09/08/2009 ACHOUFFE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Berke
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: di 30 mei 2006 15:05
Rijdt met: Canyon Nerve XC 7.0

Bericht door Berke »

Hallo

ik zou de 60km willen, doen maar zonder chrono.Is dit mogelijk?
Hoeveel kost het met chrono?Want ben niet van plan om 20euro te betalen om af te zien :-D

Greetz
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Berke schreef:Hallo

ik zou de 60km willen, doen maar zonder chrono.Is dit mogelijk?
Hoeveel kost het met chrono?Want ben niet van plan om 20euro te betalen om af te zien :-D

Greetz
Naar het schijnt moogt ge ni mee doen als ge de ardennen trophy nooit uitgereden hebt :P
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

sandcrawler schreef:
kawa schreef:Alleen al voor de aprés zou ik naar daar gaan. :drunk:

Moet zondag werken... :cry:
Na't werk voor den aprés dan hè :-D
Zou er maandagmorgen nog iemand te vinden zijn dan?
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

kawa schreef:
sandcrawler schreef:
kawa schreef:Alleen al voor de aprés zou ik naar daar gaan. :drunk:

Moet zondag werken... :cry:
Na't werk voor den aprés dan hè :-D
Zou er maandagmorgen nog iemand te vinden zijn dan?
Mss nog enkele lijken in't bos hé. :lol:
Maar als je 's nachts moet werken kan je toch komen,ik moet ook elke zondagavond beginnen werken.(Ik moet soms wel serieus moeite doen om wakker te blijven.)
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Ik moet zondagmorgen beginnen en mag pas maandagmorgen naar huis. :wink:
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

kawa schreef:Ik moet zondagmorgen beginnen en mag pas maandagmorgen naar huis. :wink:
Ahzo,dan heb ik niks gezegd.Maar jij werkt dan maar 2 dagen in heel de week dus.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

sandcrawler schreef:
kawa schreef:Ik moet zondagmorgen beginnen en mag pas maandagmorgen naar huis. :wink:
Ahzo,dan heb ik niks gezegd.Maar jij werkt dan maar 2 dagen in heel de week dus.
4-8 dagen per maand :wink:
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

kawa schreef:
sandcrawler schreef:
kawa schreef:Ik moet zondagmorgen beginnen en mag pas maandagmorgen naar huis. :wink:
Ahzo,dan heb ik niks gezegd.Maar jij werkt dan maar 2 dagen in heel de week dus.
4-8 dagen per maand :wink:
Wisselen???? 5 Nachten per week...
swiba
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 21:12
Rijdt met: epic marathon

Bericht door swiba »

Iemand al trug van Achouffe ?... ben benieuwd naar de commentaar !...
Marcuss
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 05 nov 2006 16:13
Rijdt met: Trek Fuel EX7

Bericht door Marcuss »

Wij hebben vandaag de 45 km van Achouffe gedaan. We waren bij de start al behoorlijk onder de indruk van de grootte van de organisatie. Het leek net een festivalweide!

We waren het er achteraf roerend over eens: het was een geweldig leuke tocht! Er zaten veel lange, pittige klimmen in (ik heb veel mountainbikers te voet zien gaan en om een van die voetgangers te citeren die ik voorbijreed en die duidelijk op zijn tandvlees zat: "Telkens denk je dat je boven bent en dan is het nog een stuk."). Ook de afdalingen waren niet altijd van de poes: soms moest je echt een heel steil stuk afrijden dat leek op een modderige stromende beek en bij zowat elke afdaling moest je toch erg geconcentreerd blijven rijden.

De paden gingen vaak door de bossen, maar meestal waren het brede paden, af en toe was er wel genoeg modder om er echt niet onderuit te willen gaan. Maar daar kunnen mountainbikers tegen, hé! Het echte single track-werk zat er niet in, maar de tocht was zeker technisch genoeg door de steile klimmen en afdalingen.

De accommodatie? De bevoorrading was in orde (bananen, appels, koekjes en water) maar niet indrukwekkend. De afspuitstand was goed. Alleen de douches vielen een beetje tegen: vaak kokend heet water dat gelukkig af en toe werd afgewisseld met water op normale temperatuur. En achteraf nog genoten van een hamburger en een Lachouffe natuurlijk!

Wat mij betreft is deze tocht een aanrader! Ik kom volgend jaar terug, hopelijk voor de 60 km dan.
Plaats reactie