20/09/2009 Gelrode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pvdput
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 17:43
Rijdt met: Orbea Full XT

Bericht door pvdput »

Wel, laten we positief beginnen en de leuke single tracks en de goede bevoorading vermelden. Maar dat is het dan...
De bepijling was ondermaats, soms te laat aangeduid bvb, splitising niet gezien. En ook die pijltjes aan de afrit van de snelweg, waar was dat goed voor? Een mens denkt dat hij naar de inschrijving gestuurd wordt maar zit ineens op het parcours! Als het het stuk van de 60 km was ,dan was het ook zielig gezien het een 3 km asfalt was, dus ik vermoed van niet...
Zoiezo was er net iets teveel asfalt voor een MTB TT ook!
Soit, leuke omgeving maar ze organisatie is net iets te lui geweest vermoed ik.
6/10 :-)
Gebruikersavatar
Het beest van Leest
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 21:40
Rijdt met: Specialized Epic, Focus Black Raider, Intense Tracer

Bericht door Het beest van Leest »

Gisteren de 60 gedaan in Gelrode.
Het parcours was goed afgepijld, de mensen van de organisatie waren vriendelijk, parking was er in overvloed, de bevoorradingen waren correct.
Maar... 't parcours kon me echt niet bekoren, teveel asfalt en teveel Demer en dat is toch wel heel spijtig.
Ik denk niet dat ik hier volgend jaar nog terugkom, deze streek is blijkbaar om zeep.
Gebruikersavatar
coldstein
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 24 jul 2009 10:19
Rijdt met: RockRider 8.1

Bericht door coldstein »

Bij het afrijden van de snelweg (komende van Diest) waren de wegwijzertjes naar de start verdwenen vanaf het dorp Gelrode.

Een kwartiertje rondrijden en we waren toch nog om 9u15 aan de start.

De bevoorrading was super volledig!!!!

Het parcours was veel te weinig MTB en veel te veel asfalt, beton en lange bijna rechte grindpaden. Ook het Km enorm lange stuk langs de Demer was zeer saai!!

De afpijling was op sommige plaatsen nogal vlug-vlug geplaatst (bijv aan een dun twijgje van een struik) maar over het algemeen niet te klagen hierover.

Ik vond het gisteren veel minder leuk dan de fietseling in Herselt.

Ik had nochtans wat verwacht omdat het hageland toch bekend staat voor zijn mooie heuvels en holle wegen.

Het gevoel dat ik had was: ik heb toch sport gedaan en het was dichtbij huis (20 minuten autorijden) maar niet dat ik gemountainbiked heb.

Volgende week thuis rijden in Hees. Hopelijk zal dat leuker zijn.
Bikerkf
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 09:49
Rijdt met: Trek 8000 XTR - Scatto Helium - Trek 1500 slr
Contacteer:

Bericht door Bikerkf »

@ zagato.
Was jij de man in de gele uitrusting die in mijn wiel is blijven kleven? Af en toe eens overnemen en dan zou je avs nog hoger kunnen zijn. Maar ik ben niet boos hoor, twas ineens een goei training voor mij
Gebruikersavatar
Lunganar
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 09:52
Rijdt met: Ghost AMR
Contacteer:

Bericht door Lunganar »

Voici, Gelrode online, http://www.gpsies.com/map.do?fileId=eqmqyxjwydkoyzbk.
Dees was mijn eerste tt ever, en ik moet zeggen da alles goe verliep, wat het voor mij een positieve ervaring maakte. Een nieuwe, mooie streek ontdekt, en ik moet toegeven dat ik blij was dat het laatste stuk wa platter was, maar tegen volgend jaar mag da veranderen :wink:.
Ik ben nergens verkeerd gereden, al had de strammer ook een paar pijlen niet zien hangen. Op 1 punt was zelfs een oud vrouwtje ingezet als seingeefster.
zagato
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 10 okt 2004 22:01
Rijdt met: SPECIALZED FOR EVER ......

Bericht door zagato »

Ik zat vanaf de Demer toch een 4 km in het wiel van iemand met rode tenue en witte Bell Sweepr helm en volgens mij reed jij met een fully Trek.

Overnemen met de wind schuin tegen en knallen tussen 35 en 37 zat er echt niet in , sorry ga ook al stilaan naar de 5O en heb ervoor al teveel gas gegeven ....

Oh ja ik reed met een Specialized blauw wit truitje van de Squadra Forza Herentals.
Gebruikersavatar
spaver
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:07
Rijdt met: santa cruz blur xt xtr reba

Bericht door spaver »

Aan al diegene met commentaar over de tt je moet maar eens proberen zelf een ttke in elkaar te steken , overleggen met het gemeentebestuur, de mensen waar je een veld wil oversteken, het moet allemaal wat meezitten om een goede tt te maken , deze tt zijn geen races he mannen het is bedoeld om fun te hebben met maten van u club of zo, als je wil gaan vlammen op races doe dan ne keer een zes uren race mee niet iedereen heeft evenveel aanleg om te mountainbiken, laat ik hier mee mijn relaas beeindigen
Gebruikersavatar
Silverbol
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 mei 2007 02:42
Rijdt met: Scale

Bericht door Silverbol »

@spaver : Hoe komt het dan dat ik op de andere tt's in en rond aarschot mij wel kan vinden in het parcour en deze nemen ook wel stukjes bloso maar enkel de goei en niet het volle bloso parcour. Moet je niet veel overleggen denk ik dan want het parcour is sowieso al open voor mtb enkel hier en daar een lusje langs een veldje .
En als je wat moeite doet kan je een super tt organiseren in samenwerking met iedereen . Je hebt altijd dwars liggers maar los dit op #-o .

En wat kom je nu af met een 6u race heeft niks te maken met een parcour dat op niets trekt en waar geen moeite is voor gedaan .en ik heb hard genoeg kunnen rijden hoor (lag aan de brede paden en beton en asfalt stroken denk ik )

Dit zal ook niet de enigste tegenvallende tt zijn die ik in mijn leven nog ga rijden besef ik ten volste . Maar het is inderdaad een prachtige streek waar de mogelijkheden zo groot zijn en ze dan niet benutten vind ik zonden .
Gebruikersavatar
spaver
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 21 sep 2009 21:07
Rijdt met: santa cruz blur xt xtr reba

Bericht door spaver »

@ silverbol: die zes uren race slaat op diegene die iedereen voorbij vlammen zonder ook maar een woord te zeggen, voorbij steken op singletracks en daarbij niet naar de andere deelnemers kijken.
Silverbol organiseer ne keer een tt zoals jij hem wilt en laat me dan iets weten waar wanneer.

Maar het is simpel op te lossen he komt dan volgend jaar niet meer.
Dat is voor al de racevogels.
Gebruikersavatar
Het beest van Leest
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 09 apr 2006 21:40
Rijdt met: Specialized Epic, Focus Black Raider, Intense Tracer

Bericht door Het beest van Leest »

@ spaver: wanneer een organisatie er niet in slaagt om een aantrekkelijk parcours in mekaar te boksen dan stopt ze daar beter mee. Zonde van de tijd van al die vrijwilligers die hier hunne zondag (+ al het voorbereidend werk de dagen ervoor) voor opofferen. En begin nu niet telkens te zeuren dat degene die klagen zelf een tt in elkaar moeten steken. 't is toch niet omdat je bij een bakker slecht brood hebt gekocht dat je dan maar zelf brood moet gaan bakken hé? Neen, dan ga je gewoon bij een ander, en dat is wat ik ook ga doen.
Plaats reactie