Pagina 4 van 8

Geplaatst: zo 20 sep 2009 17:33
door zagato
ROnd 0800 uur vertrokken voor de 60 en had er 58 op de telller wel lekker vroeg en geen pijlen gemist en splitsingen. Beste goede tocht om het seizoen te starten avs van 24,8 met wat hulp van die Trek biker naast de Demer , mercie !

Geplaatst: zo 20 sep 2009 18:45
door StrammerMax
Samen met Lunganar, voor wie het zijn allereerste toertocht was, omstreeks 9.00 u vertrokken voor de 60 km. Dat er vaak het bloso-parcours gevolgd werd, viel me wel op aan de pijltjes, maar het stoorde me niet, vermits ik niet uit deze streek ben. Dat er inderdaad wel wat asfalt in zat evenmin, want als al die beklimmingen off-road zouden zijn, dan haal ik zo'n toer in een heuvelachtige streek niet. De Forest Marathon van de Forest Bikers van afgelopen 23 augustus volgde ook stukken van het bloso-parcours, want die plekken herkende ik terug van toen. Ik had toen gekozen voor de 65 km en was bij aankomst bekaf. Daar zaten inderdaad wel knappere stukken off-road in die voor mij toen zwaar waren. Ook het stuk langs de Demer zat daar toen in, dat was de vertrekplaats.

Bij het begin ging het goed, alhoewel ik m'n maat toch moeilijk kon bijhouden (ik ben ook wel een stuk ouder). Na elke klim moest ik alles geven om weer bij te komen. De eerste bevoorrading was een welgekomen rust. Daar was keuze genoeg om te knabbelen en te drinken.

Een tijd later ging het licht uit en kwam ik nog moeilijk vooruit, zeker op off-road naar boven. Degene die stond te hijgen langs de kant was ik! Zo rond de 40 km, in een bocht na een kort gevaarlijk dropke, stond een biker met z'n wiel in de handen en riep me toe of ik geen pompje had voor dikke ventielen. Hij had lek gereden, had wel een binnenband mee als reserve, maar z'n pompje bleek stuk. Mijn pompje was enkel geschikt voor dunne ventielen, dat lukte niet. Ik had twee binnenbanden mee, maar blijkbaar ook één met dik ventiel waar ik dus niks mee had kunnen doen! Omdat ik al gemerkt had dat er bitter weinig passage was op deze afstand, en de enige drie bikers die voorbijkwamen stopten niet eens, wou ik die jongen daar niet alleen aan zijn lot overlaten. Ik heb dan maar mijn andere binnenband gegeven in de hoop dat ik hem niet nodig zou hebben. Moest ik in zijn plaats geweest zijn, zou ik ook content geweest zijn dat iemand mij uit de nood hielp. En mocht hij het lezen, ik ben zonder pech gearriveerd. Het leven is raar: ik heb daar een minuut of tien, vijftien met die kerel aan die band staan prutsen en wellicht komen wij elkaar nooit meer ergens tegen!

Door dit voorval was ik Lunganar natuurlijk definitief kwijt! Om mij toch enigszins weer op te peppen dan maar wat suikergoed van 3Action gegeten (sluikreclame). Even verder stond de tweede bevoorrading. Daar was geen kat, buiten de twee bikers van de club die een lekker belegd brood stonden te verorberen. Achter hen wel een paard en een kleine pony. De twee mannen hadden een hond bij die met een melijwekkende blik in z'n ogen hoopte op het laatste stukje van m'n koek. En hij heeft het gekregen!

Het was voor mij een zegen dat de laatste 15 km eerder vlak waren met paadjes door weiden en bossen en brede kiezelpaden. Want een steile apotheose zou de doodsteek betekend hebben! De plek waar we naast de Demer kwamen was wel mooi met die grote kerktoren die opdoemde en de huizen die tegen de helling op de andere oever stonden. Die laatste kilometers langs de Demer waren misschien eerder saai, alhoewel m'n maat achteraf zei dat het hem daar toch bevallen was.

Ik was toch blij dat het er op zat, goed moe na 58 km op m'n tellertje. Mijn maximum was 51,7 km/h, wat ik zelden haal. 70 is toch wel veel. Misschien wordt zo'n Garmin ook beïnvloed door elektriciteitsdraden, want er was een straat waar je de draden gewoon hoorde knetteren. Ik heb ook ooit op m'n metertje een maximum van 155 km/h gescoord. Een draadloze Cateye slaat tilt in de buurt van elektriciteitsdraden.

