11-12/07/2009 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Tot slot (ja,je leest het goed :wink: ) tot slot nog even dit bericht :
:off:

Vermits Motorbiker hier nu mijn nachtleven op het forum heeft gesmeten en Sofietje -dit allemaal na telefonisch contact met de vrouw van Motorbiker- heeft gelezen waardoor ik het met handen en voeten heb mogen uitleggen en ik geen respijt meer heb gekregen,ben ik dus met mijn "klieken en mijn klakken" aan de deur gezet.Ik vrees dat ik dit weekend zal moeten onderduiken.Dus je zal mij zeker niet herkennen dit weekend daar ik verplicht ben undercover te gaan.Ik mag namelijk in een straal van 150 m niet meer komen van mijn huis en vrouw.

Dus lijkt mij het beste dat ik een weekje of 5 van de aardbol verdwijn.
Hopelijk kan ik wanneer ik alles wat heb laten afkoelen de brokken weer lijmen.
berendrieske
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: za 29 dec 2007 19:14
Rijdt met: alpeo

Ooigembos

Bericht door berendrieske »

Voor het eerst sinds lang nog eens een mtb ritje en dan kiest men altijd voor het beste van het beste om mee te beginnen. Zaterdag ben ik present voor de langste tocht.
Een vraag: is het Ooigembos nog niet verzopen?
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Re: Ooigembos

Bericht door davy »

berendrieske schreef:Voor het eerst sinds lang nog eens een mtb ritje en dan kiest men altijd voor het beste van het beste om mee te beginnen. Zaterdag ben ik present voor de langste tocht.
Een vraag: is het Ooigembos nog niet verzopen?
vermoed van niet maar we zij er niet geweest sedert regen van gisteren staat gepland voor vavond of vrijdag uitpijlen.
Gebruikersavatar
tloperke
Mountainbiker
Berichten: 494
Lid geworden op: vr 20 okt 2006 12:40
Rijdt met: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Bericht door tloperke »

just for fun schreef:hoi iedereen,

Ik ben pas beginnend mtb'er en dus nog een groentje in deze wereld :lol: .
Zaterdag zou ik hier in Ingelmunster mijn allereerste tourtocht rijden en daarom even een vraagske?

Ik weet dat het parcours via pijlen wordt aangegeven maar heeft ieder parcour bv een aparte kleurencode? of hoe weet ik welke pijlen ik precies moet volgen als er bv het parcours van de 56 km ook stukken voorkomen die in de 110 km gereden worden?

Ik las hier ergens dat je de 55 km naar +- 48 kan kiezen, hoe wordt zoiets duidelijk gemaakt. Kwestie dat ik voor de eerste keer niet hopeloos verloren rijd.

Ik hoor hier vaak iets over de cowboy track, wat moet ik me daarbij voorstellen en is dit te doen voor een beginneling? Zijn er punten die ik als onervarene zeker moet mijden of is het merendeel te doen?

Alvast bedankt en aan iedereen een fijn mtb weekend gewenst.
We zijn allemaal ooit wel eens beginneling geweest. Voor mezelf weet ik nog dat het crossparcours en afdalingen gelijk de Cowboy Peter pas na enkele maanden leuk werden. Maar Ooigem-Bos vond ik al bij de eerste kennismaking de max. Je zal dus zeker fun beleven!
Voor de technische stukken (ook voor diegene die ook voor jou haalbaar zullen zijn) is het aangeraden om niet teveel druk op de bandjes te steken. Een hard opgepompte band heeft geen grip op uitstekende boomwortels...en dat zorgt soms voor gemene uitschuivers! ...en niet vergeten: een kleiner verzet kan soms wonderen doen. Als beginneling de technische stukken op een gezapig tempootje afmalen!
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

davy schreef:moustache,

Goed nieuw voor u bij de laatste telling toch 110km i.p.v. 115km.
hopelijk heb je nu niet op de 115km getraind i.p.v. 110km.

