30&31/05/09 Boom (Summerbikefestival)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Vanmorgen met Bulls-Eye richting Boom gefietst.
Als er geen bergen zijn, zijn putten ook goed om hoogtemeters te verzamelen :lol: .
Gelukkig lag het parcours kurkdroog...
Met wat nattigheid waren die technische strookjes andere koek geweest.
Zeer mooie tocht, jammer dat er niet meer interesse was, deze organisatie verdiende een pak meer bikers!
We hebben het eerste stukje er nog eens bijgedaan, met de opgedane parcourskennis ging het nu een heel stuk vlotter.
Aan die trapjes iemand gezien die net gecrasht was, wsl pols gebroken en mss voet of onderbeen ook.
Op die plaats toch wijselijk te voet naar beneden, aan de overkant moest men steil omhoog.
Al nieuws over die onfortuinlijke?
Gebruikersavatar
facebreaker
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: do 07 aug 2008 18:58
Rijdt met: Trek Fuel Ex8

Bericht door facebreaker »

Ben juist terug uit Boom. Amaai wat een knap tourtje bounce Applause Ik woon in de streek en ben wreed verrast. Ik wist niet dat er zoveel single-tracks te vinden waren, m.aw. ik ben stukken tegengekomen die ik voor het eerst vvor de wielen kreeg.
Wat was dat met die afdalingen. Soms op het randje af (ik denk aan de mindere rijtechneuten) maar heb mij wreed neig geamuseerd. Tot aan de bevoorrading was het één en al genieten. Daarna was het net iets platter maar nog altijd zeer aangenaam om te fietsen
Ik zou zeggen om zo voort te doen. Het initiatief is voor herhaling vatbaar Pray Pray
kom uit niel , en wist niet dat hier zoveel single tracks te vinden waren dus in de toekomst de schorre eens meer onveilig maken , ( laat die met zijne witten hond dan maar eens los , eens zien wie laatst lacht )
gisteren vond ik maar 1 afdaling gevaarlijk nl die diepe greppel van paar meter diep , vandaag was dit toch maar weer beter opgelost door extra waarschuwingsbordjes de rest viel eigenlijk mee, misschien niet zo voor de mindere rijtechneuten zoals eerder gezegd.

hopelijk wordt er volgend jaar weer eens iets georganiseerd in onze omgeving dit was zeker de moeite waard
bedankt voor dit schoon parcourken, krijg al goesting om dit morgen voor de 3e keer te rijden
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

Dickie schreef:We hebben het eerste stukje er nog eens bijgedaan, met de opgedane parcourskennis ging het nu een heel stuk vlotter.
We waren dus niet alleen die die 14 kms nog een gedaan hebben.
Wij zijn vanuit de bevoorrading terug naar start gereden om dan de volledige toer af te haspelen.
Voor de bevoorrading : super !
Erna : een pak minder, maar echt verrassend wat jullie er toch hebben uitgehaald ! Nen dikke proficiat voor de organisatie !

Maw : super geamuseerd deze morgen.
Gebruikersavatar
stock
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 mei 2009 22:53
Rijdt met: cannondale

de schorre

Bericht door stock »

helow,

ik woon in edegem en kende de meeste stukken wel ,de start is mooi uitgetekend om dan over te gaan naar de kleiputten . als het twee weken langer echt droog blijft dan word het hier wel moeilijk fietsen(spreek uit ervaring)
mss een tip voor de organisatie ; ipv richting reet te rijden ,ook eens andere kant proberen naar de "putten in niel" en galielei niel .
ik weet niet of je hier overal mag fietsen maar het is de moeite :roll:
hier en daar een pijltje te weinig maar dat ligt mss aan de witte hond?

tot volgend jaar
farmer/cowboy
Mountainbiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...

Re: de schorre

Bericht door farmer/cowboy »

stock schreef:hier en daar een pijltje te weinig maar dat ligt mss aan de witte hond?
Zaterdag 3 uren hesteld na sabotage , zondag wat sabotage maar meer kwajongensstreken op meerdere plekken na de bevoorrading, op de 31 alsook op de 40.

Maar ook ff vermelden dat we op sommige plekken 7 pijlen hadden hangen omdat bij 4 a 5 pijlen nog iedereen voorbijreed (vb aan de technische afdaling in de Schorre) #-o
crasher boas
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 23:25
Rijdt met: CUBE LTD RACE

Bericht door crasher boas »

vanwege de crashbikers uit Londerzeel een heel dikke proficiat aan de organisatie.
Zij die er niet geweest zijn hebben ongelijk gekregen. Dit was echt een schitterende tocht voor deze streek. Hopelijk volgend jaar weer.
Voor zij die het gevaarlijk vonden het is nu éénmaal mountainbike en dat heeft zowiezo risico's dus opletten geblazen is altijd de boodschap, laten we zeggen dat deze tocht een iets meer technische rijder vereist.
Rising Sun
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 18 jun 2007 13:27
Rijdt met: Trek 8500 2010

Bericht door Rising Sun »

Ik ben zondag geweest. Heb echter alleen het technische stuk van 17 gedaan. Het was zeker de moeite om eens te zien hoeveel single tracks er te vinden zijn in de kleiputten. Ik ben in Terhagen opgegroeid en in mijn jeugd veel tijd doorgebracht in de Schorre en kleiputten.
Super tt en proficiat aan de organisatie =D>
Plaats reactie