29/08/2009 Oudenburg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Mannekes, dat was weer prima in orde. =D> =D> =D> Het duidelijkste bewijs: waar een wil is, vindt je off-road. En hier is de wil heel groot! Deze morgen met het 'forumnest' gestart en, na een duinwandeling - de zee is hier niet ver, hé- , genoten van een puike tocht. Volgend jaar kijk ik wel om een "fully" te huren. :wink:
Gebruikersavatar
Hipska
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: za 28 jan 2006 12:27
Rijdt met: Scott Scale

Bericht door Hipska »

Iedereen die praat over een mooie rit met veel afwisseling, hebben wij wel dezelfde rit gereden? Ik heb enkel maar hobbelvelden tegengekomen en heb nu bijna halve hersenschudding.. En na een aantal keer zo'n veld gereden te hebben had ik het wel gehad. Maar toen kwam die in Bekegem nog af..

De technische bosjes, daar vond ik de bochten net iets te kort om nog doenbaar erdoor te rijden, ook waren de paadjes vaak aan de smalle kant.

Conclusie: Ik doe deze rit volgend jaar alvast niet meer. en: amai mijn kont :p
Gebruikersavatar
Dodomauritius
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 13 okt 2004 14:54
Rijdt met: 2 wielen en piepende frings...

Bericht door Dodomauritius »

Ik moet toegeven dat de organisatoren kosten nog moeite gespaard hebben. Toch vind ik dit een matige tocht. Veel te veel stoppelvelden, weiden, maïsvelden, ... Op den duur erg saai en ver gezocht. Ook dat gedoe over zandhopen, stront en vuilnisbelten is niet aan mij besteed. Welk enkele mooie technische stukjes.

Een beetje jammer toch? De brede omgeving heeft nochtans mogelijkheden... #-o
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Bericht door Herder Alex² »

Kenny en anderen, dikke proficiat. Dit ritje steek je zomaar niet in elkaar als je geen streek- en parcourskennis hebt + een goede verstandhouding met de landbouwers. 10op10 voor de bikeparking, de ontvangst, de BBQ, de bevoorradingen, de après enz.
Ik had evenwel nog wat poer over en heb dan nog in de namiddag de 65km gedaan in Ertvelde. Alles tesamen 120, nu wat rusten voor morgen Opbrakel. Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Deze namiddag ook naar Oudenburg afgezakt (TT van Kenny en Alain willen we absoluut niet missen. :bounce: :bounce: )Helaas niet met de forumtrein kunnen starten deze morgen maar deze namiddag met "philmil" (één v/d choufkes) de volle 53 km gereden.
Het was wennen terug ne keer off-road kunnen rijden want het was van eind juni geleden dat ik nog een tt gedaan had.Op de weg was het geen probleem maar de eerste 3 km off-road moest ik waarschijnlijk al 3 keer voet aan de grond zetten. #-o #-o Het eerste bosje, de eerste 10 bomen,er 8 geraakt met de schouder..... #-o #-o mijn techniek,nul de botten, :oops: :oops: .....maar toch eens het bosje gebist en op de bultjes toch overal kunnen oprijden. :bounce: :bounce:
Ook het "caravan"bosje (zo noem ik het) viel bij mij in de smaak en hebben we gebist om de techniek terug wat bij te schaven. :bounce: :bounce:
Verder veel off-road in de tt,af en toe ne keer op het achterwiel gereden om over die greppels te geraken en de hobbelweide vind ik heel goed om te ontstressen. #-o Je vloekt er al uw miserie weg terwijl er links en rechts en prachtig spoor lag.(Weleenswaar achter den draad waar de koeien zaten #-o #-o )
In de laatste lus off-road gaf philmil nog eens door en moest ik alles uit de kast halen om in zijn wiel te blijven.Het lukte nog net.Ne mens wordt hier alleen maar beter van.

Mij heel goed gejeund were,alles was weer dik in orde. =D> =D>
De blonde pilaarbijter nog ne keer kunnen proeven :drunk: ,de bbq worst was helaas op. :-? (Volgend jaar reserveer ik er twee op voorhand :lol: :lol: )

Proficiat terug aan Kenny,Alain en co voor de vele uren,het vele werk die jullie in deze tt hebben gestoken.Jullie verdienen stilaan een standbeeld daar in de streek. =D> =D> =D> =D> =D>

PS : @ Lichterveldenaere : boodschap gevonden maar heb zelf ook niet lang kunnen blijven want......stond ook op uur. #-o (Rond 17u50 ben ik daar vertrokken).Geen probleem,het zal wel ne keer passen vroeg of laat).Onder voorbehoud staat Jabbeke volgende week op het program in de namiddag.

Oudenburg : tot volgend jaar!!!!!!!
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Bericht door hans darmstrong »

Alle lof voor de organisatie, dit was af en duidelijk heel veel werk ingestoken.

Maar 't parcours was niet voor den dezen. Na een paar van die weiden had ik 't wel gezien. Dat ik met een houten kop vertrokken was na een heerlijke BBQ zal wel niet geholpen hebben: alles lekker geklutst!

In de bosjes was een smal stuur aangewezen geweest en in de mais lag ik bijna tegen dek.

a la prochaine!
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Bulten? Zoveel hm's waren er niet :-),
Hobbels? Zet je bandendruk lager d'oh!,
Vlaaien? Da heeft zn charmes, tis ne weide doorsteek voor iets é :-)

Mmm, losliggende draad ja!!!
Mijn been heeft een mooie tatoo dankzij een opwippende afrasterdraad. Weet nog altijd niet goed hoe of wat ik gedaan heb, maar kheb veel sjans gehad of ik had 2 carbon velos en 2 uncle sam's.

Leuk tochtje.
Die hoop zand moest er niet inzitten voor mijn part.

Kenny, kheb onderweg nog ne hamer zien liggen, toevallig ni vergeten? :-)
Gebruikersavatar
katrien20
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:07
Rijdt met: hot chili

Bericht door katrien20 »

Na een heerlijk kopje koffie met een croissant vertrokken met mister T en Moozemeiske. Na 200m al een stop : +8 naar L en de 27 naar R. Na enige discussie begrepen we het : steeds de + volgen was de beste taktiek.
De eerste lus was serieus wennen op gebied van offroad-rijden, maar langzamerhand begon alles veel vlotter te lopen.

Kenny, Alain (elkaar gemist???) en crew : bedankt voor de leuke voormiddag!!! :drunk:
Voor een streek waar er heel weinig te rapen valt op gebied van offraod-rijden, hebben jullie het opnieuw schitterend gedaan! =D>
Na een hele geslaagde apres met heel veel bekenden toch serieus laat thuis gekomen...
De tendens voor september is gezet... :drunk:
dannybowie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 06 jul 2009 13:44
Rijdt met: bulls

Bericht door dannybowie »

tocht om nooit meer te doen
de rest was top
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

naar jaarlijkse gewoonte ook den dezen weer gereden,en qua organisatie, offroadgehalte, originaliteit ed. dik in orde. Ik zou niet graag al die privéeigenaars een pint tracteren, 'k zou nogal wa geld kwijt zijn.
Toch heb ik mijn bedenkingen: ik had de indruk dat er dit jaar nog een stuk meer weides en akkers inzaten, en dit vind ik geen goede evolutie. Op den duur beginnen ze toch serieus tegen te steken.
Plaats reactie