En eigenlijk wil je nog even bedanken dat je de uitdaging aan gaat om de 110km te kiezen want daarom bieden we graag deze sportieve uitdaging aan. Alvast succes dit weekend. =D>
Toch wel... #-o #-o #-o Ge zult me zien vliegen die laatste kilometers. :^o :^o :^o
Maar ik zal toch nog voor de 115 gaan (ik kom met de bike vanuit Izegem).
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

Voor wie zin heeft om mee te rijden met de grysperre's om 8u30 starten wij
be there :wink:
Gebruikersavatar
prideandglory1891
Mountainbiker
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma 07 jan 2008 21:52
Rijdt met: Niner EMD - Rocky Mountain Instinct 999MSL
Contacteer:

Bericht door prideandglory1891 »

tloperke schreef:
just for fun schreef:hoi iedereen,

Ik ben pas beginnend mtb'er en dus nog een groentje in deze wereld :lol: .
Zaterdag zou ik hier in Ingelmunster mijn allereerste tourtocht rijden en daarom even een vraagske?

Ik weet dat het parcours via pijlen wordt aangegeven maar heeft ieder parcour bv een aparte kleurencode? of hoe weet ik welke pijlen ik precies moet volgen als er bv het parcours van de 56 km ook stukken voorkomen die in de 110 km gereden worden?

Ik las hier ergens dat je de 55 km naar +- 48 kan kiezen, hoe wordt zoiets duidelijk gemaakt. Kwestie dat ik voor de eerste keer niet hopeloos verloren rijd.

Ik hoor hier vaak iets over de cowboy track, wat moet ik me daarbij voorstellen en is dit te doen voor een beginneling? Zijn er punten die ik als onervarene zeker moet mijden of is het merendeel te doen?

Alvast bedankt en aan iedereen een fijn mtb weekend gewenst.
We zijn allemaal ooit wel eens beginneling geweest. Voor mezelf weet ik nog dat het crossparcours en afdalingen gelijk de Cowboy Peter pas na enkele maanden leuk werden. Maar Ooigem-Bos vond ik al bij de eerste kennismaking de max. Je zal dus zeker fun beleven!
Voor de technische stukken (ook voor diegene die ook voor jou haalbaar zullen zijn) is het aangeraden om niet teveel druk op de bandjes te steken. Een hard opgepompte band heeft geen grip op uitstekende boomwortels...en dat zorgt soms voor gemene uitschuivers! ...en niet vergeten: een kleiner verzet kan soms wonderen doen. Als beginneling de technische stukken op een gezapig tempootje afmalen!
En u niet laten opjagen door sommige snelheidsduivels. Het is een toertocht, geen wedstrijd :-D
Gebruikersavatar
THE_MaRiJn
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: za 19 apr 2008 20:29
Rijdt met: Canyon Nerve XC BlAcK and GoLd

Bericht door THE_MaRiJn »

den wakkere bakker gits schreef:Voor wie zin heeft om mee te rijden met de grysperre's om 8u30 starten wij
be there :wink:
Ewel da zou ik wel eens doen :-D
Als het zaterdag is en voor de 110 km :wink:

wie komt er allemaal? alleen AMG ken ik een beetje :lol:

grtz
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

ingelmunster

Bericht door sofeurken »

alexbiker schreef:Na vorig jaar een indeukingsfractuur op te lopen zal ik dit jaar eens proberen de rit helemaal uit te rijden
was gij da die over dien springbult overkop ging?heb nog wat bij u gestaan tegen da je weer bij u positieven was,amai!ik (wij) komen ook weer af,85of 110?
Gebruikersavatar
Leyke
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: do 14 mei 2009 20:41
Rijdt met: Canyon 29er

Bericht door Leyke »

Heb gisteren, en normaal gezien vandaag ook, voor de eerste keer de Super Cowboy gereden, géne kattepis na een paar keer ging het al goed.

Goeie raad voor de beginners doe hem later eens want als beginner ga je iedere seconde te voet staan
Plaats reactie