07/06/09 Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
CyclingDream
Mountainbiker
Berichten: 328
Lid geworden op: za 08 okt 2005 11:16
Rijdt met: Scott Scale LTD (1x duwen = 100m Bolle)
Contacteer:

Bericht door CyclingDream »

Na een dikke 4 maanden geen mountainbike toertocht meer gefietst te hebben (te NAT en te vettig in de bos) ben ik ook nog maar eens af gezakt naar Averbode.

Ik dach ik ga de 40 Km doen, want het is al zo lang geleden dat ik nog eens ge-mountainbike'd heb... maar het zijn 75 Km geworden !

De beentjes voelde uitstekend aan, al-hoe-wel ik de dag ervoor 114 Km af-ge-bold had met de Cristal Alken Classic !

Ik had ook men Gps toestel(letje) meegenomen, en heb heel de omloop van de 75 Km route (op papier stond 80 Km) opgenomen.

Je kan dan ook het gehele parcours van de 75 Km route bekijken en downloaden als,

-> Gps Track (Garmin)
-> Google Earth
-> Google Maps

Dus voor de mensen met een Gps toestelletje, die de 75 Km route toch nog eens willen na-fietsen, of voor de mensen die willen weten hoe ze juist ge-mountainbike'd hebben...

Ga naar -> www.gpscyclingtour.be -> MTB -> MTB de Sven Nijs Marathon !
Gebruikersavatar
BeeVee2
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 23 jan 2007 21:19
Rijdt met: Cannondale flash carbon 3, Merida TFS 900

Bericht door BeeVee2 »

Wald Herr schreef:
Torfoe schreef:afpijling was wel af (dik in orde), moet ik zeker toegeven. ?????
[-X [-X Op die laatste splitsing 60-80km /25-40km na dan toch wel he... Staat daar een bord van 0,5m2 groot met 25/40 rechtdoor en 60/80 LINKS, ik dus links in, staat er een evengroot bord met 25/40km... :roll: :roll: :roll: Ik kon snel terugdraaien, maar ik zag verschillende vaders met kids die dus op de 60/80 zaten... Tegen een paar heb ik in het begin nog laten weten dat ze m.i. verkeerd waren.. halverwege heeft dat nog weinig zin natuurlijk
Qua kemel kan dat toch wel tellen he... :wink:
Voor de rest een zeer all-round toerke voor de recreatieve mtb-toerist, met idd veel te veel asfalt en waar veel moeite is gestoken in het ontwijken van hellingen... :( Bevoorrading was zeker OK, maar daar gaat het toch niet om dacht ik he... :lol:
Dit was inderdaad een verwarrend bord, maar als ge naar de kleuren keek zag ge dat de pijl en de tekst "60-80 km" rood was, en die van 30-40 zwart. Had mij bij de eerste splitsing ook zo laten vangen!
Gebruikersavatar
Verellen
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: wo 04 jun 2008 14:40
Rijdt met: Climb, Willier

Bericht door Verellen »

Mottigste TT ooit gereden. Ging langs zeer veel mooie stukjes maar via weg errond, echt triestig. Had beter mijn koersfiets meegenomen 40-50% over de weg.



Welke afstand heb jij gereden Torfoe? 60?
Ik vond de 80 toch de moeite hoor.
Zat idd veel asfalt tussen, maar dat waren telkens welgekomen recuperatiestroken vond ik! :lol:
Maar er zat idd ook wel 1 saai stuk tussen, na de 2e bevoorrading vanaf Messelbroek.
En op de Weefberg zat ik ook telkens te denken," ja, hier seffens omhoog", maar het bleef rechtdoor gaan :-?
Maar zoals Jakke-pompier al terecht opmerkte, denk niet dat ze daar nog over mogen en die stukken kennen we intussen door en door hé :wink:
Heeft er al iemand zijn foto gevonden op die website waar ze die kaartjes van uitdeelden onderweg?
Er stond ook iemand te filmen aan de baan tss Veerle en Diest, was die vd organisatie?
Gebruikersavatar
co biker
Mountainbiker
Berichten: 59
Lid geworden op: do 04 dec 2008 21:59
Rijdt met: mtb bmc t01

Bericht door co biker »

voor mij was alles inorde :-D
ik had een gemid.van 23.8,ni slecht vind ik voor de 80 km
allè 80km,77km of ben ik een stuk vergeten?
zikje
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: zo 03 aug 2008 14:14
Rijdt met: Scott Tampico (voor 2004)

Bericht door zikje »

