26/09/2009 Ruiselede - Doomkerke - Kruiskerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

dik in orde ! leuk vlam tochtje en bij den apres een stutte met gekapt ! volgend jaar komen we terug met meer Dunekeuntjes.
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Een Kruiskerke-rit als vanouds, ook al startte ze deze keer in Doomkerke. Eerste deel veel grintwegen in bos, tweede deel een drietal grote singletrackbossen. Sterk van deze club om het bos van de paters in Maria-Aalter en het bos in Kruiskerke steeds met een andere singletrackbaan aan te bieden! (helemaal anders dan in augustus)

Alleen gereden, maar in de après bij enkele forumbikers - waaronder een herrezen Grote Plateau - en TOF'ers beland. 't was wel fris zo 's morgens in de mist vertrekken... Kon me aan geen kanten opwarmen en eerste deel dan ook traag gereden. Zowat iedereen heeft me daar voorbijgestoken.
Gebruikersavatar
Ardo
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: do 23 jul 2009 21:07
Rijdt met: Cube reaction 2010- Trek 1000SL

Bericht door Ardo »

Ik heb vandaag de 50 km met 2 maten gereden. Ik vond de tocht echt de moeite, ik rij hem volgend jaar zeker opnieuw! =D> Voorla het parcour in het Patersbosje was super :-D
Doordat ik van thuis met de bike vertrokken was had ik 81 km op de teller staan toen ik thuiskwam.
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Bericht door Corleone »

Vandaag dus mijn eerste TT gereden en dat beviel me zeer zeker.
Alles zeer goed in elkaar gestoken.Goeie organisatie..
Iemand tegengekomen die ook alleen reed (bedankt koen!)
De stukken int bos waren dik inorde.

Bedankt aan de organisatie.

c
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Leuk tochtje met een 3-tal technische bosjes en enkele single-tracks. Veel veld- en grindwegen. Sommige verbindingsstukken op de weg waren té lang. Anderzijds was dit meestal op quasi verkeersluwe wegen en dat maakt veel goed vind ik. En gooi eens wat tafels en stoelen naar buiten zodat we in 't zonneke kunnen zitten ipv onder TL lichten :wink:

Als iemand de GPS track wil hebben, gekuist, met aanduiding van privé-stukken, technische bosjes enz kan mij mailen adix@telenet.be
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Bericht door geertje »

Gisternamiddag in het zonnetje m'n eerste tocht van het "winter"seizoen in m'n eentje gereden, weliswaar maar de 35km gereden, genoten van de rust in de vele bossen en vooral van de single track in het bosje van Kruiskerke.
Het parcours was natuurlijk overal goed berijdbaar en zeer goed uitgepijld. =D>
Fiets na de tocht niet afgespoten, had het mss beter gedaan om het stof te verwijderen. :roll:

In ieder geval bedankt WTC Kruiskerke voor een namiddagje amusement.

Groeten

geertje :wink:
Gebruikersavatar
Baeske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: do 05 okt 2006 20:55
Rijdt met: nen Specialen

Bericht door Baeske »

Met enkele Brigands gestart voor de 50 (53) km rond 13u45 onder een stralende zon 8) 8)
Eerste deel vonden we zeer goed afwisselend parcours met tamelijk veel offroad =D>
Bevoorading niets op aan te merken, alles was aanwezig :wink:

2de deel een beetje te veel road verbinding, maar op het einde terug enkele mooie single tracks die alles geslaagd maakten =D>

Hier is goed aan gewerkt, tegenover verleden jaar =D>

Toch een paar keer misreden, misschien hier en daar een pijltje bijplaatsen :wink:

Een prachtige namiddag beleefd, bedankt en tot volgend jaar =D>
Gebruikersavatar
pompier
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: di 02 dec 2003 22:13
Rijdt met: scott rc30

Re: tt ruiselede

Bericht door pompier »

tloperke schreef:
debiker schreef:lees hier niks over de tocht in ruiselede-doomkerke
iemand hier weet van of heb ik iets gemist ??
er werd reeds een topic geopend onder de naam Kruiskerke (dit is de naam van de organiserende club). Vroeger werd er ook in Kruiskerke gestart, maar nu start men voor de eerste keer in Doomkerke.

Moderator edit: Titel is inmiddels aangepast en topics zijn samengevoegd
Een soap :

Tijdens de rit werd ik tegengehouden door een groepje met de vraag of ik ook de rit van Doomkerke reed .Ik zei :Ja .
Maar zeiden ze : Iemand heeft ons gezegd dat we op het parcour van Kruiskerke zitten .
Ik zei : Dat klopt .
Wat voor moeilijke boel is dat hier eigenlijk ,op wa trekt da en bla bla bla .
Ik dan met handen en voeten uitgelegt dat het een organiserende club is van Kruiskerke waarvan de inschrijvingen gebeurde in Doomkerke .
Toen de dame die het woord voerde (ik noem ze de hoofdkoe )het begreep was iedereen content en konden ze terug verder .

