout meegereden. Bevoorradingen waren trouwens zeer goed!! =D>
Eerste keer deze tocht gereden vandaag maar volgend jaar zal ik vast wel weer bij zijn.

Grtz Aragorn
Gebruikersavatar
alexbiker
Mountainbiker
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 23:02
Rijdt met: Scott scale 910, Scott genius 710

Bericht door alexbiker »

Vanmorgen vertrokken met de fiets vanuit Oostende om in te pikken op het parcour van de 57km in Zerkegem. Mooie goed berijdbare rit ondanks het vele slijk. Juist jammer dat er redelijk veel asfalt in zat en dat er een paar leuke stukken links gelaten werden.
Gebruikersavatar
Signer
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 00:25
Rijdt met: 29er Bitchbike

2 x Brugge en omgeving

Bericht door Signer »

Na woensdag Varsenare en vandaag Brugge ga ik de TT's in en rond Brugge een poosje vermijden.
Vandaag gestart om 08u00 in de regen en pas het laatste uur geen regen meer gehad. :roll: :roll: :roll:
Vond ondanks de regen en de staat van het parcour dat het een vlamparcour was met nog een redelijk hoog gehalte aan road. :-?
Bepijling was zeker voor verbetering vatbaar, paar keer verkeerd gereden waarbij ik toch aan een 58,4km zat.
De bevoorradingen waren dik in orde met een heerlijke preisoep waar ik wel 3 tassen van gedronken heb =D> =D> =D> =D>
Aangekomen in juist 02u30 en een veel te lange rij aan de afspuitstand die ik dan ook maar links heb laten staan/liggen :-? :-?
Er mochten gerust wat meer slangen geweest zijn.
Dan maar de douches opgezocht, miljaar wanneer men de tent binnenstapte rook men precies de mest van de maandagmorgen nog. :lol: :lol: :lol:
Denk dat ik weet wat de reden hiervoor is :drunk: :drunk:
Mijn schoonbroer heeft een boorput zitten en wanneer dit water niet wordt opgewarmd geen probleem, bij verwarmen ruikt dit water juist hetzelfde.
Denk dus dat het water van een boorput afkomstig is. :P :P
Allez,denk ik toch........ :drunk: :drunk:
Genoten van deze rit,misschien wat minder road next year.
Dist: 58,4
Avs: 24
Gebruikersavatar
NONKEL@BOB
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 05 nov 2008 13:49
Rijdt met: Sportivo Fiandria ATB Alu - Rockshox Reba Race - Shimano SLX 2009

Bericht door NONKEL@BOB »

met deze wil ik ook laten weten dat mijn fiets reeds proper aan de haak hangt in afwacvhting van de volgende rit.

Jammer van het slechte weer in de aanvang van deze rit. Inderdaad was het begin van de rit minder spectaculair in vergelijking met verleden jaar doch dit werd de inrichteters vergeven door hetgene nog kwam
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Bericht door Turfke »

Om 07u naar de bakker vertrokken om pistolekes te halen.
't Zag er goed uit: het had de hele nacht nog niet geregend. Nog maar net de bakker uit en daar waren ze er mee ... regen
Overal goed berijdbaar parcours op de 57, jammer van het eerste bosje waar er blijkbaar enkel nog mag doorgereden worden zonder fantasietjes.
Naar het einde toe redelijk veel baan, maar was soms welkom wegens de steeds harder waaiende wind.
Nog serieus afgezien op de teugweg naar huis wegens de beukende wind.

@ Signer: misschien komt die mestgeur wel van de passage die we gehad hebben aan die boerderij net voor Aartrijke. Waar de koeiestront ons om de oren vloog :evil:
Plaats reactie