02 & 03/10/09 Leopoldsburg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Hier nog een tevreden vaste klant van de 40 km.
Alles was weeral in orde zoals we intussen al gewoon zijn.
Prachtige speeltuin hebben ze daar met alles erop en eraan.
Heuveltjes waar sommigen toch stonden te twijfelen, niet om erop te rijden maar meestal om eraf te rijden. Regelmatig een zandbakske waar je serieus moest duwen om niet stil te vallen, maar toch overal doorgeraakt, soms wel op het nipperke.
Verder was nog voorzien in single-tracks aan de lopende meter en tussendoor stukken met van die ambetante losse bosgrond waar het voor gene meter op bolt.
Heel in het begin hebben we ook nog mogen voor tank spelen, maar deze keer bolde het daar prima.
Geen pijlen gemist, dus die stonden meestal op de goede plaats en een bevoorrading met van die lekkere legerwafels, ook zoals altijd.
Daarbij nog prima weer en achteraf een lekkere donkere Leffe voor 1.5 € en pasta aan dumpingprijzen. Meer moet da voor mij ni zijn op nen vrijdagvoormiddag. :wink:
Bij aankomst na 40 km, fietske terug aan de bewaarstand afgeleverd. StrammerMax stond daar juist klaar om te vertrekken.
Effen een klapke gedaan, maar vergeten om mijn tombolanummer aan hem te geven aangezien ik toch niet bleef tot de trekking en hij dan 2 kansen had.

Om een kort verhaal lang te maken; t'was weer goed daar bij de legermannen en vrouwen en volgende keer zijn we der dus ook weer.

Jaro.
Gebruikersavatar
coldstein
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 24 jul 2009 10:19
Rijdt met: RockRider 8.1

Bericht door coldstein »

Vanmorgen ook in LEO geweest. Als militair ken ik het domein maar het is natuurlijk leuk als je er ook eens mag genieten van een super MTB-tocht.

Proficiat voor de inrichters van het 18Bn Log. Het was een zeer geslaagde TT.

Een absolute aanrader en voor wie nog twijfelt: gewoon gaan morgen. Je zal nergens anders zo'n mooie tocht kunnen doen. De weinige hoogtemeters worden gecompenseerd door de losse zand waar je minstens even hard kan in afzien. 8)

Ik heb wel op twee plaatsen serieus getwijfeld over de te volgen richting. Het is natuurlijk logisch: zolang er geen pijltje is rechtdoor maar als je lang geen pijltje ziet begin je wel te twijfelen.

Eventueel een noodnummer hangen op sommige punten kan ook handig zijn voor wie in panne valt of gekwetst geraakt. Niemand weet immers waar hij zit en ik heb 45 min gefietst op de 40 zonder een levende ziel tegen te komen.
Veel uitleg maar het zijn maar kleine puntjes van kritiek hoor en ik hoop opbouwend.

Goede bevoorrading: warme thee, sportdrank, appelsien en een lekkere suikerwafeL

Ik was vroeg en had nog een gratis T-shirt zonder voorinschrijving.

Volgend jaar zeker weer bij leven en welzijn.
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Voor wie houdt van Kempische bossen met af en toe een losse zandstrook? Zeker gaan dan.

Ikzelf heb meest genoten van de single tracks die maar bleven komen. Wist zelfs niet eens dat we er zo'n mooie hadden in ons oefenterrein.

Een aanrader dus.

Militair Mojo
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Late Papegaai gesignaleerd in Kamp van Beverlo!

Bericht door StrammerMax »

Vandaag ook de 40 km komen rijden in Leopoldsburg en als allerlaatste vertrokken, zo omstreeks 11.30 u. Ik kon me nog inschrijven ondanks het feit dat dit eigenlijk maar kon tot 11.00 u. Alleen de bevoorrading zou al weg kunnen zijn. Het deel voor de bevoorrading was leuk met vele smalle paadjes en heuveltjes op en af. Hier en daar een funstukje ingelast, zoals een plek met drie opeenvolgende putten waar je door moest.

De bepijling was tip top in orde. Ik heb wel één keer gemist op een breed zanderig pad vol heuvels waar je halverwege naar links moest. Die pijl aan een boom had ik niet gezien. Maar daardoor heb ik wel twee keer al die heuveltjes gehad. Ik denk dat het een pad was voor tanks of voertuigen om naar een open vlakte te rijden.

