09/05/2009 Reningelst

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

Emperor of the Mud schreef:
Tubeken schreef:
deurbieter schreef:Mooie tt ,en de catsberg zeker nie gemist.
de 68 afgebold met een mooi bendeke, en zo
een toffe voormiddag beleefd,
alles pico bello, bepijling en bev.
niets op aan te merken, de 2de bev. kwam wa snel
op de eerste, voor de rest top. =D>
Twas n tijdje geleden dat ik nog eens mee was met het treintje vd Vrienden vd wakke ondergrond, maar nu was ik van de partij, samen met een nieuwe vriend, den Baseggio :wink: .

De eerste 20 km's gestart als een diesel, reden in een bendeke van +/- 10 man, aansluiten achter iedere helling, bevoorrading kwam als geroepen, want daar werd de diesel overboord gekipt :bounce: .
Durf mijn hartslag van de eerste 22 km niet bekijken ... [-X

Tweede bevoorrading op 32 km, kwam wat snel, maar altijd welkom. Daarna de benen gevonden en n mooi parcour gereden tot aan de derde bevoorrading, waar Bassegio ook terug kwam aansluiten. Rond de Kemmel met de schouder tegen n paalke blijven haperen, zonder erg ...
Stuk offroad voor Kemmel goed tempo gemaakt, op t einde n chainsuck, zonder erg, maar op Kemmel vlotte het niet zo ...

Daarna de rest afgebolt met wat meer verzuurde benen, op Scherpeberg nog ns doorgereden, mooi bosje, meerdere TT kiezen toch de asfalt.

Uiteindelijk 69.2 km, AVG van kop 23.0 en een veel te hoge hartslag ... :roll: Maar n keer zondigen mag zeker?
Veel leute gemaakt, leuke aprés, nu gaan werken zie ... #-o
afgebold??? ja mijne frak gerard... serieus vlammen noem ik dadde... twas wel plezant é, daar nie van... kheb ervan genoten =D>
Idd, net terug van vergadering en zou wel kunnen slapen, maar we moeten nog gaan boeffen bij de Romeinen é man, tot tefete Emperor voor meer humor aan de tafel!
Gebruikersavatar
de wes
Mountainbiker
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 09:28
Rijdt met: Bulls Wild Flow 2 29er

Bericht door de wes »

Hoi hoi :bounce: :bounce: :bounce:

deze morgen vanuit Beernem samen met mijn shellmaatje vertrokken naar Reninge voor wat nadien een prachtige tocht bleek te zijn.
Samen met een biker van Kortrijk en Harelbeke den 68 km gereden.
De ganse rit was dik in orde en met een AVG van 22km/u aan den arrivé aangekomen.
Volgend jaar komen we zeker terug, met of zonder de cats.

grtz
wes
morgen naar Hertsberghe om een ritje van 100 te bollen.

:bounce: :bounce: :bounce:
Laatst gewijzigd door de wes op za 09 mei 2009 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
tonyd
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 05 sep 2007 18:32
Rijdt met: Cannondale F29

Bericht door tonyd »

Gereden met mijnen schonen broeder en we hebben ons goed geamuseerd si !! Het blijft een prachtige streek, grtz
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

blomsky schreef: Alleen een klein vraagje; het was nu al de 4 of de 5de keer da ik de Kemmel ben opgereden en telkens wordt er afgedaald via de gewone weggetjes. Is er dan geen offroad afdaling van de Kemmel?? Gewoon een vraagje. Geen negatieve opmerking. Ik vroeg me dat gewoon af.

Bedankt voor deze tocht!!
Ik denk dat je (zonder overdrijven) de Kemmel langs 15 kanten op en af kan. Maar dan wel via wandelwegen. Dit zou je ook met de MTB kunnen doen maar volgens mij wordt er gewoon geen toestemming gegeven. (Vraag maar aan Uncle Sam en/of Dirk hoe streng ze zijn in het Heuvelland)
Eén keer ben ik de Kemmel offroad afgedaald, in de TT van Voormezele een jaar of 5 geleden.

Back on Topic:
Deze tocht heeft me zeker kunnen bekoren, maar ook niet meer dan dat. Dat de organisatoren in laatste instantie hun parcours hebben moeten wijzigen is echter wel een zeer aanvaardbaar excuus.
De 68 afgebold. de 2e bevoorrading overgeslagen wegens 'te dicht bij de eerste'.
De beentjes wilden aanvankelijk niet goed mee. Pas toen ik Lichterveldenaere in het vizier kreeg, ben ik er doorgekomen.

Vraag me wel af waarom de Rodeberg (aan de molen) niet werd afgedaald via het bosje ipv langs de baan. Geen toestemming ?
Gebruikersavatar
jägermeister
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 19:48
Rijdt met: SCOTT SCALE 910
Contacteer:

Bericht door jägermeister »

Gisteren de 50km gebold, een mooie tocht met flink wat klimwerk en mooie afdalingen (vooral dat stukje met die lange trappen :bounce: :bounce: :bounce: ). Het is en blijft een mooie streek om te mtb-en, achteraf had ik 59km op de teller en kwam moe en voldaan terug aan de aankomst. Nog ne goeie Maredsous gedronken met een paar Boskantrijders en den après was ook geslaagd. De bepijling was zeer goed en duidelijk en de bevoorrading in orde =D>. Proficiat aan de organisatie!

