Zo 15/11/2009 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
CaNNondAle BiKeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 27 jan 2007 19:39
Rijdt met: Cannondale F1000 LeFtY / Cannondale Team Scalpel '07 LeFtY (Broken!!) / Cannondale Scalpel '09 LeFtY
Contacteer:

Bericht door CaNNondAle BiKeR »

present! :wink:
Gebruikersavatar
SilverFokske
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: za 06 jan 2007 23:53
Rijdt met: BMC_TE02 v.2014 (tijdelijk in 't hospitaal)

Bericht door SilverFokske »

Ikke komme ook! Voor den derde keer al (sinds ik begon); is zo'n beetje een klassieker voor me.
Gebruikersavatar
Jakkie
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: za 20 jun 2009 15:39
Rijdt met: Merida HFS 3000

Bericht door Jakkie »

T' was genieten van de eerste meters tot de laatste!

Vandaag 45 Km op de tellen gezet (ja, heel even een groepje noorderburen blijven volgen en lap we zaten verkeerd. )
Ja, ik weet het , ieder moet zelf de pijltjes in het oog houden, eigen fout dus....(':oops:')
Met 20 a 30 MTB'ers zijn we een bospad ingeslagen waar het niet nodig was. Dus een eindje terug over een single track waar we nog meer collega's "missers" tegenkwamen. Zonder de schuld ergens te willen leggen, maar;

"Pijltjeshangen is toch een beroep appart!" ;-)

Onderschat niet wat het materiaal in deze slijkerige omstandigheden kan afzien (modder is zand, en zand is schuren, schuren is slijtage). Thuis gekomen direct verder afspuiten en opblinken, klaar om weer te vertrekken. ;-)

Net zoals al m'n vorige toertochten kan je ook de track van deze mooie trip terugvinden op
http://mtblogboek.wordpress.com/ zodat je via "Garmin connect" op kaart de trip kan natrekken.

mvg,
Jan
http://www.herrygers.be
Laatst gewijzigd door Jakkie op zo 15 nov 2009 18:48, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SCRene
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 19 sep 2009 16:21
Rijdt met: Scott Addict R1

Bericht door SCRene »

Na 2 maanden niet kunnen fietsen op de koersfiets door omstandigheden vandaag mijn eerste MTB tocht gedaan van mn leven in Kalmhout. 43 kilometers gereden en wat een HEL.... :evil: dat is echt zwaar maar o zo tof , het was echt genieten van eerste tot laatste kilometer. Ik ben heel erg veel voorbij gereden maar ach daar gaf ik niets om.

Koud en moe over de finish gereden met een gemiddelde van 17 km/uur en dat is dus wel iets anders dan op de racefiets waar ik gemiddeld toch wel op 27 km/uur zit. De 2400 kilometer die ik dit jaar gereden had was geen goede basis voor vandaag gezien mijn stilstand van de afgelopen 2 maanden. Hier moet weer hard aan gewerkt worden en dat gaan we dus maar doen!!

Organisatie was top - bevoorrading ook - de Westmalle tripple heerlijk - broodjes warm en zalig !! Gewoon een superdag voor deze domme Ollander !

P.S. Pijltjes waren goed te volgen.
Laatst gewijzigd door SCRene op zo 15 nov 2009 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

Bedankt aan alle deelnemers die de regen en storm deze morgen getrotseerd hebben.
Ik moet jullie wel zeggen toen wij vertrokken om de pijlen af te doen, zo tegen de middag begon de zon heerlijk te schijnen, zo hebben we nog een prachtige namiddagrit gehad.
Sorry voor de problemen met de afspuitstand maar om één of andere reden was de zekering van de hoogspanning gesprongen....
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Bericht door BLACK CUBE »

Meer dan goe gedaan mannen, dit is, denk ik het tofste parours in de regio Antwerpen.
Begrijp niet wat sommigen mensen in Wijnegem gaan zoeken....
Gebruikersavatar
SilverFokske
Mountainbiker
Berichten: 292
Lid geworden op: za 06 jan 2007 23:53
Rijdt met: BMC_TE02 v.2014 (tijdelijk in 't hospitaal)

