Zo 15/11/2009 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
drikkie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: zo 25 okt 2009 14:41
Rijdt met: Cube Reaction 2016 + Cube LTD Race 2012

Bericht door drikkie »

vraagje: is deze tocht te doen voor een "absolute beginner" ?

ik heb reeds 1 toertocht op men palmares (Oostmalle van 11/11) !!

Dit was hier op het forum voor velen een simpele, snelle tocht maar voor mij toch wat aanpassen en wennen.

Mountainbiken is duidelijk niet hetzelfde als op de weg rijden.

dus ....Kalmthout: te doen voor een beginner? (afstand is geen probleem)
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

als de kaas en wijnavond met de club niet uitdraait op een kaas en teveelwijn avond :-? kom ik af.
Mooie streek, berijdbaar ondanks de regen en binnen mijn 'met de vlo naar de start'-actieradius

@drikkie: deze is zeker te doen, ook voor een beginner...veel plezier!
Gebruikersavatar
Lunganar
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 09:52
Rijdt met: Ghost AMR
Contacteer:

Bericht door Lunganar »

drikkie schreef:dus ....Kalmthout: te doen voor een beginner? (afstand is geen probleem)
Ja zenne, ge ga vanalles tegenkomen. Bos, hei, duinekes en weinig beton. In deze streek ben ik zelf een paar maanden geleden begonnen, zonder eerst 3 jaar gekoerst te hebben. Alsik da kan, kunde gij da zeker. Niet teveel op de fietscomputer turen, en genieten van het herfstlandschap zou ik zeggen.
Als je het echt onder de knie wilt krijgen, moet je gewoon her en der gaan rijden. Mijn eerste tt's waren in Vlaams brabant, en een 100km in de kempen, da dee zeer, maar ge leert er enorm van bij. Ge komt iet tegen, ge geraakt er ni over of voorbij, ge kijkt is hoe die ander da doen, en 100m verder probeerde noggis.
Kgaan ook door de bossen afkomen de zondag (antitank-fort brasschaat-vliegveld), deze keer wél eten mee voor aan de start, vorige keer weeral iets bijgeleerd :-D
Kiekefretter in de kempen
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 17 jan 2009 17:36
Rijdt met: Cube Reaction

Bericht door Kiekefretter in de kempen »

Lunganar schreef:
drikkie schreef:dus ....Kalmthout: te doen voor een beginner? (afstand is geen probleem)
Ja zenne, ge ga vanalles tegenkomen. Bos, hei, duinekes en weinig beton. In deze streek ben ik zelf een paar maanden geleden begonnen, zonder eerst 3 jaar gekoerst te hebben. Alsik da kan, kunde gij da zeker. Niet teveel op de fietscomputer turen, en genieten van het herfstlandschap zou ik zeggen.
Als je het echt onder de knie wilt krijgen, moet je gewoon her en der gaan rijden. Mijn eerste tt's waren in Vlaams brabant, en een 100km in de kempen, da dee zeer, maar ge leert er enorm van bij. Ge komt iet tegen, ge geraakt er ni over of voorbij, ge kijkt is hoe die ander da doen, en 100m verder probeerde noggis.
Kgaan ook door de bossen afkomen de zondag (antitank-fort brasschaat-vliegveld), deze keer wél eten mee voor aan de start, vorige keer weeral iets bijgeleerd :-D
Vorig jaar was dit mijn eerste rit...zwaar (lag redelijk modderig) maar zeer leuk, bijna altijd in het bos...ik rij zeer graag in de kempen, je zit bijna constant tussen de bomen...
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

PlattenTuub schreef:http://antwerpatbteam.webs.com/Kalmthout.html

Dat is een site van jullie? Vooral dat artikel uit de O2 Bikers ziet er wel leuk uit, had het nog niet gelezen!
Ja we lopen zo niet te koop met die site maar dat ertikel heeft echt wel in O2 BIkers gestaan
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

drikkie schreef:vraagje: is deze tocht te doen voor een "absolute beginner" ?

ik heb reeds 1 toertocht op men palmares (Oostmalle van 11/11) !!

Dit was hier op het forum voor velen een simpele, snelle tocht maar voor mij toch wat aanpassen en wennen.

Mountainbiken is duidelijk niet hetzelfde als op de weg rijden.

dus ....Kalmthout: te doen voor een beginner? (afstand is geen probleem)
Hier krijgde van alles onder de wielen behalve grote hellingen, nogal moeilijk in Kalmthout :), maar verder perfect om alle verschillende ondergronden eens te testen. Doen zou ik zeggen
BLACK CUBE
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 19:43
Rijdt met: Zanatta Cross

Bericht door BLACK CUBE »

Is daar ook wat te eten na de tocht? Ik moet nog met de fiets terug naar Ranst en da's toch meer dan 20KM
Gebruikersavatar
beef-cake
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: do 09 apr 2009 21:00
Rijdt met: Tomac Automatic

Bericht door beef-cake »

Wij komen ook af met ons vieren !
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

BLACK CUBE schreef:Is daar ook wat te eten na de tocht? Ik moet nog met de fiets terug naar Ranst en da's toch meer dan 20KM
zelf een wafeltje wegsteken...dan ben je zeker dat ge iets te eten hebt.
'k steek ook altijd iets klaar om voor de tt te eten...'t zou nie den eerste keer zijn dat een eerste bevoorrading redelijk ver staat en dat ik nen eerste koek pas na 3 uur fietsen kan binnensteken.
Soit, 't zou morgen droog blijven...track naar de start steekt in de gps...om 7 uur zijn we weg :lol:
dejoerie
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 11 nov 2009 08:04
Rijdt met: TREK 8500

Bericht door dejoerie »

BLACK CUBE schreef:Is daar ook wat te eten na de tocht? Ik moet nog met de fiets terug naar Ranst en da's toch meer dan 20KM
De scouts verkopen broodjes. Vorig jaar toch dus zal dat dit jaar ook wel zijn zeker. :lol:
Plaats reactie