30/08/09 Roeselare

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
MoozeMeiske
Mountainbiker
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 16:03
Rijdt met: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Bericht door MoozeMeiske »

Tegen mijn verwachtingen in, een zeer aangename tocht in Roeselare, met veel off-road. Samen met mijn collega de kleine tocht gereden en we hebben ons goe geamuseerd. De laatste kilometer heeft hij wel platten band gehad en nog te voet verder gemoeten... we hadden geen materiaal mee maar twas toch nie meer zo ver.
Een hele goede organisatie en wat je voor 2 euro allemaal krijgt, chapeau. =D>
Bepijling was op sommige plaatsen wel niet zo duidelijk... wij hebben een stuk of 3 keer misreden. Kan natuurlijk ook aan ons liggen, te veel kletsen zeker?
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

TT Roeselare zo 30/02009

De laatste zondag v/d vakantie alweer "het ging vooruit" zou den groene raymond zeggen.
In het kader van Roeselare Fietst werd er een mtbritje voorzien van 30 en 50km.
Met 4 Grysperre's om 8u30 aan de start veschenen. 2, Hans en Bart, die twijfelden of ze wakker gingen geraken maar reeds fris en monter stonden te wachten op mezelf. En Marc die meteen men velo vanonder men gat stal om de mee te staan surplacen??
Na dat we elkander begroet hadden meteen vertrokken om het technische stukje aan de hallen aan te vallen.
Het ging vlotjes en de ondergrond lag er beenhard bij dus we konden lekker vlammen.
Hier en daar had de organisatie wat extra's toegevoegd wat ons bijzonder smaakte.
Daarna ging het naar de spoorwegwegel, ons allen bekend, om naar de oude kaasmakerij van passendale te rijden en aldaar de bultjes in verkorte versie te rijden. Hier konden ze met wat meer inspanning en fantasie meer uit halen, nu ja ze hebben niet allemaal nen Eric in de org.
Dan ging het naar Moorslede alwaar we de gekende boerenwegels afsjeesden om tamelijk vlug aan de spoorwegel te komen die ons van
Ledegem naar Beitem moest brengen.
Overal op de kritieke oversteken stond er iemand om ons veilig over te laten. Dit werd door iedereen bijzonder gesmaakt en verdiend dan ook een dikke pluim.
Eens In Beitem ging het naar de keiputten waar de vaste route heden ten dage ook doorloopt en een mooi stukje mtbplezier opleverd. Hans onderweg ernaartoe even tot kalmte geroepen want in al z'n enthousiasme wilde hij een gat toe rijden op een trio maar had al in de gaten gekregen dat ze op het max van hun kunnen aan het rijden waren. Eens in de kleiputten werd al snel duidelijk dat men theorie klopte en we moesten niet hard gaan om ze voorbij te steken.
Na dit mooie stukje reden we via enkele omwegen terug naar de start alwaar we nog eens het parcourtje onder handen hebben genomen om het af te leren.
Nadien nog ene gedronken op het zonnige terras.
We hadden 52km op de teller.
Groeten
Bakkerke.


http://connect.garmin.com/activity/12232336
Gebruikersavatar
Jensj
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 29 jul 2008 19:35
Rijdt met: Bulls Copperhead 3 - Black
Contacteer:

Bericht door Jensj »

2 fast 2 follow schreef:Zonder kijken denk je echt dat ik helemaal GEK ben. Jullie waren met de een redelijke groep van de Krierecrosseres en aan dat kruispunt waren er al personen die aan het doorrijden waren.
Net vertrokken, nog niet het midden van de straat gepasseerd? Met jouw snelheid was het onmogelijk geweest om te stoppen.. Doe dat nooit meer, aub. [-o<
Gebruikersavatar
Jensj
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 29 jul 2008 19:35
Rijdt met: Bulls Copperhead 3 - Black
Contacteer:

Bericht door Jensj »