't fokske op de hei

Bericht door SilverFokske »

Awel, het was weer goed. Alhoewel ik ergens een gevoel heb van 't was precies ooit beter'. Verwend misschien, of lag het aan het miezerige weer vanmorgen?
Om 8u vanmorgen thuis vertrokken met de bike; kwart voor negen daar, inschrijven en nog wa taffelen; kortom om 9u van start gegaan.
blijkbaar liep de toer andersom. De eerste 7km asvalt (viel eigenlijk tegen) en (tre) pover bepijld. Daarna kwam bos en hei. Ook de bepijling was beter. Veel volk trekt deze toer, en neem daar nog de wielertoeristen bij, die nu ook in 't bos komen zondaggen, en ... 't was druk, file, van zodra het ietofwat technisch werd (bv. op 'n 23km, daar waar veel bomen gekapt waren). Maar ja, traag rijden en ei zo na surplacen is ook technisch rijden, niwaar?
En, met de regen, verwonderlijk zelfs, een stuk mul zand moeten kruisen. Toch wel blijven steken zekers, en pootje aan de grond. Mo goe, ni zagen.
En knarsen dat de aandrijving daarna deed.
Rond 20 na 11 terug binnen; nat maar voldaan.
't Was nog goed te doen in de kantine, maar tegen de middag beredruk.
Nog een 3 of 4 tal trappisten gewacht en gekeken voor mogelijke papegaaien, maar niks opgemerkt (misschien ook maar beperkt rondgekeken).
Met de rit terug naar huis, toch een dikke 70km gebold.

In de namiddag, dan nog maar es den akker ingedoken (te voet), met den hond, vrouw en kind. Daarna, bike en hond afgespoten. Ni simpel zenne.
Gebruikersavatar
dweepy
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 10:01
Rijdt met: Ridley Shark
Contacteer:

Bericht door dweepy »

Ferme tocht!
Ik heb ervan genoten.
Wel wat laatvertrokken (iets voor 10u).
Af en toe flink stoempen, maar al bij al was het zeer goed berijdbaar ondanks het weer.
Ik dacht alleen dat die OXO cola was, sloeg dat even tegen! Er was gelukkig meer dan genoeg ander drinken om dat spul door te spoelen.

Tot volgend jaar!
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

moet Silverfokske bijtreden de eerste 7 km en laatste 4km waren saai, daarna mooie natuur in de bossen en heide, wel op men honger blijven zitten voor technische stukken. But hé we hebben ons geamuseerd en das het voornaamste, volgend jaar iets meer technische passages... :wink: Goeie soep bij de bevoorrading, jumjum!
teppen
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 28 sep 2008 18:38
Rijdt met: ROAD: trek 5.9 sram red , MTB: trek 9.8 full xt

Bericht door teppen »

Jakkie schreef:T' was genieten van de eerste meters tot de laatste!

Vandaag 45 Km op de tellen gezet (ja, heel even een groepje noorderburen blijven volgen en lap we zaten verkeerd. )
Ja, ik weet het , ieder moet zelf de pijltjes in het oog houden, eigen fout dus....(':oops:')
Met 20 a 30 MTB'ers zijn we een bospad ingeslagen waar het niet nodig was. Dus een eindje terug over een single track waar we nog meer collega's "missers" tegenkwamen. Zonder de schuld ergens te willen leggen, maar;

"Pijltjeshangen is toch een beroep appart!" ;-)

Onderschat niet wat het materiaal in deze slijkerige omstandigheden kan afzien (modder is zand, en zand is schuren, schuren is slijtage). Thuis gekomen direct verder afspuiten en opblinken, klaar om weer te vertrekken. ;-)

Net zoals al m'n vorige toertochten kan je ook de track van deze mooie trip terugvinden op
http://mtblogboek.wordpress.com/ zodat je via "Garmin connect" op kaart de trip kan natrekken.

mvg,
Jan
http://www.herrygers.be
ik denk dat ik ook bij die 20-30 bikers was :lol:
Plaats reactie