Wo 11/11/2009 Wervik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 09 jan 2004 22:38
Rijdt met: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Bericht door RACING ANIMAL »

wat een tocht
ben blij dat ik trots mag zeggen dat ik uit Wervik afkomstig ben.
Die bevoorradingen waren top. Nog nooit meegemaakt, zowaar file aan de bevooradingen.
leuke stroken, moet wel gezegd zijn dat die van vorige edities technisch beter waren , maar toch. Het was A-ok!
Tot volgend jaar
Gebruikersavatar
fredericdavid
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: wo 28 sep 2005 19:25
Rijdt met: Cube Reaction RX

Bericht door fredericdavid »

Wat een heerlijke tocht!
Een paar voorgaande puntjes bevestigen:
- begin van de tocht: heel druk, met de nodige wandelstukjes. Vertrekken om 8u45 blijkt niet echt ideaal.
- Bevoorradingen: super! Eerst bevoorrading was vrij druk (nog geen splitsing), maar wat een buffet! De jenever (of?) niet opgenomen, 2e bevoorrading was ook weer druk, maar bleek met die gefrituurde dingetjes ook de max te zijn!
- Einde van de rit: prachtige passage door de bosjes, waar techniek en kracht elkaar perfect aanvulden. Over de laatste brug een vuile slipper gemaakt, maar kunnen corrigeren. Ploegmaat van me kwam lelijk ten val daar. Misschien een soort matten leggen?

Daarnaast
- 63km was vrij goed doenbaar als je doseerde
- Parcours was met de crossfiets goed te doen
- Parcours was goed berijdbaar, met slechts een klein aantal echte baggerstroken =D>

Algemeen
Heel leuke tocht, die je naar onbekende plaatsen brengt, en voor elk wat wils schotelt met veel off road! Een meer dan waardige tegenhanger voor de betonsmurrietocht van Bruyelle!
Gebruikersavatar
Sophie17
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: di 05 aug 2008 17:05
Rijdt met: ednine.

Bericht door Sophie17 »

Deze morgen een 10 tal minuutjes aanschuiven aan de inschrijving om dan Frankrijk binnen te vallen,bepijling erg goed en eigenlijk niet nodig (bij manier van spreken hé)je zag de bikers van km's ver rijden,parcours goed berijdbaar zoals beschreven maar daarom niet minder lastig,bevoorrading subliem,'k moet eerlijk toegeven ik was blij terug de grens te mogen oversteken na +- 8maand geen bike meer te hebben aangeraakt.
Ik kreeg te verstaan dat ze al iets meer dan 1700 deelnemers hadden rond 12u.
Gebruikersavatar
Belle
Mountainbiker
Berichten: 673
Lid geworden op: di 19 sep 2006 18:24
Rijdt met: cube ltd race 2008 blauw/wit

Bericht door Belle »

Vandaag tesamen met Lisa de 54 km afgebold. Ik vond het een leuke tocht, overal berijdbaar, goed uitgepijld en amai wat een bevoorradingen!!! Het was de eerste keer dat ik deze reed, maar zeker niet de laatste keer!
Gebruikersavatar
vinckierke
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 02 feb 2009 18:08
Rijdt met: scott scale

Bericht door vinckierke »

Hydraulic_Man schreef:
vinckierke schreef:heeft er iemand een adres van de startplaats
Dit heb ik op hun flyer zien staan.

Domein oosthoeve in speiestraat( naast openbaar zwembad wervik)
bedankt voor de info
Gebruikersavatar
vinckierke
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 02 feb 2009 18:08
Rijdt met: scott scale

Bericht door vinckierke »

Wat was dit een leuke toer. Het is wel niet te vergelijken met france.
Goede bepijling en bevoorrading. Proficiat voor de organisatie.
Nu met volle vertrouwen naar Noyelles-sous-Lens (Fr).
En minne copain eet ne kji nie gevollen. Proficiat flipke
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Bericht door meester biek »

Volop bevestiging van voorgaande commentaren.
49 km gereden, die er iets meer waren volgens onzen kilometric. Vettig parcours dat zonder echte hellingen toch behoorlijk zwaar was. Heel leuk om eens in een streek te rijden waar we nog geen meter bikten. Wel enorm veel volk, 1ste bv daarom links laten liggen. De jenever smaakte verdacht veel naar cola? maar wat we op de laatste bv kregen, amai ... nog nooit gezien (en geproefd). Even verwarring op het einde toen we (de streek niet kennende) bijna aan strook 31 begonnen, anders bepijling zg, ma ja er reden idd. altijd bikers voor...
Bikewash, hoe kan het anders zeer druk, en fiets thuis (bij onze chauffeur en fietsenmaker) afgespoten. Douches waren basic, maar voor mij ok.
Nog een paar lefkes gedronken en voldaan naar huis.
Thanks
:bounce: =D>
Gebruikersavatar
Falco Peregrinus
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 24 dec 2006 16:20
Rijdt met: Ene met steunwieltjes achteraan

Bericht door Falco Peregrinus »

Nog nooit zo lekker gaan eten voor slechts 2 EUR :lol: :lol: :lol:

Ziehier de GPS-route in google maps: http://sportstracker.nokia.com/nts/work ... id=1789461

Zondag op de forumtrein springen in noyelles-sous-lens! :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
AMG
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 19:56
Rijdt met: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Bericht door AMG »

Deze morgen naar Wervik afgereisd, wat voor mij een primeur 8) was, het was namelijk de eerste maal dat ik Wervik reed. Qua organisatie: niks op aan te merken, alles was netjes geregeld =D> en de bevoorrading was gewoon schitterend =D> . Alleen het parcours vond ik na verloop van tijd een beetje saai :( , ik had er zo net iets meer van verwacht. Het was van de éne vettige boerestrook naar de andere en op het einde had ik het dan ook wel gehad hoor... Ik zou niet durven zeggen dat het een gemiste kans is maar echt vrolijk en opgewonden van het parcours werd ik niet :-?
Maar heb me toch geamuseerd deze morgen! :-)
Gebruikersavatar
henkieboy
Mountainbiker
Berichten: 681
Lid geworden op: wo 14 nov 2007 23:06
Rijdt met: orbea satelite , cannondale scalpel

Bericht door henkieboy »

vandaag ne schoon toerke gereden in en rond wervik met superbevoorradingen (hopelijk gaan de mtb'ers nu nie overal zo een buffet willen)
K'had al geluk bij aankomst want recht voor den ingang lag nog een stukje maagdelijk gras speciaal gereserveerd voor mijne caddy.
Taske koffie en cake (gratis =D> =D> ) met t'forum genuttigd om rond 20 na 8 te vertrekken met een man of 15.
Tot aan het eerste walking dinner nie echt goeie benen.
Na de eerste bevoorrading tesamen met de a-ploeg meegepekkeld , alléé tot ne km of 3 voor de tweede ravito want dan ging het kaarsje langzaam uit.
de laatste 15 (of zoiets) km op t'gemak uitgebold om na 55 km ( #-o #-o )in plaats van de verwachte 49 mij in de lange rij gezet om mijn fietske te wassen.
Na een warme douche (t'is de eerste keer dak meemaak dat een sporthal geen douche's heeft #-o #-o ) ons bij t'forum gezet met een lekker pistoletje en een blond schuimend glas aan een heel democratische prijs.
Rond 12u30 mij huiswaarts begeven om na een krampke in de auto mij in mijne relax te smijten en een uurke weg te dommeren.
Bedankt wervik . =D> =D> =D> =D> =D>
Plaats reactie