27/09/2009 Waarloos-Kontich

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Bericht door Verellen »

Ik heb je raad opgevolgd Black Cube! :wink:
Deze morgen om iets na 6 mijn bed uit om me klaar te maken voor Waarloos.
Ik was gewoon te benieuwd naar die technische passage in De Schorre :drunk:
Iets voor 8 vertrokken voor uiteindelijk best een fijne tocht van bijna 58 km. (naar goede gewoonte paar keer verkeerd gereden :-? )
Er zaten genoeg singletracks in en een paar idd heel erg leuke technische passages, niet alleen in De Schorre! :bounce: :bounce:
Mooie streek ook, in de mist vertrokken en op een gegeven moment komt de zon er door en vloog er een groep ganzen vlak over onze hoofden, dat was subliem! :P
In het begin en op het eind wat veldwegen en Mac Adam, is niks mis mee, na kilometer 10 ongeveer begon de fun en die bleef duren tot net na de 2e bevoorrading.
Veel draaien en keren, bergop, bergaf, ik breng volgend jaar wel een dirt-bike mee voor De Schorre hoor :lol: Veel stukken rots en wortels, lekkere drops en afdalingen, yummee! =P~
Ook een paar mooie passages langs diverse (vis)vijvers, alleen de passage langs de Nete vond ik iets minder.
Afpijling was goed, maar soms een beetje chaotisch, vooral in de streek van Rumst stonden veel bikers stil op zoek naar pijltjes. Ook in De Schorre een hele troep bikers gevolgd tot op een heel vieze afgrond waar we bijna niet meer konden staan :-?
Bevoorradingen waren heel goed, een volledige banaan en een halve sinaasappel, koek en een hele wafel + een blikje Aquarius op de 1e bv!! =D> =D>
Op de 2e bv pakten ze het iets commerciëler aan en sneden ze de bananen in stukken :lol:
Fiets afgespoten door een paar sympathieke brandweerlui, heb ze een beetje drinkgeld gegeven, daar ik weer geen tijd had voor den après.
4 euro voor alle afstanden en 2 vorstelijke bevoorradingen, dat vind ik gewoonweg prachtig, dikke proficiat voor zo'n eerste TT mannen =D> =D>
Ik was erg benieuwd naar deze streek en ik kom volgend jaar zeker terug! En ik breng een paar Kempenzonen mee! :lol:
Benieuwd wat Dr. Derailleur er van vond.
dirk999bis
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 nov 2008 21:56
Rijdt met: Cannondale

Bericht door dirk999bis »

vanmorgen ook de 69km gedaan,(22 avg)
inderdaad een mooi parcours uitgestippeld, enkele pittige afdalingen in de Schorre ?
Miste alleen een beetje groene aquarius bij de bevoorradingen :-D :-D :-D
Was wel verrast bij het bovenkomen aan de dijk te Walem (een pittige helling om boven te komen) juist voor een groepje wielertoeristen terecht te komen welke alle reden hadden om een beetje kwaad te zijn.
AAngezien dit slechts een Zestal km van de aankomst was heb ik dit direct gemeld want dit was een zeer gevaarlijk kruispunt en de organisatoren zijn direct beginnen bellen om hier iemand te plaatsen.
Blijkbaar stond hier ook een gevaarbord doch niet opgemerkt.

Voor 4 EUR was dit zeker een aanrader, hier komen we terug
luke
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 20 jul 2004 12:33
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR

Bericht door luke »

Getwijfeld tussen deze en Asse maar toch maar gekozen voor mijn geboortestreek.
In het begin inderdaad nogal veel asfalt maar je moet de verbindingstukken kunnen maken natuurlijk.
Nadien werd het steeds beter en beter en heb mij dus toch goe geamuseerd.
Een minpunt is toch wel dat de mensen van de 34 km alleen de kleine bevoorrading hebben gekregen ( banaan en appelsien ) aan de bosstraat en nadien niks meer.Ik denk niet dat die daar tevreden zullen mee geweest zijn.
Tot de volgende :-D
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

was een mooi tochtje, veel vriendelijke bevoorraaders, mooie stukken , bepijling kon iets meer zijn maar ben maar 1 maal een goede 500 m verkeerd gereden.
bevoorraading was voldoende vond ik , ok bij de eerst was er enkel water maar so what er was tenminste iets en na 55km waren 2 volle bussen water een banaan en een appelsien meer dan welkom. en aan de grond daar te zien was het voor sommige al te moeilijk om de overschot van een kwart appelsien in de vuilbak te gooien.

moet zeggen om voor de eerste keer de grote tour te rijden heb ik me goed uit de naad moeten trekken , maar ik ben er geraakt. terug thuis stond er een 70 km op mijn teller maar zullen er iets meer geweest zijn daar ik na het 2de rustpunt vergeten was hem terug in gang te steken :)

tnx all
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Om 8:30 vertrokken voor de 69 km.
Mooi tochtje, vriendelijke bevoorraders. Aan alle drie de bevoorradingen was er minstens banaan, sinaasappel en Aquarius.
Bepijling kon hier en daar iets beter. We hebben wel een paar keer gemist door met onze kop in de grond tegen elkaar te racen.

