27/09/09 Kessel-Lo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
frederikc
Mountainbiker
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 22 aug 2008 23:36
Rijdt met: Trek Remedy 8, BH Trail Hunter D60K

Bericht door frederikc »

de 40km gedaan
mooie tocht,
voor mij wel wat zwaar met dat klimmen, maar traag gaat ook :oops:
na de bevoorrading was er wel wat teveel asfalt maar dat het er niet meer zo heuvelachtig was, was wel welkom voor mij

ook wel redelijk wat bloso erin, maar wat geeft dat??
als het maar de goei stukken zijn :bounce:

al bij al, goed geamuzeerd en afgezien
volgend jaar mooi weer, dan zie je me er weer

greetz
Gebruikersavatar
Dreamer
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: di 06 sep 2005 21:43
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Dreamer »

Vond de TT kompleet af.Goed wa korte klimmekes.Lekker veldwegeskes die lekker droog lagen.Toch nog wat een nieuw klimmetje tegen gekomen.Alles wat we van de bike moeten vegen is stof.(k'em da nog wa liever dan elke week da slijk en die kosten aan de bike door die miserie)Bevoorading weet ik niks van ,ben niet gestopt.(was niet nodig vond ik zelf).
Zeker tot volgend jaar.En aan el de gene die weer niet content waren.Je moet goed beseffen dat er de komende maande veel in deze buurt word gebiked en dat iedere keer iets anders moet zijn.
Gebruikersavatar
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 21 sep 2006 21:33
Rijdt met: Spark & Scale

Bericht door Wicked_Uncle_Ernie »

Plezant tochtje vandaag in Kessel-Lo.
Het parcours leek me hetzelfde als vorig jaar. Het zwaartepunt lag duidelijk in de eerste 25 km.
Alles lag er kurkdroog bij. De enige modder lag volgens mij aan de bike-wash :-D
Afpijling was in orde. (met pijlen naar de start vanaf de afrit van de snelweg, handig :-D )
Bevoorading OK
Voldoende warme douches.

Kortom, een plezante voormiddag gehad, en erna Cadelleke nog op fantastische wijze het WK zien winnen. 8)
Wat moet een mens nog meer hebben...

Deze week geen filmpje op http://www.mtbteammargi.tk wegens ziekte van onze cameraman.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door koppigaard »

Ook de 55 gedaan, of waren 't er maar 50? Goed geamusserd, we kennen de blosoroute intussen door en door, maar 't blijft aanlokkelijk. Ik ken de Zavelstraat, dus geen probleem voor mij. Maar door het ontbreken van bewegwijzering zijn er toch velen die zich blauw geërgerd hebben en daar is niets zo hatelijk dan met een rothumeur aan de start te verschijnen, dan is er altijd meer asfalt dan off-road achteraf. Ik heb eindelijk mijn compagnons zo ver gekregen om meer dan 40 km te fietsen en dat is al een serieuse prestatie. Achteraf sluit je dan wel de deur natuurlijk. Nog één vraagje aan WT6: wat vang je aan met een pomp als je kettingproblemen hebt? Die truuc moet je me echt eens leren, dan hoef ik mijn kettingpons niet meer mee te sleuren.
Gebruikersavatar
dude
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: do 19 apr 2007 23:38
Rijdt met: Granville fuse, Cube reaction

Bericht door dude »

Als men de streek niet kent zal men het ongetwijfeld een mooie tocht gevonden hebben. Het is sowieso een mooie mtb streek en de bloso van Holsbeek is op zich volgens mij één van de mooiste vaste routes van de ruime regio. Ik als streekrenner ben wel een beetje op mijn honger blijven zitten. Slechts één nieuwe helling leren kennen, spijtig. Nu ja...als de gemeenten moeilijk doen bij toekennen toelatingen is er ook niet veel aan te doen, hé :-?
Ik vraag mij trouwens af of er iemand in geslaagd is het sukkelpad op te fietsen. Een paar jaar geleden was dit te doen, maar nu ze er 30 ton grind op gegooid hebben is het (voor mij alleszins) vrijwel onmogelijk geworden...totaal geen grip met achterwiel.
Gebruikersavatar
Ramboke
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 17:19
Rijdt met: Ridley Tiger, Giant

Bericht door Ramboke »

dude schreef:Als men de streek niet kent zal men het ongetwijfeld een mooie tocht gevonden hebben. Het is sowieso een mooie mtb streek en de bloso van Holsbeek is op zich volgens mij één van de mooiste vaste routes van de ruime regio. Ik als streekrenner ben wel een beetje op mijn honger blijven zitten. Slechts één nieuwe helling leren kennen, spijtig. Nu ja...als de gemeenten moeilijk doen bij toekennen toelatingen is er ook niet veel aan te doen, hé :-?
Ik vraag mij trouwens af of er iemand in geslaagd is het sukkelpad op te fietsen. Een paar jaar geleden was dit te doen, maar nu ze er 30 ton grind op gegooid hebben is het (voor mij alleszins) vrijwel onmogelijk geworden...totaal geen grip met achterwiel.
3 bar in de achtertube en toch redelijk vlot bovengeraakt. De kunst is om het poepke stevig op het zadel te houden, en de neus bijna op de voortube te duwen.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Vandaag met het fietske naar de zavelstraat gereden om daar de 55 km af te bollen. Bij thuiskomst 62 km op de teller dus zal de tocht 50 km geweest zijn, maar had toch in totaal 761 hoogtemeters.
Prima weertje om in de streek van Kessel-Lo, Holsbeek, Linden en Kortrijk-Dutsel rond te toeren. Bepijling alsook de bevoorrading was in orde en dat er ook gebruik werd gemaakt van vaste routes hindert mij niet, als we maar rijden. :wink:
Na een 50 km dus terug aan de kantine, pintje gedronken, beetje naar het korfbal gekeken en dan tevreden naar huis gefietst.

Tot de volgende keer en hopelijk weer zo'n weer.

Jaro.
Gebruikersavatar
kdi
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 02 okt 2005 12:18
Rijdt met: Scott Spark

Bericht door kdi »

@ Dude en Ramboke: Idd, daar blijven zitten en met de neus tot net boven de voorband. We zijn daar met drie tesamen naar boven gereden ... tempo van de stappers lag wel ongeveer even hoog :-D
Gebruikersavatar
spaver
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:07
Rijdt met: santa cruz blur xt xtr reba

Bericht door spaver »

op dat sukkelpad ben ik voor 3/4 naar boven gereden en dan is mijn stalen ros beginnen steigeren ga hem nog wel een paar keer opzoeken moet hem kunnen bedwingen.
Het moet gewoon!!!
Peter IV
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 15 mei 2004 22:06
Rijdt met: Specialized Epic
Contacteer:

Bericht door Peter IV »

Eveneens boven geraakt, maar het minste dat je daar doorschuift sta je natuurlijk wel stil. Toen ik eraan kwam stond er veel volk te voet, maar iedereen ging netjes aan de kant toen ze me hoorden aankomen. Heel fijn. Leuke tocht trouwens. Wij zijn wel wat verkeerd gereden, maar dat was omdat kwavolk de pijlen van richting had veranderd. Niet erg, extra kilometers en een kasteeltje van nabij kunnen bekijken.
Plaats reactie