19 & 20/09/2009 sankt vith

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Illya
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 19:11

Bericht door Illya »

gaan we hier veel single tracks voorgeschoteld krijgen of veel kar sporen?
Ben namelijk nog aan het twijfel tussen deze en Anderlues
marc vanomobilbiker
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: ma 02 okt 2006 09:37
Rijdt met: Specialized expert 29er/FRM urano team

Bericht door marc vanomobilbiker »

Karresporen ga je daar niet veel aantreffen want de meeste bospaden bestaan uit grindpaden.

Gezien de weersomstandigheden is het daar momenteel hemels om te rijden. Zelfs indien er een drupje regen valt, zal er niet veel modder te bespeuren vallen.

Het parcours zal niet van de poes zijn want ze zeggen 70 km en +2000 hm om even te vergelijken. Wij hebben vorig weekend een marathon ingericht over een afstand van 89 km en 2000 hm.

Afgaande op het kaartje is het een heel mooie toer misschien niet supertechnish maar wel de moeite waard.
swiba
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 21:12
Rijdt met: epic marathon

Bericht door swiba »

Just trug van St.-Vith... 35 km gedaan met 't vrouwtje... Ideaal zonnig weertje, mooie omgeving maar weinig echt MTB-gehalte... wel een paar pittige beklimmingen en snelle afdalingen, maar redelijk veel asfalt in 't begin en op het einde, niks technisch en heel weinig single-tracks... Bevoorrading hééél pover... De zon heeft veel goed gemaakt, en voor mijn vrouwtje was het wel ideaal... wij dus al bij al toch tevreden !...
Gebruikersavatar
Illya
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 19:11

Bericht door Illya »

iemand vandaag daar de 75km gedaan ?
Gebruikersavatar
Hariwake
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 17:14
Rijdt met: Idworx Special Marathon

Bericht door Hariwake »

Ja, ik heb vandaag de 75 km gedaan.

Het begon echt veelbelovend met een mooie technische single-track over wortels en even later een lange steile klim. Daarna nog een mooi paadje met op het einde een heel kort stukje draagwerk bergop (hoogteverschil kaarsrecht 1m) en dan een prachtige korte technische afdaling.

Jammer genoeg hadden we toen het mooiste al gehad. Wat verder volgde waren over het algemeen brede paden, wel ooit vrij steil maar steeds goed te doen en er zitten ook nog wel leuke afdalingen in (maximum van bijna 70 km/u gehaald !). Maar voor technische stukjes moet je een andere tocht kiezen.

Toch ben ik tevreden. De natuur is mooi en er was een mooi zonneke...

De bevoorrading heb ik al ooit beter gezien maar daar doen we het tenslotte niet voor.

Of het werkelijk 2089 HM waren betwijfel ik ook zeer sterk...

Als besluit : het is zeker geen slechte tocht maar voor die streek zou je beter verwachten...
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Ook de 75km gedaan. Zoals al gezegd vooral in het begin zeer pittig. De eerste 19km waren echt keigoe toen viel het een beetje op zijn gat, nu best mooi hoor, heel schoon natuuromgevingske daar maar een klein beetje op mijn honger blijven zitten. De Garmin zei 72km en 1465hm's, dus een pak minder dan beloofd. Juist 4h over gedaan.
Toch geen spijt dat ik hem gereden heb hoor.
swiba
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 21:12
Rijdt met: epic marathon

Bericht door swiba »

Het eerste deel van 19 km. keigoed... heb ik een andere TT gereden dan ??... was nochtans zelfde als de 35... Enfin... gelukkig had ik 't vrouwtje bij en hebben we dan slechts 35 km. gedaan... als ik hier lees dat de extra lus van de 75 nog veel saaier was, dan beklaag ik me dit zeker niet...
Wij hadden 35,5 km. met 720 hm, dus ook veel minder dan beloofd !...
marc vanomobilbiker
Mountainbiker
Berichten: 291
Lid geworden op: ma 02 okt 2006 09:37
Rijdt met: Specialized expert 29er/FRM urano team

Bericht door marc vanomobilbiker »

Dit snap ik niet.

Zo een mooie streek en heel wat moois om aan te bieden.

Ik heb daar een toer in elkaar gestoken met heel wat afwisseling maar ook niet supertechnisch maar wel 89 km met 2000 hm ( garmin - gegevens ). (Policebikemarathon)

Ongelooflijk dat mensen van de streek dit maar in elkaar kunnen steken.
Gebruikersavatar
Hemd
Mountainbiker
Berichten: 2385
Lid geworden op: di 21 mar 2006 22:34
Rijdt met: Vanalles e bekke

Bericht door Hemd »

Ik vond die eerste 19km goed ja. De rest viel wat op zijn gat. En ti's niet dat ik niets gewoon ben, ga geregeld biken in het zuiden vh land.
En volgens mij gaat de organisatie volgende keer het nog gemakkelijker maken aangezien ik meer volk tevoet heb zien gaan op die klims dan biken. Ik dacht toch 500hm's op die eerste 20km.

Ik vond het er in ieder geval heel schoon. Technisch ? Nee. Geamuseerd en goei training gehad ? Ja.
TAF RAPIDO
Mountainbiker
Berichten: 110
Lid geworden op: di 30 dec 2008 16:28
Rijdt met: Sportivo,cannondale 29

Bericht door TAF RAPIDO »

Awel ik heb de 75km ook gedaan en vond de eerste 2 delen pittig en dan terug door een schoon landschap,de bevoorrading was zeer goed heb wel zaterdag om 8u30 gestart direct na de inschrijving.Voor de rest was het goed in elkaar geknutseld =D> Heb mij zeer goed geamuseerd =D>
Het was wel exact een groot deel dezelfde toer als vorige week zondag in reuland.
CIAO TAF
Plaats reactie