12 & 13/09/2009 Wevelgem-Kluisbergen-Wevelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
snook
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 06 aug 2007 13:15
Rijdt met: trek 8000, scale ltd '08

Bericht door snook »

krijgen de eersten geen prijs ? :lol:
Dominicus
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 19:44
Rijdt met: FOCUS Black Rider

Bericht door Dominicus »

Na een eerste maand MTD rijden werd ik vandaag 43ste in de chrono met een tijd van 08.10 :D! Overall werd ik 104de!
Niet slecht al zeg ik het zelf :D

Groeten
Gebruikersavatar
Tim_Prodigy
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 02 sep 2009 13:08
Rijdt met: Specialized Rockhopper '10

Bericht door Tim_Prodigy »

Was een zeer aangename kennismaking met het MTB'en, vond het echt de max! :-D

Chapeau voor de organisatie, bewegwijzering & bevoorrading waren dik in orde ! =D>

Count me in voor meer van dit, volgend jaar ben ik er zeker weer bij..
ratte
Mountainbiker
Berichten: 409
Lid geworden op: di 03 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized epic

Bericht door ratte »

Dank aan alle 912 bikers om af te zakken naar Wevelgem..


en wij , mtb-vrienden, danken jullie voor de schitterende organisatie
een mooi antwoord op de meestal onterechte kritiek van vorig jaar op dit forum
leve de mtb!! =D>
Gebruikersavatar
captain scarlet
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 08 dec 2006 21:39
Rijdt met: ne grijzen en ne zilver mè blauw'n

Bericht door captain scarlet »

zaterdag gereden, alles tip top in orde! voor herhaling vatbaar.

Sjiek da Tom De Sutter wilde meehelpen aan de chrono! :wink: (twos em gjèl!)
Killerbeetje
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 13:47
Rijdt met: B 1 killerbee

Bericht door Killerbeetje »

Net zoals vorig jaar alles dik in orde en nu met de mogelijkheid zowel zaterdag of zondag naar de kluis te rijden.Dit is dan ook het mooiste bewijs dat alles vorig jaar in orde was. =D> =D>
Proficiat mannen en op naar de volgende WKW,en met al die positieve reacties halen jullie de 1000 deelnemers :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Donavan schreef: Ik hoop dat ik ergens een gps-trackske vind van dit chronotje, zodat ik
het kan vergelijken :lol:
Ik denk dat de club uit Wevelgem, net zoals enkele andere uit de regio je dankbaar zouden zijn mocht je niet vergelijken. Bellegem-bos is privaat en ik denk dat het toch leuk zou zijn mochten deze en enkele andere tochten er nog langs mogen passeren. (Zie ook topic Poperinge XL waar blijkbaar weer een stuk privaat verboden wordt door bikers die denken dat GPS-tracks altijd mogen bereden worden)

over de tocht :
Zondag met een heel nest TOF-ers in het kader van een clubactiviteit naar Wevelgem afgezakt. 't Was mijn eerste keer hier sedert ze richting Kluis gaan. Door tijdsdruk slechts de 57 gedaan en twee keer de chrono erbij. Mooie verzorgde tocht, in eerste en laatste deel veel stukken die ik niet echt kende (er zijn daar niet veel tochten) en enkele die je maar weinig doet en er nu uitzonderlijk droog bij lagen.
Tweede deel (lus van de 55) was beter gekend (is dan ook Steenbakkersgebied) maar niet minder aangenaam. Zoals hierboven al gelezen een mooie aaneenschakeling van gekende en minder bekende stukken.

Een opbouwende opmerking toch (raar dat die eigenlijk nog niet vernoemd is). Het parcours werd in Bellegem in zo'n bocht gewrongen dat iedereen de chrono een keer kon rijden (of zelfs twee keer), maar hierdoor was er wel een lang stuk heen en terug. De brede grintweg voor de langere afstanden kon er nog mee door, maar dat stapstenenpad met de boom erin laat volgens mij absoluut geen tweerichtingsverkeer toe.
Igodt
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 21:01
Rijdt met: Specialized

Bericht door Igodt »

Aan Lichterveldenaere,

Bellegemsbos is idd een privébos en mag enkel gebruikt worden na uitdrukkelijke toestemming van de eigenaren.

Wat betreft de opmerking over de heen en weer heb je idd wel een punt. Als parcoursbouwer van dienst dit jaar, heb ik er mijn hoofd over gebroken hoe we dit konden vermijden. We hadden als uitgangspunten: de bevoorrading moet zowel heen als terug dienst doen en de chrono moet er starten en stoppen. Naar volgend jaar proberen we het anders op te lossen.

Aan Killerbeertje: Voor de eerlijkheid moeten we toch toegeven dat we vorig jaar uit onwetendheid de vergunning ontbraken om over het grondgebied van Mont de l'enclus te passeren. Dit jaar hadden we echter ons lesje geleerd en waren alle nodige vergunningen van overheden en toestemmingen van privé-eigenaren in orde!
Dominicus
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 19:44
Rijdt met: FOCUS Black Rider

Bericht door Dominicus »

Wanneer kunnen we de foto's verwachten?
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Igodt schreef: Aan Killerbeertje: Voor de eerlijkheid moeten we toch toegeven dat we vorig jaar uit onwetendheid de vergunning ontbraken om over het grondgebied van Mont de l'enclus te passeren. Dit jaar hadden we echter ons lesje geleerd en waren alle nodige vergunningen van overheden en toestemmingen van privé-eigenaren in orde!
Waarom werd dit vorig jaar in alle talen ontkent, verzwegen en een ware welles/nietes oorlog op poten gezet?
Beter laat dan nooit? :roll:

Jammer...
Plaats reactie