Kruiskerke :De rit was dik in orde .
De inwoners van Kruiskerke zullen die verhuis zeker niet erg vinden . :wink:
Gebruikersavatar
Don Cortisoni
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: do 30 nov 2006 16:07
Rijdt met: nen iets te tragen

Bericht door Don Cortisoni »

26/09/2009 KRUISKERKE: PIZZA-EXPRESS ALS RODE DRAAD IN RIT MET WARRIG EINDE
Aanwezig: Pizzaman (Danny Cornelis) – Don Cortisoni (Davy Cortvriendt) – Snellen Eddy (Eddy Truyaert) – Ignacev (Ignace Vandewiele)

Mist, verrassend fris en slechts een kleine delegatie aan de start te Doomkerke. We moeten er wel bij vermelden dat Harry Bulldog en John ook nog gespot werden (voor ons vertrokken, zowel op de rit als op de après) en we ook nog Bustipmi, Boding en Bulcky (als dat geen BBB is, u mag zelf kiezen voor wie welke B van toepassing is) zagen aankomen toen wij vertrokken. Het kwartet dat wel op het correcte uur vertrok liet het niet aan het hart komen en Pizzaman plaatste na 75 meter al zijn eerste demarrage. Don Cortisoni was voor één keer attent en ging direct mee, terwijl de twee anderen al meteen een achtervolging konden inzetten. Iets waar ze toch een paar kilometers voor nodig hadden. De eerste 10 kilometer bestond uit een zeer groot percentage off road, dit gecombineerd met een knalrode gangmaker die niet stilviel en een droog parcours, zorgde er voor dat de rikketiks al meteen een tandje mochten bij steken.

Don Cortisoni na een 15tal kilometer eventjes op kop in een boszone, zag op een boom een pijltje naar links hangen, maar geen spoor van een pad in die richting. Daarom: redelijk lang getwijfel tussen indraaien voor of achter de boom. Men zegt dat kiezen verliezen is, maar te laat kiezen is blijkbaar ook verliezen. Gevolg: recht op de boom geknald en na het weer correct positioneren van de helm op het hoofd een achtervolging mogen inzetten. De warrigheid begon na de bevoorrading (verrassend lekkeren nieuwe Aquarius), nadat we een technisch weggetje hadden gemist. Snellen Eddy en Ignacev keerden terug, de andere twee peddelden rustig door. Iets te rustig, waardoor een pijltje niet werd opgemerkt. Gevolg 1: rechtdoor met gelukkig nog een paar nietsvermoedende vreemdelingen die mee met ons ten onder gingen. Gevolg 2: na een tweetal kilometer het probleem vastgesteld en rechtsomkeer gemaakt. Gevolg 3: Snellen Eddy en Ignacev, in de veronderstelling dat zij achtervolgers waren, in koerstempo achter de koplopers aan. Gevolg 4: de achtervolgers, die dus niet de koplopers waren in koerstempo achter de echte koplopers aan. Toen Pizzaman na een vijftal kilometer nog eens lek reed, was de strijd plots erg snel gestreden. U beseft natuurlijk dan wij de koplopers anders zeker nog hadden ingehaald.

Het parcours? Kruiskerke blijft gezegend met een fantastische omgeving, dus daar een parcours uittekenen is wegens het grote off-road aanbod kiezen welke stroken niet te nemen, zo denken we. Zonder me de juiste volgorde van de gemeenten te kunnen herinneren deden we Ruiselede, Beernem, Sint-Maria-Aalter, Doomkerke en ik dacht ook een pijltje met Knesselare gezien te hebben. De grootste pluim gaat toch wel naar de uitgetekende parcoursen in de kleine boszones: het juiste evenwicht vinden tussen er niet te rap doorrijden, maar ook niet rond iedere boom draaien werd mooi gevonden. En ook origineel: een pad maken door gewoon het herfstbladerendek weg te vegen. Leuk omdat er aan hoge snelheid kan worden doorgecrosst. ’t Was precies de Playstation die ik niet heb.

De conditie van het rennersgild staat op punt en het werd dan ook een snelheidsritje dat niet stilviel. Resultaat: 26,5 km per uur aan de finish. Ik meen te denken dat dit ongeveer een record moet zijn. Een uitslag zullen we gezien het verloop maar overslaan. Achteraf begon Pizzaman achter het legen van een Alpro-Soja nogal wartaal uit te slaan. Gevaarlijk goedje blijkbaar! Nog later had het BBB-team wel nog te maken met Lichtelijk Lauwe Leffe, maar de magen hebben al meer meegemaakt, dus werd dit met liefde toch gesmaakt.
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Bericht door barty »

Samen met Peter ook afgezakt naar Knurregemeente Doomkerke om de tt van Kruiskerke te rijden #-o #-o
Bij de inschrijvingstafel tegen de Blonde Pijl uit Torhout gelopen en gezamelijk met z'n drieën de tt aan een vlot tempo afgehaspeld.
De mist zorgde in eerste instantie nog voor een beetje klappertanden maar na een halfuurke was de mist opgetrokken en stond er niks nog een aangename tocht in de weg.
Mooie veldwegen en nu en dan single trackske, lekker weer...kortom genoten van de tocht met een toch wel hoog gehalte off road vond ik.
Als afsluiter van de dag nog genoten van een kort aprèske met een paar forumbikers :drunk: :drunk:
Bij leven en welzijn tot volgend jaar
Plaats reactie