Zo 01/11/2009 Weelde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
okke
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: za 28 okt 2006 18:42
Rijdt met: Merida

01/11/09 Weelde

Bericht door okke »

Op zondag 1 NOVEMBER 2009 wordt in Weelde voor de 15e keer de
VELDTOERTOCHT “Rondom Weelde” georganiseerd door WTC De Rappe Wielen ism de Gemeentelijke Sportdienst van Ravels. Start en finish zijn voorzien aan de terreinen van KSK Weelde aan Baetenheide. Inschrijven kan van 7u30 tot 10u30. De kosten bedragen 2,50 euro voor vergunninghouders en 3,50 euro voor deelnemers zonder licentie. Kinderen jonger dan 15j betalen 1,50 euro. Hierbij zijn deelname aan een aanwezigheidstombola en ruime bevoorrading (soep/sportdrank/versnapering) inbegrepen. Er zijn 3 prachtige omlopen uitgestippeld met een afstand van respectievelijk 18, 30 en 50 kilometer, die voor 80% door de mooie bossen van Weelde, Ravels en omgeving gaan. Technische stroken en single-tracks zullen zeker niet ontbreken. De 18km-tocht is een KIDSTOUR (met oa passage over het vliegveld van Weelde !), voor kinderen van 7 t/m 15 jaar. Zij kunnen deze rit ENKEL ONDER BEGELEIDING rijden met gezamelijk vertrek om 9u30 ! Kleedkamers, warme douches, bike-wash en fietshersteldienst van DR Bikes zijn aanwezig. Iedereen kan deelnemen ! Meer info : 0479-593 453 of derijk@skynet.be
[b]FILMIMPRESSIE TOCHT 2008 via you tube "VTT de rappe wielen Weelde"[/b]
okke
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: za 28 okt 2006 18:42
Rijdt met: Merida

Bericht door okke »

Alles is in gereedheid. Er zijn nog enkele knappe technische stroken toegevoegd en de lange middendreef van de Staatsbossen wordt doorbroken door enkele singletracks. Ruime parking via volgend adres (GPS) : Laar, 2381 Weelde
Tot zondag
pee wee
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 14:39
Rijdt met: Scott spark 700./900.

Bericht door pee wee »

Belooft weer knappe rit te worden en altijd goed georganiseert,mogen van atb kempen ook over de nieuwe mtb wedstrijd omloop 4km rijden maar dan alleen met MTB fietsen er zal een omleiding en controle zijn voor crossfietsen ,ik hoop dat iedereen zich daar aan houd voor een goede samewerking .
Nu de zon nog en het zal zeker een mooie rit worden.
kevin1980
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 04 nov 2008 21:24
Rijdt met: Thompson challenger/ Trek 8500XT

Bericht door kevin1980 »

vorig jaar hebben we deze ook gereden. Het was toen ook echt wel slecht weer, maar ons wel serieus geamuseerd. Wat ik mij ook nog herinner van vorig jaar is dat je over de bevoorrading weinig te klagen zult hebben... Kan er jammer genoeg zelf niet bij zijn dit jaar, mss volgend jaar...
Mr. Miyagi
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 12 nov 2008 14:35
Rijdt met: Olympia CSL 29"

Bericht door Mr. Miyagi »

Ik heb deze tocht ook al enkele malen gereden en het blijft een leuke tocht waar ik elk jaar opnieuw naar uitkijk.
sidecarcrosser
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 20 aug 2005 22:02
Rijdt met: mtb speci 29, race Redbull pro carbon

Bericht door sidecarcrosser »

hoi,

al meerdere keren van de partij geweest op TT weelde.
zowel met m'n MTB als met m'n crosser.
Zal deze editie links laten liggen.
Reden , inrichting onder de noemer veldtoertocht, maar met een traject uitsluiting voor cyclocrosser.
Liggen er daar soms ardennencols ?
Ik kan zelf wel uitmaken waar ik met m'n MTB of crosser aanzet.
Mooi als ander organisatie's dit gaan opvolgen.

grt
okke
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: za 28 okt 2006 18:42
Rijdt met: Merida

Bericht door okke »

Een spijtige zaak. Wij doen dit gedeelte al jaren aan, maar sinds afgelopen voorjaar ligt hier een vast MTB-parcours van ATB-Kempen. Het is een bijzonder fraai stuk, maar van die club mogen fietsen met smallere banden dan 15 inch NIET over hun parcours. Smalle bandjes zouden hun parcours namelijk kapot maken (snijden in het zand), aldus de woordvoerders. Wij moesten dus wel een omleiding voorzien voor cyclocrossers, al passeren die ook een knap stukje bos. Wij vinden het ook jammer, maar wij kunnen niet anders dan ons hierbij neer te leggen.
Op de site www.rawepo.be plaats ik morgen nog enkele foto's van onze schone toer. Ik hoop dat de aanwezigen begrip hebben voor onze oplossing. Alvast veel fietsplezier. Patrick de Rijk (verantw. VTT Weelde)
sidecarcrosser
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 20 aug 2005 22:02
Rijdt met: mtb speci 29, race Redbull pro carbon

Bericht door sidecarcrosser »

zal 1,5 inch zijn ipv 15 ?
dus smaller dan 38mm = geen doorgang.
breder dan 38mm = wel doorgang ?
Man, Man ?? en kort remmen ook niet toegestaan zeker.

grt
pee wee
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 14:39
Rijdt met: Scott spark 700./900.

Bericht door pee wee »

De mtb wedstrijd omloop is volledig nieuw en er wordt nog veel aan gewerkt er is ook nog nooit!!! een toertocht overgeweest wat ook niet de bedoeling is ,er wordt toegestaan dat deze toertocht over deze omloop rijd wat zeker een meerwaarde zal geven ,maar alleen aan de regels die gelden voor deze omloop ,vergeet niet dat dit jaren werk heeft gekost en nog, indien deze regels niet nageleeft worden zal er niet meer overgereden mogen worden .
Op de hele toertocht is dit maar 4km en de omleiding is ook door zand en bos wat zeker even mooi is als de rest van de toer ,ik zal er wel zijn en steun deze organizatie die altijd ok is .
first
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 22:55
Rijdt met: Scott Spark 29 - Scott E spark 27.5+
Contacteer:

Bericht door first »

Ik denk dat okke nog nooit naar het parcour van ATB kempen is gaan kijken anders zou hij wel weten dat daar nog nooit een toertocht over heeft gereden
Plaats reactie