Wald Herr schreef:
Torfoe schreef:afpijling was wel af (dik in orde), moet ik zeker toegeven. ?????
[-X [-X Op die laatste splitsing 60-80km /25-40km na dan toch wel he... Staat daar een bord van 0,5m2 groot met 25/40 rechtdoor en 60/80 LINKS, ik dus links in, staat er een evengroot bord met 25/40km... :roll: :roll: :roll: Ik kon snel terugdraaien, maar ik zag verschillende vaders met kids die dus op de 60/80 zaten... Tegen een paar heb ik in het begin nog laten weten dat ze m.i. verkeerd waren.. halverwege heeft dat nog weinig zin natuurlijk
Qua kemel kan dat toch wel tellen he... :wink:
Voor de rest een zeer all-round toerke voor de recreatieve mtb-toerist, met idd veel te veel asfalt en waar veel moeite is gestoken in het ontwijken van hellingen... :( Bevoorrading was zeker OK, maar daar gaat het toch niet om dacht ik he... :lol:
Ik ben overal perfect juist gereden hoor op de 80. Geen problemen tegengekomen.
De route viel idd wat tegen, maar het zijn de groen die weer moeilijk deden. Naar ik heb vernomen zouden ze de datum verzetten naar september om niet in het broedseizoen (probleem van de groen) te zitten.
Scottusa
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 16 feb 2009 21:48
Rijdt met: scott

Bericht door Scottusa »

Ik heb ook de 80 km gedaan vandaag , veel dezelfde stukken als in mei . maar was toch nog vele beterder :-) .
bevoorradingen waren wel ok maar gewoon water zou toch ok wel leuk geweest zijn moesten ze dat gehad hebben .
Bepijling was ook wel goe alleen in testelt stond de splitsing verkeerd afgegoven :evil: dat ik gezien heb .
Bij aankomst hadk ik iets van een 77km en 24.1km/h gemiddeld 8)

hopelijk volgende keer wel over de weefberg :bounce: :bounce:
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Heb de 80 km gereden ( 76 op teller :wink: ) en er heel den tijd van genoten. Het hoeven niet altijd veel hoogtemeters te zijn en zoals iemand hier zegt, voor de zoveelste keer die gekende hellingen op en af moet voor mij ook niet altijd.

Bijna 80 km alleen gereden, niet veel volk gezien onderweg en dus was het relaxen in de bossen. Van niemand last en niemand last van mij.

De bepijling vond ik perfekt. Heel duidelijk leesbaar, pijlen vooraf, altijd een herhaling achteraf en grote borden met de afstand waar je niet naast kon kijken.

Bevoorradingen met alles op en aan en op de eerste van de drie zelfs lekkere rijsttaart.

De laatste 20 km nog goed nat geworden, maar dat kon de pret niet drukken. We reden langs de aankomst na 63 km, maar ik was gekomen voor 80 km dus doen we 80 km, nat of niet nat.

Op het laatst nog beetje mogen crossen op het terrein en dan richting aankomst voor gratis pannekoeken.
Voor het goede doel :wink: nog een pintje gedronken en dan tevreden naar huis.

Het was de eerste Sven Nys marathon in Averbode en de tweede staat al genoteerd voor volgend jaar.

Jaro.
Laatst gewijzigd door jaro op zo 07 jun 2009 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

Betreffende de Weefberg,
De organisatie mocht zelfs niet het vast Bloso parcours gebruiken in hun eigen gemeente, dat ze zelf mee hebben helpen oprichten #-o
Broedseizoen...
Maar dat ze zelf alle dagen daar in de bos (of wat er nog van over blijft) zitten met hun grote machines om bomen te rooien...
"terug heide, zoals het oorspronkelijk was"
Dan kunnen ze evengoed alles laten overlopen met water en laten bevriezen,
Zoals in de ijstijd, zoals het oorspronkelijk was
Gebruikersavatar
jakke-pompier
Mountainbiker
Berichten: 978
Lid geworden op: zo 27 jan 2008 21:56
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

Beny schreef: Dan kunnen ze evengoed alles laten overlopen met water en laten bevriezen,
Zoals in de ijstijd, zoals het oorspronkelijk was
mut ik weer andere banden gaan kopen (spikes) #-o
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Ik heb hier de 60km gereden. Zonder verkiezingen had ik zeker de 80km gekozen.

Het parcours was veel beter dan tijdens de TT van het Benelux kampioenschap. Meer onverhard en meer singletracks.

Het lag er ook weer poederdroog bij (veel stof) waardoor het een zeer snel parcours is.

De bevoorradingen waren super ! De afpijling was ook in orde. (gebruik van gevaarbordjes bij oversteken)
Plaats reactie