21/06/2009 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
sensaboy
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: za 17 mei 2008 18:18
Rijdt met: haibike greed 29 ,giant propel

Bericht door sensaboy »

prachtige tocht =D> =D> =D>

volgend jaar weer aanwezig
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Bericht door meester biek »

Content van mijn wederoptreden. De 30 km + 2e lus 45 km meegepikt, samen met de heen en terug toch net geen 50 km. Parcours kon me zoals verwacht bekoren. Heynsdale vond ik het leukst, nog nooit zo goed daar naar beneden gebold. Prima ook de keuze 'beton & hard'. De technische en de klimmende stukken goed overleefd, zij het op het minitempo (16,5 avs :oops: ) Op het einde toch nog enkele bikers ingehaald (nadat er mij ontelbaren in het begin waren gepasseerd).
Zal tot volgend jaar zijn, voor deze supertocht.
Larwing&
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 16:44
Rijdt met: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Bericht door Larwing& »

Super tochtje!Die lange beklimming van de kluis aan waalse kant blijft toch uniek!Hartslag direct op pijl :)!Gestart voor de 60km,maar op het einde toe toch wel spijt dat ik niet gekozen had voor de 80 aan de patersberg:(.De benen zaten goed!Tot volgend jaar!
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

Donavan schreef: Hebde gij een blauwe fiets ??
Ik heb alleszinds een blauwe Gary Fisher hkek ingehaald :P
Ik heb ook de 82 gedaan en heb 18.75 gem :-)
Voor het geval uwe fiets blauw is, ik heb een grijze rockrider 8.1, ben 14 jaar.
ah waarde gij dat , da's idd ik met dien blauwe hkek

echt chappeau voor uw 14j en men maat zij het ook nog "da manneke kan rijden ze" :wink:

nog e paar jaarkes trainen en ge kunt nonkeltje naar den b-ploeg degraderen


:lol:
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

Jason B schreef:
Donavan schreef: Hebde gij een blauwe fiets ??
Ik heb alleszinds een blauwe Gary Fisher hkek ingehaald :P
Ik heb ook de 82 gedaan en heb 18.75 gem :-)
Voor het geval uwe fiets blauw is, ik heb een grijze rockrider 8.1, ben 14 jaar.
ah waarde gij dat , da's idd ik met dien blauwe hkek

echt chappeau voor uw 14j en men maat zij het ook nog "da manneke kan rijden ze" :wink:

nog e paar jaarkes trainen en ge kunt nonkeltje naar den b-ploeg degraderen


:lol:
Bedankt :-)
Nonkeltje is da uncle sam ?
Na 40km heb ik even aansluiting gevonden bij hem, maar hij ging echt veel te vlug ! Dat wil dan ook zeggen dat ik uiteindelijk nog een van de eerste was aangekomen bij de 80 km ??? Want vanaf dan hebben er niet veel renners mij nog ingehaald. Allez, kben heel content van den tocht en van mijn benen :-D Dat is hier een van de beste bikers zeker, die uncle sam ?
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

uncle sam schreef:Proficiat Joost, Bart, de vele vrouwkes en de andere On2Wheelers =D>
Qua parcours was dit nog een stapjer hoger dan vorig jaar. Aangezien ik niet zoveel in de streek rij was het vaak: aja, dit herken ik van vroeger, of toch niet? :wink:

"En masse" vertrokken met de forumbende, op een typisch zondagstempo, kakelend en heldenverhalen-vertellend gaf ik geen stamp inspanning. Ideaal als opwarmer voor wat komen zou, niet?
De ene biker na de andere wou onze groep voorbij steken, ge zou voor minder, en ik was zowaar hinderlijk aant zwalpen over de weg :oops:
De bev'n kwamen mooi verdeeld, zo goed als telkens na 20km, en waren ruim voldoende.
Na Heynsdale beslist om de uitgedunde groep vaarwel te zeggen, het toeristentempo te laten voor wat het was, en langzaam mijn eigen tempo te ontwikkelen. De ene laagvlieger na de andere opgeraapt, dewelke duidelijk te snel gestart waren aangezien ze bijna stil stonden bergop, tot uiteindelijk er niemand meer voor was op de 80km lus.
Duidelijk merkbaar aan het maagdelijke parcours en mijn fiets die dienst deed als grasmaaier/pikdorser :lol:

Mooiste stukje parcours was ongetwijfeld de extra "10km lus" op de 80km en de finale die bij velen net teveel was.

