11-12/07/2009 Ingelmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mutten
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 15 aug 2007 22:45
Rijdt met: orbea

Bericht door mutten »

vanmorgen om 8h15 vertrokken voor een prachtige tocht! =D> =D> =D> =D> =D>
zoals iedereen zegt de 1e 10 km waren gewoon genieten en in het bos
was het ook sjiek,heb die zelfs 2 keer gereden.wel in het bos gebeten geweest door een wesp, #-o ,die was in me kous geraakt en besloot dan maar
om een stekje te geven. =D>
Het was me 1e keer maar zeker me laatste ni,twas de moeite om
van de panne af te zakken.
Volgend jaar gaan we voor de 80Km 8)
bruceprintscreen
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 23 mei 2009 20:52
Rijdt met: Specialized Rockhopper Comp

Bericht door bruceprintscreen »

Vanochtend gestart voor de 55 km. Vooral het eerste stuk was genieten en volledig mijn ding: smal maar vlot door kleine bosjes, op en neer, en nu en dan een afdalinkje om u tegen te zeggen. Prachtig gemaakt allemaal, respect voor de parcoursmakers! Het deel 'Supertechnisch' was inderdaad niet voor beginners, even een boompje gekust maar zonder erg. Ook Ooigembos kon me bekoren.

Bevoorradingen waren dik in orde, het enige minpuntje vond ik het tweede stuk. Lange (asfalt)stukken, dat soms echt niet bolde. Er moeten natuurlijk ook paadjes voorhanden zijn, en ik ben er zeker van dat de Brigands de omgeving ten volle benut hebben. Een stukje West-Vlaanderen waar je niet direct verwacht dat er zo'n fun te beleven is. Proficiat gasten! Volgend jaar terug! =D>
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

ziezo ook terug van een prachtig tochtje

vanmorgen vroeg vertrokken om uiteindelijk een beetje voor 11u te kunnen vertrekken #-o #-o

tot aan de eerste bevoorrading samen gereden met men copain en vlak daarvoor nog even getwijfeld of ik wel de 87 ging doen door een onverwachte regenbui #-o

dan toch mijn weg verder gezet alleen op de 87 en dus vanaf km20 tot einde bijna niemand meer gezien behalve aan de bevoorradingsposten die trouwens ruim voldoende waren

de bepijling vond ik wel wat minder maar dit komt wss ook doordat ik brildrager ben en tijdens de buien is mijn zicht daardoor nogal beperkt
een stuk of 10x misreden , pijltjes te laat opgemerkt , plots pijlen zien staan uit een andere richting en dergelijke #-o

al bij al een heel leuk tochtje en volgend jaar zien ze mij hier zeker terug [-o< [-o<
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

bruceprintscreen schreef: Het deel 'Supertechnisch' was inderdaad niet voor beginners, even een boompje gekust maar zonder erg.
ter info, dat deeltje supertechnisch is eigenlijk "de matrasafdaling" die hier al dikwijls ter sprake kwam.

Dit werd door veeteeteetje en zijn team (Cowboy Peter) ooit gecreeërd voor hun tocht.
Dit is het enige stukje met de naam supertechnisch daaraan kun je het herkennen.

Al zou supertechnisch bij de supercowboy ook zeker niet misstaan.
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Bericht door meester biek »

Wel, dit was één prachtige tocht ! Eens iets anders met al die 'technische stukjes' die me wel konden bekoren. Prima dat jullie verschillende keuzemogelijkheden bieden. Ik vond het (als niet streekrijder) heel leuk dat er op verschillende plaatsen infobordjes stonden (zo zijn we ook op de hoogte van al die 'cowboybosjes').
Op het einde van de 87 (ik had er 85) toch nog mijn pére gezien, die 'Paanders' hadden nog een venijn in de staart. Bedankt aan die 'telekomrijder' die het laatste stuk me vergezelde.
Enig minpuntje was dat er af en toe een regenbui was, maar parcours leed daar niet onder (integendeel zelfs).
Een pluim voor jullie afspuit =D> !
Volgende keer ben ik zeker weer op de afspraak, want dit is een niet te missen tocht.
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

