27/09/2009 Waarloos-Kontich

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Havik schreef:
Willy D schreef:ook geweest, met 't vrouwke en de kids. De jongste en de halve trouwboek reden er de lus van 33 met de inkorting (zodat ze 15 km hadden). De beide oudsten en ik de 34 (start 55, technisch gedeelte en dan de inkorting).
Redelijk laat vertrokken, rond 10 uur. Na 5 km had mijnen oudste (diabeet) een zware hypo zodat we daar toch al een half uurtje 'vertraging' hebben opgelopen. De eerste bevoorading was geen drinken meer, alleen banaan en appelsien. Heb de mannen de tip gegeven om voor noodgevallen toch altijd een doos koeken over te houden.
Verder geen minpunten gevonden. Parcours was wat ik verwachte...meer is er echt niet uit te halen.
Bepijling, tja, tegen terrorisme (schorre) kunt ge niks beginnen.
Fijne ochtend geweest, merci!
waren jullie die 3 die op de grond zaten waar 1 van de jongste een suikerwafel aan het eten was? dan ben ik jullie onderweg tegengekomen denk ik (ikke = cdale met mtb.be uitrusting aan)
zou kunnen...heb inderdaad enen met c'dale en mbt.be truike gezien toen we daar zaten. 't was eerder in het begin van de tocht, na ne km of 8 op de eerste lus.
Gebruikersavatar
Havik
Mountainbiker
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 23 mar 2009 18:10
Rijdt met: Cannondale Rush 5 L

Bericht door Havik »

zal ik wel geweest zijn , heb vele pechvogels gezien , overal even snel de "alles ok vraag" maar blijkbaar kon iedereen zijn plan trekken , had jullie niet aangesproken omdat ik zag dat het een "rust en eet pauze was", viel mij wel op dat er vandaag vele platte tubes waren.
Gebruikersavatar
fladderke
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 nov 2006 23:02
Rijdt met: wit met shimano-groep

Bericht door fladderke »

Proficiat met de 1ste TT uit jullie al rijke geschiedenis in de fietssport. =D> Ik heb tot voor enkele jaren deelgenomen aan de cyclocrossen. Ik had niets anders verwacht dan dat het goed zou georganiseerd zijn. Voor de 1ste keer organiseren; foutjes maken is dan voor mij althans toegestaan.
Ik heb mij wreed goed geamuseerd :-D . Voor de allereerste keer eens over de kaap van 50 km gegaan. Op sommige momenten had ik het wel wat lastig maar heb mij eruit kunnen werken. :oops: Ik denk dat jullie goede connecties hebben met de gemeente; professionele spuiters om de fiets proper te krijgen en een burgervader die er glunderend bijliep (je moet het maar doen om hem van Kontich kermis weg te krijgen).Het terras na afloop en met lekkere Grimbergen viel ook in de smaak bij de collega-bikers .
Ik hoop dat er een vervolg komt voor de 750 vertrekkers aan de TT. Merci voor moeite en tot binnenkort vvor de cyclocross ( als kijker )
den Bospoeper
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 22 sep 2009 23:30
Rijdt met: ne zilveren met 2 wielen

Bericht door den Bospoeper »

Ik had dit jaar nog geen 30km op mijn mountainbike gezeten en vandaag heb ik er meer dan 80 km aan toegevoegd. Meer mountain moest het dus zeker niet zijn. Ik heb in alle geval de smaak terug te pakken !
Ik was vooral benieuwd naar onontgonnen terrein in mijn vertrouwde omgeving en heb toch redelijk wat nieuwigheden ontdekt.
Hoewel de bepijling hier en daar wat beter kon, geen enkele keer verkeerd gereden.
See you next year !
En stiekem hoop ik dat het dan wat regent voordien, zodat we eens massaal kunnen ploeteren in de Rumstse klei ! It sucks !!! (vooral letterlijk)
Gebruikersavatar
scurry
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: ma 31 mar 2008 00:21
Rijdt met: Prov. A'pen

Bericht door scurry »

'k Was den allereerste die aan de bevoorrading kwam :P (over geschiedenisboeken gesproken... :wink: )

Al bij al viel het goed mee, maar ben toch een paar keer verkeerd gereden door de plaatselijk mindere bepijling, vooral in de bossen. (maar dat kan ook deels aan mij liggen... ik wou de 45km doen, maar kwam na de bevoorrading de splitsing van de 55 - 69km tegen... oops :oops: . Eerste bevoorrading was idd iets minder )
Gelukkig ben ik van de streek en heb ik op het einde enkelingen mee kunnen pakken tot aan de finish. De organisatie heeft onmiddellijk enkele mensen op pad gestuurd om alles nog eens na te kijken, en dat is goed om weten dat men zich 100% voor deze TT wil inzetten.

Voorts heb ik me goed geamuseerd en kom zeker nog terug.
=D>
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Bericht door DirkB »

Dank voor alle positieve reacties en opbouwende kritiek. Wij hebben, als organisatie, minstens even hard genoten van de opkomst van meer dan 750 (!!!) deelnemers. Jullie enthousiaste commentaren op ons terrascafé en hier op het forum waren hartverwarmend. We hebben volgende woensdag een evaluatievergadering. Ik ben bang dat we het aan jullie en aan onszelf verplicht zijn om het volgend jaar nog beter te doen. Ik zou zeggen, houd de kalender in de gaten voor Kontich-Waarloos 2nd edition! Het mooie weer is reeds besteld...
sparkx
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 02 sep 2006 11:15
Rijdt met: Specialized

Bericht door sparkx »

En voor zij die er niet bij waren ( groot ongelijk trouwens ) :-D hier enkele sfeerbeelden die voor zich spreken.
Aan alle deelnemers en helpende handen nen dikke merci gewenst, de commentaren nemen we mee naar volgend jaar om hem nog beter te maken.
http://picasaweb.google.be/marchermans/ ... bedwebsite#
Glenn en Nico
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 21:24
Rijdt met: Sensa

Bericht door Glenn en Nico »

Voor den eerste keer zone grote toer gedaan = samen met mijn
zoontje van 12j de 69km gereden.
We vonden het geweldig en stonden versteld van de goede organisatie
en bepijling.
Tegen volgend jaar wel een helmke voormij want k'zen daar in de kleiput
los overkop gegaan,zonder gevolgen hoor :)
Thanx dus voor de leuke dag en foto shoot waardoor mijne schoe ook
wat kon meegenieten achteraf.
Grtz cu next time!
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

rubber-12 schreef: Is het nu een gedacht of waren er meer technische stukjes in de Schorre tijdens de Summerbike?
Tijdens het Summer Bike Festival zullen er ongetwijfeld meer technische stukken hebben ingezeten. Maar SB organiseren we samen met De Schorre zelf en das dus een gans ander uitgangspunt.
Method
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 29 jan 2009 18:09
Rijdt met: Focus Super Bud Team
Contacteer:

Bericht door Method »

Zijn er veel prive stukken in de tour?
Maw: kan ik de tour nog narijden met de gps?

Heb de tocht spijtig genoeg moeten missen.
Plaats reactie