De BL weide naderde met rasse schreden en ik werd aangemoeidigd door menig jonkvrouw: allé nonkel!
Aaah, die BL smaken na een stevige inspanning.

Minpuntjes:
- bepijling kon soms beter, 3x serieus getwijfeld, 2x 100m misreden
- er werd mij een 30% klim beloofd, maar niet gezien :'(
- afspuitinstallatie "lekte", mijn kraantje was niet goed gemonteerd op de slang :P
- veel vlaaien in de BL weide :P

Al de rest was pico bello!
Mag ik vragen hoeveel u gemiddeld hebt gereden over de 80 km aub ?
Btw, ik heb toch wel 2km uw wiel kunnen houden #-o U rijdt echt heel sterk =D>
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Awel, =D> =D> =D>
Heerlijk, zo'n tocht! Joost, dit was klasse! =D>

Heerlijk genoten van alle technische private stukken (fantastisch die extra lus op de 80 =D> ), bepijling, organisatie, bevoorrading, bl, allez... perfect!

Bij de start nog eens de 'hoogtechnologische cameraconstructie" van Motorbiker bekeken en dan geconstateerd dat hij vergeten was op welke manier hij het ding zou aanleggen. #-o Enfin, ik heb zijn opnames en zal later deze week die 'superopnames' eens "evalueren" :roll:

Gestart met de grote bende en in groep toch een lekkere 30km kunnen samen rijden. Dan vond US het voldoende en ging het tempo omhoog. Zachtjes gevolgd en de splitsing was een feit.
De ene mooie klim volgde na de andere heerlijke afdaling en al snel waren we nog met vier. Toen CP de handdoek gooide eventjes getest of US te volgen was. Dat kon, maaaaar, kon dat voor de volle 83km? :roll:

Wijselijk besloten om met SC de rit uit te rijden, hoewel die op het laatst, tijdens een 'speelmoment' het hazepad koos [-X

Toch samen de beroemde BL-weide ingereden om Jodelaitie te feliciteren met deze heerlijke rit.
Je moet bijna naar 'la douce' uitwijken om een dergelijke rit te kunnen rijden !
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Donavan schreef:Mag ik vragen hoeveel u gemiddeld hebt gereden over de 80 km aub ?
Btw, ik heb toch wel 2km uw wiel kunnen houden #-o U rijdt echt heel sterk =D>
Ik zou eens moeten exact zien, iets meer dan 20.
Heb niet gemerkt dat er iemand in mijn wiel zat :wink:

Het is trouwens al zeer mooi dat iemand van 14j de moed vindt om die 82km aan te durven. Gemiddeldes moet je je niet aantrekken, er zijn altijd tragere en snellere mannen, zolang je je amuseert en de medebikers ook laat genieten.
Iedereen tevree :wink:
Gebruikersavatar
Acidboy
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 22:11
Rijdt met: CUBE

Bericht door Acidboy »

Kort en bondig, een rit om U tegen te zeggen !
Naar mijn mening nog een tand lastiger dan Maarkedal. Hoog technisch gehalte...

=D> =D> =D> =D> =D> =D>
Donavan
Mountainbiker
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 10 apr 2009 00:03
Rijdt met: viper scandium

Bericht door Donavan »

Aah, ik heb het dan op iemand anders met dezelfde fiets en een truitje van zwitserland aan #-o :P Alhoewel ik hoorde, toen ik aansloot bij de forumbikers, dat een van hen zei, de sam kan hem weer niet inhouden en toen heb je een soort van demarrage geplaatst en ben ik proberen mee te gaan, wat me een 2-tal km gelukt is
Aandurven is nu ook weer niet zo speciaal, ik heb al 92km gereden rond de kluisberg, dus waarom zou ik de 82 niet doen ? :lol:
De hoogtemeters waren wel niet te onderschatten en heb zitten twijfelen an de patersberg, maar dan toch de 82 gedaan, en ik heb er geen spijt van :-)
Geamuseerd heb ik me zeker Ik ben gewoon nogal geïnteresseerd in gemiddelde snelheden enzo... Dan weet ik ook waar ik sta en zie ik mijn vorderingen enzo.
En iets meer dan 20 gemiddeld is echt enorm knap hoor !
Maar ik denk wel dat ik dat ooit nog zal kunnen, had nu 18.75 gemiddeld.
Plaats reactie