06-09-09 Olloy-sur-Viroin

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

06-09-09 Olloy-sur-Viroin

Bericht door madrista666 »

staat met stip genoteerd, woeeehooee kijk er naar uit... :bounce:

http://www.catsbikers.be/
Laatst gewijzigd door madrista666 op ma 03 aug 2009 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berggeitje1
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 dec 2005 21:19
Rijdt met: cannodale rush

Bericht door berggeitje1 »

Heb deze nog maar 1 keer gereden maar is inderdaad een prachtige tocht, kleine schalig maar zeer goede organisatie.
Dit jaar terug van de partij.
Gebruikersavatar
Herder Firmie
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: do 23 aug 2007 19:05
Rijdt met: Specialized Epic/ Cannondale F1

Bericht door Herder Firmie »

De herders gaan hier ook aanzetten.

Vorig jaar deze tocht gereden, stond in mijn top 5.
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

heb deze tocht vorig jaar gereden mbv de gps-track 2007, vond er veel te veel saaie stukken tussen zitten en enkel af en toe een lekkere singletrack (10%), kan dit jaar misschien anders zijn maar ga er niet meer zover voor rijden
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

moddercrosser schreef:heb deze tocht vorig jaar gereden mbv de gps-track 2007, vond er veel te veel saaie stukken tussen zitten en enkel af en toe een lekkere singletrack (10%), kan dit jaar misschien anders zijn maar ga er niet meer zover voor rijden
OEI, da valt tegen 2 jaar geleden was dit nogthans een SUPERtochtje?
de ware
Mountainbiker
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 25 mei 2005 22:18

Bericht door de ware »

Dit was vorig jaar mijn eerste echte ardennen-rit........en heel content teruggrkeerd.
Perfecte organisatie en 2-talige ontvangst en bepijling =D>
Zaten inderdaad wel veel lange boswegels in maar ook leuke single-tracks en afdalingen.......Heb zelfs 2 everzwijnen zien wegspringen terwijl ik kwam afgescheesd :bounce:
En nen reuze aprés met chimay en kaas.......

Men heeft daar zoveel mogelijkheden dat men jaarlijks stukken van de tocht wijzigd...... om niet saai te worden

Staat bij mij ook op de kalender.....dus.....
Gebruikersavatar
mathieu
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: di 14 aug 2007 19:00
Rijdt met: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30
Contacteer:

Bericht door mathieu »

staat bij mij ook aangestipt 2 jaar geleden daar gereden en prachtig =D>
voor mij is dat de mooiste die ik al gereden heb ,heel veel single-tracks en niet veel volk gewoon pure MTB ja ti's meer dan 95 procent of-road wat wil je
maar toch ook lastig, kort maar krachtige hellingen
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Bericht door Christ D. »

MADRISTA666 schreef:
moddercrosser schreef:heb deze tocht vorig jaar gereden mbv de gps-track 2007, vond er veel te veel saaie stukken tussen zitten en enkel af en toe een lekkere singletrack (10%), kan dit jaar misschien anders zijn maar ga er niet meer zover voor rijden
OEI, da valt tegen 2 jaar geleden was dit nogthans een SUPERtochtje?
Ik dacht dit toch ook?? Ben hier nog nooit teleurgesteld van terug gekomen.
Gebruikersavatar
herder levi
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: do 17 feb 2005 22:11
Rijdt met: Trek EX 9.5

Bericht door herder levi »

We zijn vorig jaar ook met een aantal herders naar ginder afgezakt en iedereen was enthousiast.Deze mail onlangs nog ontvangen

Beste Biker,

Bij deze nodigen wij u uit voor onze 9de “Hellingen van de Viroin”, die wij organiseren op 6 september 2009 te Olloy-Sur-Viroin.

Naar goede gewoonte, een gewijzigd parcours vol MTB plezier.

Nieuw dit jaar: mogelijkheid tot overnachting, de vooravond van de toertocht (reeds vanaf 13€/pers, inclusief ontbijt).

Meer informatie is te vinden op onze website: www.catsbikers.be (Onderdeel toertocht)

Sportieve groeten,
Cats Bikers Olloy

Ik vertrek dus alleszins op zaterdag naar ginder,kwestie van goed uitgerust te zijn. :wink:
Gebruikersavatar
herder levi
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: do 17 feb 2005 22:11
Rijdt met: Trek EX 9.5

Bericht door herder levi »

...en deze heb ik een maandje geleden ontvangen :

Hallo,

Het parcours is volledig verschillend van vorig jaar. We doen eerst een deel Calestienne (de andere kant van de Viroin) met een paar mooie vergezichten. De langere afstanden gaan dan Frankrijk in met o.a. een zeer toffe passage aan de restanten van een romeins kamp te Vireux. De terugkeer is langs de zuidkant van de viroin.

Er zit meer passage in de bewoonde wereld in dan vorig jaar maar dit was nodig om een aantal prachtige nieuwe singletracks aan te doen.

De hoogtemeters van alle afstanden heb ik nog niet. (De finale versie hebben we vorige week ingediend aan de bevoegde instanties ter goedkeuring).

Voor de kleine afstanden had ik: 25km=530hm, 35km=900hm. Ik denk dat we qua hoogtemeters iets meer zullen hebben dan vorig jaar (zeker voor de kleinere afstanden, in de lus van 65-85 zit er een relatief vlak stuk in langs een riviertje)

Voorlopig blijft het bij 85km, 100km is wel een goed idee voor onze 10de editie volgend jaar J.


Ja,die mannen hebben ginder zoveel mogelijkheden en ze maken er ten volle gebruik van.Vandaar dat de ene editie wat lastiger , mooier is dan de andere.Sowieso wordt je niet teleurgesteld en dat is het belangrijkste.
100% puur mountainbikeplezier !!!
Plaats reactie