De opmerkingen over de onduidelijke splitsingen zijn voor een stuk terecht. Die borden waren in een donkere kleur en vielen daardoor niet goed op. Op de eerste splitsing ook omdat twee bikers daar met hun gsm bezig waren en pal voor die borden stonden! Bovendien stonden ze vlak na een snelle afdaling. De tweede splitsing heb ik ook maar gezien omdat m'n maat ze opgemerkt had! Het ging wat moeilijk vandaag, ik ben ook wat ziek, maar daar wilde ik niet voor thuis blijven! Ik heb me geamuseerd daar bij de mannen van MTB team Third Wheel.

Afbeelding
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be

Geplaatst: zo 20 sep 2009 19:07
door Rikki
Ik ben ooit eens achterovergegaan toen ik de gegevens van mijn garmin eens aan het nakijken was, 92 km als max snelheid. Naderhand is mijn euro gevallen dat ik de gps ook in de wagen had gebruikt. Is bij Moc misschien ook gebeurd.

Indien dit het geval moest zijn is hij natuurlijk wel ne kalme chauffeur =D>

Grtz

Geplaatst: zo 20 sep 2009 19:13
door bert bibber
Silverbol schreef:laat me raden in rotselaar zeker's ?
En hoe komt da je moet toch op voorand een route indienen ? Is het geen weg met openbare functie ofzo ?
Die man beweerde dat dit geen openbare weg is.
het is allemaal begonnen met een wandelaar, dan een biker dan een moto en nu zijn er quads die alles kapot rijden.
Hij beweerde dat als hij het nu niet ging stoppen dan wordt die weg na 20 jaar of 30 jaar ne veldweg en dan is hij een stuk grond kwijt !!

Binnekort mag er niks meer en de TT in omstreken van aarschot hebben veel van hun pluimen verloren. ( door de bloso routes )

Geplaatst: zo 20 sep 2009 20:18
door MoC
zagato schreef:ROnd 0800 uur vertrokken voor de 60 en had er 58 op de telller wel lekker vroeg en geen pijlen gemist en splitsingen. Beste goede tocht om het seizoen te starten avs van 24,8 met wat hulp van die Trek biker naast de Demer , mercie !
Ben jij toevallig één van de Goorbikers?

Geplaatst: zo 20 sep 2009 20:21
door MoC
Rikki schreef:Ik ben ooit eens achterovergegaan toen ik de gegevens van mijn garmin eens aan het nakijken was, 92 km als max snelheid. Naderhand is mijn euro gevallen dat ik de gps ook in de wagen had gebruikt. Is bij Moc misschien ook gebeurd.

Indien dit het geval moest zijn is hij natuurlijk wel ne kalme chauffeur =D>

Grtz
nope, ik gebruik hm niet in de auto. Ik zet mijn gps pas op aan het vertrek, en direct terug uit als ik terug ben.

Geplaatst: zo 20 sep 2009 20:23
door Rikki
Dan ebde gij hard gereden =D>

Grtz

Geplaatst: zo 20 sep 2009 21:01
door Verellen
Als dat op die asfalt afdaling naar Moeders Meule is, kan da best hoor, zelfs ik heb daar ooit dik 65 gebold :drunk:

Geplaatst: zo 20 sep 2009 21:02
door pertotal
ik heb toch ook een stuk tegen 63 gedaalt deze morgen

Geplaatst: zo 20 sep 2009 23:19
door koppigaard
Ik heb vanmorgen de 25 km gedaan en voel me toch, ondanks het gebrek aan training, ook wel een moutainbiker. Gewoon genieten van een fietstocht met annex, dat mag toch! Ik heb er helemaal geen probleem mee dat het merendeel van de bikers mij op vleugels voorbij vliegt. Een 'godverdomme' in mijn rug omdat het wat trager gaat maakt me eigenlijk niet veel uit, dat is het probleem van die achter mij. Waar ik een hekel aan heb is dat na een stand van Aquarius de lege flesjes her en der op het terein terug te vinden zijn. En in de winterperiode valt dat vaker voor dan in de zomer.. en uit!
Om af te ronden. Gelrode moet je gedaan hebben. De km's langs de Demer staken me tegen, de doortocht door 't stad zei me ook niks. Voor de rest: super.