Tot volgende keer zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Cubedude
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 19:02
Rijdt met: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Bericht door Cubedude »

Ik heb me gisteren ook bijzonder goed geamuzeerd op de 68 km. We zijn iets later vertrokken zodat we in alle rust konden genieten. Dat het parcours in laatste instantie moest worden aangepast was echter te merken, ik vond deze editie minder zwaar dan die van verleden jaar en er zat ook merkelijk meer baan in. Maar daar viel in dergelijke omstandigheden niet aan te ontkomen denk ik. Er mocht nog steeds een ferm stukje geklommen worden en leuke, snelle afdalingen waren er ook a volonté. Mijn broer was in supervorm denk ik, daar waar we verleden jaar steeds moesten wachten kon het voor hem niet rap genoeg gaan. Ik moest eigenlijk de hele weg serieus harken om mee te kunnen, terwijl dien "ambetanten" door "berg en dal" fietse met zijn twee vingers in zijn neus. Op de kemmel heb ik een gaatje moeten laten en dat heb ik daarna niet meer dicht gekregen. Waar we verleden jaar de rit reden met een avg van 17.5 reden en we steeds op hem moesten wachten ging het dit jaar aan 22.8 en "dien ambetanten zag het zitten om de rit nog eens te rijden. Das nog eens goe benen hebben zeg ik...
Over de bepijling niets dan lof, die was echt af! Ook de bevoorrading was dik in orde, tweede bev viel wel erg kort op de eerste.
Reningelst is en blijft toch echt een aanrader om eens heerlijk te mountainbiken en dat zelfs met wat last minute aanpassingen van het parcours.
Heren en dames organisatoren: wrééd bedankt en tot volgend evenement =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
rdecoene
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 20 jun 2008 18:42
Rijdt met: Giant Terrago

Bericht door rdecoene »

Zelf heb ik de 32 (die eingelijk 35 was) uitgereden. Wat met de tocht van en naar huis op een 52 kilometer kwam, omdat ik ook nog eens op de zwarte berg ongeveer 5 kilometer verkeerd reed...
Mooie tocht. Ik ken de streek door en door, maar toch verschoot ik dat er landschappen waren die ik nog nooit had gezien.

Leuk dat de apres nog zo lang open was. Bij sommige toertochten begin je laat, maar dan mag je het ook vergeten om achteraf nog iets te drinken, want alles is toe. Hier niet het geval, waarvoor mijn felicitaties :lol:

Iemand een idee waar de foto's te vinden zijn?

Groetjs
Gebruikersavatar
Slick
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 19:10
Rijdt met: KTM team lc elite
Contacteer:

Bericht door Slick »

T'was de max, me vree goe gejeund. De eerst 20 km met een collega-tegenterter aangevat, het begon wa tegenwind en lichtjes glooiende richting rodeberg, de asfaltbeginkilometers waren hiervoor een ideale opwarming.
Tot aan de eerste splitsing tesamen gereden, gekozen voor de extra lus van 70, een veldwegellus die mooi meegenomen was, hierdoor steeg ook de gemiddelde snelheid.
Eénmaal terug op het bassisparcours vond ik de afdaling van de zwarte berg zalig, jumpen van die balken, techniek wat kunnen bijsturen na het gestjool van vorige week in houffalize.
De tweede splitsing heb ik gemist, een tragere deelnemer gevolgd en zonder het te beseffen had ik de kemmellus overgeslagen, gereden en geklommen tot camping cosmos, tot een wervikse lady me inlichte dat ik een splitsing had gemist, gevolg 360° gedraaid en richting kemmellus gevlamd. Hetgene dat volgde was echt genieten (en afzien). De beklimming van de Kemmel, en vooral die kasseien, is toch altijd superlastig (zelf bij droog weer).
Op het laatste maakte de offroad "zone 2" de finalekilometers subliem af =D> . Mijn avs in de regio Heuvelland steeg voor het eerst boven 21km/u.

Parocus en organisatie waren perfect, 1 puntje van kritiek die ge positief moet bekijken; gebruik een waarschuwingsbord van "splitsing" 100m voor het uiteindelijk splitsingbord 32-50-70.

Volgend jaar zeker terug paraat.
mtb_loverke
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 03 mar 2007 19:13
Rijdt met: trek

Bericht door mtb_loverke »

Voor het vierde jaar op rij naar reningelst afgezakt.Alles was weer tiptop in orde =D> ;parcours,bepijling,bevooradingen... . Ook proficiat aan mijn maat die pas zijn tweede toertocht reed na lange rustperiode :( =D> =D>
Reningelst tot volgend jaar !
bostrippertje
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 01 jun 2007 13:19
Rijdt met: SCOTT

Bericht door bostrippertje »

vraagske, iemand enig idee van de overwonnen hoogtemeters op de 68km?
Plaats reactie