Hier nog eens afgezakt naar het verre WVL.Heb voor de 105 km gekozen. Wat valt er nog over te zeggen =D> alles zat goed in elkaar oa de Cowboy track,klein Zwitserland,Ooiegem bos was top er kwam geen einde aan :P ,het cross parcour enz.Was genieten met het draaien en keren wat stijgen en dalen =P~ .De bepijling was prima met de oa de splitsing borden,de keuze mogelijkheden moeilijk of gemakkelijk,de benamingen van de passage's =D> =D> =D> .De 4 bevoorradingen,douche waren ok.De afspuitstand was super met een orgineel systeem :-) .Dikke proficiat aan de parcour bouwers =D> =D> =D> .Is een top organisatie =D> =D> =D> .Tot de volgende zomer editie ben benieuwd greetz.
Gebruikersavatar
Bike buyer
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 15:07
Rijdt met: één om te stoempen,godverd....

Bericht door Bike buyer »

MX jorgy schreef: Persoonlijk vind ik voor (sorry Tom) marathonrijders dit maar een matige tocht.
.
Wil me hier bij aansluiten, gekomen voor de 110 maar al vanaf de eerste meters blijkbaar verkeerd gereden.
Bij aankomst regende het oude wij....... en daarom maar niet meer gestart voor de 28km.

Over de rit: volgens mij kan men niet meer uit een streek halen dan deze TT, inderdaad niet echt geschikt als marathon.
Heb me wel geamuseerd, de bepijling kon beter, ik ben geen brildrager en ben toch een keer of 6 misreden.
Een biker die afwisselend voor en achter me reed had blijkbaar hetzelfde euvel ivm pijltjes.
Bevoorrading meer dan in orde en vriendelijke mensen.
De boterhammen nadien waren meer dan welkom.
Besluit : vreeeee geamuseerd!!!
Bedankt brigandbikers

81,40km AVG 22,2km/u

Ps, nu vroeg naar bed om morgen naar Bolland te gaan rijden.
:^o :^o
Gebruikersavatar
BOB DE STOEMPER
Mountainbiker
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 21:34
Rijdt met: CUBE REACTION HPA 2016

Bericht door BOB DE STOEMPER »

Hier voor de eerste keer aanwezig, Prachtig, SUPER gedaan
Wel even kennis gemaakt met het asfalt,een serieuze schuiver gemaakt op het natte asfalt,maar toch de 57 kunnen afmaken.
Nog een bedankje voor de 2 Studio Brussel fans die even kwamen informeren als alles OK was

TOFFE RIT,doe zo verder
Gebruikersavatar
THE_MaRiJn
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: za 19 apr 2008 20:29
Rijdt met: Canyon Nerve XC BlAcK and GoLd

Bericht door THE_MaRiJn »

Vandaag voor de eerste keer over de 100km offroad, 110 dus :-D
Is me zeer goed bevallen, dankzij de vele prachtige technische bosjes met de technische en supertechnische :drunk: stukjes

Vooral de super cowboy en gewone cowboy konden me goed bekoren =D> en natuurlijk klein zwitserland en het ooigembos en het crossparcours en .... zoveeel :lol:

de organisatie was natuurlijk weer top, het was mijn tweede keer en het blijft nog altijd een prachtige tocht. =D>

Aleen de grote vlaag regen op 5km van de streep was slecht getimed #-o , dan maar vlug erdoor gevlamd :P

Ondanks de vele technische passages ( =D> ) toch een avg van 22.3km/h
Tevreden ben ik zeker

Zeker tot de volgende!! :wink:

grtz
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Bericht door barty »

Na een hoogtestage van enkele dagen in Duitsland, deze ochtend ook gestart voor de 110 ...maar na 8 km was de pret over...gescheurde buitenband #-o ...Ik dierf het niet meer aan om de tocht verder te zetten met een jaap van 3 cm in de buitenband. Nieuw binnebandeke gelegd en voorzichtig terug gereden naar de auto :oops:
Bedankt aan de Brigandbiker die me geholpen heeft om band te vervangen op de plaats van onheil zodat ik spoedig gedepaneerd was. =D>
zal voor volgende keer zijn dan maar hé
Plaats reactie