Parcours was nogal vlak met redelijk veel asfalt, maar de leuke stukjes moeten aaneen gepuzzeld worden natuurlijk.
Is het nu een gedacht of waren er meer technische stukjes in de Schorre tijdens de Summerbike?
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

om 8u vertrokken met mijn maatje voor de 69km.

3 bevoorradingen , en telkens met blikje aquarius wat een luxe wij zijn het gewend om er meestal 1 drankje te krijgen en voor de rest het lokale we noemen het maar "watermetietsin" rest van het lekkers meer dan voldoende aanwezig , zelfs op 1e bevoorrading volledige banaan
weet niet of het een grapje was maar ze kregen een smsje 450 zijn er vertrokken gelieve banaan in stukken te snijden aub :-D

ja iets teveel Mc-adam maar dat is hier wel te verwachten

misschien is er nog meer uit de schorre te halen want ik rijd daar geregeld zelf en er zijn daar nog veel meer mogelijkheden , kijk naar de summerbike toen werd er toch net dat ietsje meer uitgehaald.

voor de rest prima geamuseerd prima weer , en bij thuiskomst 95km op de teller , dus mij hoor je niet klagen

aangezien dat dit de eerste TT was die ze organiseerden , kan het er alleen maar beter op worden dus hopelijk tot volgend jaar =D>
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

ook geweest, met 't vrouwke en de kids. De jongste en de halve trouwboek reden er de lus van 33 met de inkorting (zodat ze 15 km hadden). De beide oudsten en ik de 34 (start 55, technisch gedeelte en dan de inkorting).
Redelijk laat vertrokken, rond 10 uur. Na 5 km had mijnen oudste (diabeet) een zware hypo zodat we daar toch al een half uurtje 'vertraging' hebben opgelopen. De eerste bevoorading was geen drinken meer, alleen banaan en appelsien. Heb de mannen de tip gegeven om voor noodgevallen toch altijd een doos koeken over te houden.
Verder geen minpunten gevonden. Parcours was wat ik verwachte...meer is er echt niet uit te halen.
Bepijling, tja, tegen terrorisme (schorre) kunt ge niks beginnen.
Fijne ochtend geweest, merci!
Gebruikersavatar
SirK714
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 23 dec 2008 22:12
Rijdt met: GT idrive

Bericht door SirK714 »

Nen dikke proficiat aan de veteranen uit Waarloos.
Mooi begin van een hopelijk lange reeks TT's. Ideaal parcours voor m'n eerste TT na een zware blessure. Ik kom uit de streek en had zelf al een trainingstoerke uitgestippeld in deze omgeving. Dankzij jullie heb ik enkele leuke alternatieven gevonden voor toekomstige tochtjes in de buurt.

Bedankt voor de leuke start van deze stralende dag. =D> =D>
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

Willy D schreef:ook geweest, met 't vrouwke en de kids. De jongste en de halve trouwboek reden er de lus van 33 met de inkorting (zodat ze 15 km hadden). De beide oudsten en ik de 34 (start 55, technisch gedeelte en dan de inkorting).
Redelijk laat vertrokken, rond 10 uur. Na 5 km had mijnen oudste (diabeet) een zware hypo zodat we daar toch al een half uurtje 'vertraging' hebben opgelopen. De eerste bevoorading was geen drinken meer, alleen banaan en appelsien. Heb de mannen de tip gegeven om voor noodgevallen toch altijd een doos koeken over te houden.
Verder geen minpunten gevonden. Parcours was wat ik verwachte...meer is er echt niet uit te halen.
Bepijling, tja, tegen terrorisme (schorre) kunt ge niks beginnen.
Fijne ochtend geweest, merci!
waren jullie die 3 die op de grond zaten waar 1 van de jongste een suikerwafel aan het eten was? dan ben ik jullie onderweg tegengekomen denk ik (ikke = cdale met mtb.be uitrusting aan)
Yalta-cruiser
Mountainbiker
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 18 mar 2009 16:09
Rijdt met: Isaac Impact

Bericht door Yalta-cruiser »

69 (71)kms.
Stralend weer, mooi parcours, wel redelijk vlak, bepijling vonden we ok.
Goede tt en voor herhaling vatbaar als't niet stormt.
Na afloop met organisatoren gebabbeld.
1 ongevalletje gehad met auto en mtb-er, en iemand na afloop op weg zien liggen (hoop dat alles ok is met die man..)
Kort gezegd: 750 deelnemers kan geen toeval zijn.
Proficiat met jullie debuut!
Plaats reactie