MoozeMeiske schreef:Bepijling was op sommige plaatsen wel niet zo duidelijk... wij hebben een stuk of 3 keer misreden.
Wij hebben niet echt problemen gehad met de bepijling, maar bij de laatste bewaakte oversteekplaats hadden ze ons nogal goed liggen.. Die mevrouw stuurde ons een oprit op.. Haha =D>
Gebruikersavatar
Turfke
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 21:47
Rijdt met: La Machine I & II

Bericht door Turfke »

Deze zondag ook gereden.
Ook nogal wat glas gezien op die oude spoorwegbedding - heb er twee maal met een bang hartje over gereden (de kleine toer er nog eens bijgedaan). Voor de rest een goede rit aan een democratische prijs van 2€.
Als sommige autobestuurders nu ook nog eens zouden stoppen ipv de signalen van de seingevers te negeren [-X
Gebruikersavatar
tibootje
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 02 nov 2008 18:30
Rijdt met: fuji

Bericht door tibootje »

Tambar schreef:Ook plat gereden, op het eerste gedeelte van de oude spoorweg richting Moorslede. Aangezien ik mijn band niet hersteld kreeg (kreeg het moertje die op mijn ventiel geschroefd zat niet los :-? ), te voet naar huis gegaan.
Groot was mijn verbazing dat het daar vol glas las, over zeker 300 m. Ik denk (ben er bijna zeker van) dat er daar moedwillig glas gesmeten is.
Probleem is dat de permanente route van Roeselare daar ook passeert, dus plezier verzekert #-o .

Bart
t'is niet waar hé ligt dat daar weeral vol glas, ik heb er al verscheidene keren stukken glas ( colaflesje die in stukken ligt ) opgeraapt, dit moet daar vrijwillig worden gelegd kan niet anders
Gebruikersavatar
leopard
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 nov 2008 23:12
Rijdt met: mudmachine

Bericht door leopard »

Mega Mingie schreef:We rijden die dag voor de eerste maal met onze nieuwe outfit.
Vaarwel Fortis-rood. Vanaf nu BNP Paribas-groen met de nodige
sterren erop en eraan.
Roeselare, we komen af met de volledige ploeg!
En wie heeft er dat allemaal betaald???
Gebruikersavatar
wezze
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 14:04
Rijdt met: cube ltd race, trek madone 4.9, cube x-race pro

Bericht door wezze »

leopard schreef:
Mega Mingie schreef:We rijden die dag voor de eerste maal met onze nieuwe outfit.
Vaarwel Fortis-rood. Vanaf nu BNP Paribas-groen met de nodige
sterren erop en eraan.
Roeselare, we komen af met de volledige ploeg!
En wie heeft er dat allemaal betaald???

a leopard ge leeft nog.
zin om te rijden zondag in langemark?
Gebruikersavatar
Mega Mingie
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 15 okt 2007 21:01
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Mega Mingie »

leopard schreef:
Mega Mingie schreef:We rijden die dag voor de eerste maal met onze nieuwe outfit.
Vaarwel Fortis-rood. Vanaf nu BNP Paribas-groen met de nodige
sterren erop en eraan.
Roeselare, we komen af met de volledige ploeg!
En wie heeft er dat allemaal betaald???
Als ik de gazetten mag geloven, dan mag dat toch geen
enkel probleem zijn met al die premies die we "zogezegd"
achter onze kop gesmeten worden. Ik heb nog moeten
schoon klappen om er geen snoepreisje bovenop te krijgen.
Graptje é Pol (anders staan de gazetten morgen weer vol met zever)
Dominicus
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 12 jul 2009 19:44
Rijdt met: FOCUS Black Rider

Bericht door Dominicus »

Tijdens de tourtochtzelf die aangelegde stijle berg niet willen oprijden uit schrik hem niet te kunnen oprijden en af te gaan voor iedereen :D

Vandaag eens teruggereden! Een 5tal minuutjes rijden naar daar is toch de max :D! Met veel moeite is het me gelukt! :D

En het lijkt erop dat de parkour wijziging misschien wel voor altijd blijft bestaan :D
Plaats reactie