Ik ben even gestopt aan het “Executieoord 1940-45” aan de Duin der Gefusilleerden op het grondgebied van Hechtel. Daar werden door de bezetter opgepakte mensen bij dageraad in het schijnsel van de lampen van voertuigen geëxecuteerd en begraven. De executiepalen en de kogelvanger staan er nog, maar ik betwijfel of dit origineel is uit die tijd, alhoewel de uitleg ter plekke beweert dat men nog de plaats van kogelinslagen kan zien. De graven zijn thans leeg, maar kruisen met de namen op herinneren aan degenen die hier gestorven zijn, voor zover men ze na de oorlog heeft kunnen identificeren.

De mannen aan de bevoorrading maakten net aanstalten om hun tent af te breken, maar er lagen nog stukken appelsien en een grote wafel om te eten. En er stond nog hete thee met lekker veel suiker en citroen in. Sportdrank was er ook. Er kwam toch nog een andere biker toe en die heb ik nadien weer ingehaald. Ik hoorde daar dat er vandaag zo’n 350 deelnemers moeten geweest zijn, te meten aan de hoeveelheid opgegeten wafels. Ik heb wel de hele toer volledig alleen gereden.

In het stuk na de bevoorrading zaten bredere en soms langere paden en wegen in, maar afgewisseld met funstukjes en tracks die in hun bestaan niet veel bikers over zich heen krijgen. Men kan in elk geval stellen dat deze toer uit 99,99% off-road bestaat over en in de buurt van het militair domein en de bossen in Hechtel.

Tijdens de laatste 5 km kwam ik nog een jeep tegen en die mannen hadden blijkbaar hun tamtam bij, want zo wist de man aan de poort dat hij na mij kon sluiten! En ook in de kantine wist men dat de laatste op komst was! Voor de spaghetti was het te laat, evenzo voor de tombola, jaro, maar ik heb nog een t-shirt gekregen en een Leffe gedronken. De papegaai-met-pint op m’n truitje bleef niet onopgemerkt! De militair die drankbonnetjes verkocht was zelf uit het Antwerpse afkomstig.

Deze toer is zeker een aanrader om eens te komen meedoen. Leuk parcours, constant in de bossen, het aantal zanderige stroken valt zeker mee, desnoods een paar meterkes te voet, en alles duidelijk afgepijld. Ruime parking, afspuitplaats (niet nodig gehad, fietske proper gebleven) en douches. En supervriendelijke gasten in de kazerne. Ferm dat ik ook als laatste van alles heb kunnen meegenieten. Voor wie morgen met de wagen komt kan “Hechtelsesteenweg Leopoldsburg” aan zijn gps opgeven om de ingang te vinden.

De Mojo was hier ook! Jammer, ik had wat vroeger daar moeten zijn! Mojo, bent u beroepsmilitair?

Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be
galileo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 22:18
Rijdt met: Lapierre 629

prachtig parcours

Bericht door galileo »

Ik ben er ook geweest, alhoewel daarvoor eerst een autorit van 100 km moest maken. Ik kom nl. uit het noorden van Antwerpen.

Ik denk dat ik op dezelfde plaats als Strammermax verkeerd ben gereden.

Ik ben vertrokken rond 11 uur; dacht al dat ik de laatste was. Ik was om half 2 gedoucht; dus nog wel spaghetti gehad en de tombola life meegemaakt.

Ik ga lekker wat reclame maken bij mijn fietsvrienden, tegen volgend jaar.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: prachtig parcours

Bericht door jaro »

galileo schreef: en de tombola life meegemaakt.
Wat voor prijzen zijn er aan die tombola feitelijk verbonden?
Niet dat dat zo belangrijk is, maar dan weet ik teminste wat ik mogelijk gemist heb. :-D
galileo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 22:18
Rijdt met: Lapierre 629

Bericht door galileo »

Er was één prijs: een ballonvaart.

Bij het vierde nummer was het raak.
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Bericht door Mojobiker »

Vanuit het centrum van Leopoldsburg rijd je richting Heksel-Hechtel. Dan passeer je het na de eerste rotonde, na ongeveer een kilometer op uw rechterkant. Er staat een legertruck met een kraan en daaraan een groot blauw spandoek. Missen kan niet.

Mojo
Gebruikersavatar
xuomi
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 21:31
Rijdt met: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch
Contacteer:

Bericht door xuomi »

is er iemand die de track heeft van deze rit?

er waren verschillende mensen met GPS
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Bericht door jinba ittai »

Alle, niks dan goeie commentaar...
Dan zal ik zaterdagmorgen ook eens gaan kijken, hopelijk blijft het droog.
Plaats reactie