22/02/2009 Oelegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Voilà, weer lekker getraind, met fietske ernaar toe en terug. Was content dat ik voor de cyclocross gekozen had, want het parcours leende zich er perfect voor. Cya next year :wink:
lasorbike
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 19:28
Rijdt met: trek 6500XT

Bericht door lasorbike »

was een leuke tocht had het slechter verwacht volgende keer kom ik opnieuw,,
alleen de afspuitstand was zeer triestig na 3kwartier was de fiets nog niet afgespoten heb hem dan maar meegenomen en thuis afgespoten
ik denk dat ze verwachten dat je alle tijd hebt ook na een drinkpauze

hoop dat het volgende keer beter is de afspuitstand
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

Vertrokken om 9:30 en de 41 km gedaan. Een mieserregen tijdens het grootste stuk van de toer.
Voor de bevoorrading saai, teveel asfalt en rechte stukken, na de bevoorrading enkele leuke stukjes.
De keuze slijk-verhard was een goed idee. We hebben natuurlijk voor het baggeren gekozen.
Zuinig bepijld, als er niks stond was het rechtdoor. Nogal wat twijfelaars tegengekomen.
We waren vrij laat aan de bevoorrading, onder meer dankzij een platte tuub en een weerbarstige fietspomp. Keuze OK, en nog eens ouderwetse OXO met selderzout.

De afspuitsand was met bediening. Je kon je fiets laten staan en pinten gaan drinken.

Precies veel wielertoeristen op het parcours die niet echt kaas gegeten hadden van het vettige parcours. Regelmatig van die figuren tegengekomen die paniekerig (en dat verborgen door gefrustreerd te doen) begonnen te reageren als je sneller was op de singletracks.

Als laatsten het café uit na de toer samen met StrammerMax gedaan te hebben.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

rendier schreef:Goed toerke ben zelf van de streek en ben toch verrast dat de omloop zo goed als droog lag.
Ik begin het te snappen! De definitie van "droog" is bij rendier anders dan bij ons! Als gij aan de organisatoren vraagt of het droog is, moeten wij die vraag verstaan als "is het parcours niet overstroomd"? :lol: Is maar een grapje, hoor!

Ben de 4O km komen biken, had naderhand 41,46 km op m'n tellertje. Gisterenavond laat nog onverwacht afgesproken met rubber-12 om samen te rijden. Rubber was wat ziekjes, dus ging hij ervan uit dat ik deze keer wel in staat zou zijn van hem te kunnen volgen! Spijtig genoeg was het somber weer en al van bij de start kregen we motregen te verduren en dat is lastig voor rubber z'n brilleke! Het parcours was leuk, misschien niet het meest opwindende dat men zich kan voorstellen, maar iedere streek heeft z'n mogelijkheden en beperkingen. Er zaten wel wat asfaltstukken tussen als verbinding tussen de trajecten door de bossen, maar er was veel afwisseling. Toch lag het er net zoals 2 jaren geleden op sommige plaatsen goed vettig bij! Vandaar dat ik er mij over verwonder dat rendier het toch droog vond! Na de eerste echt vettige strook, aan die grote plas in een bocht, was ik een groepje voorbijgestoken. Na zelf voor alle zekerheid maar even te voet verdergewandeld te hebben, zag ik die mannen in blauwe pakken ook te voet over de smalle boord naast die enorme plas wandelen. Hoor ik ineens luid gelach! Ik kon al denken waarom! Inderdaad! Was er toch een biker die de plas had willen trotseren en gevallen was, languit in het water natuurlijk! Ik zag hem z'n bike nog opvissen! Er volgden bij momenten nog vettige en slijkerige singletracks waar het lekker schuiven was! Maar nu rijd ik over en door stukken waar ik twee jaar eerder misschien afgestapt zou zijn! Toen was ik nog niet zo lang met biken bezig en ik herinner me dat ik toen toch mijne pere gezien heb! Nu ervaar ik dat toch anders! Rubber had op een gegeven moment te maken met een platte achterband. Tijdens de reparatietijd kon ik even rusten! De bevoorrading kwam vrij laat op 29 km. Oxo, banaan, koek, peperkoek en sportdrank. Je zag de stoom zo uit de natte pakken van de bikers komen! De laatste dikke 10 kilometers kon ik rubber niet meer volgen. Het waren leuke kilometers met een stoempstrook langs de antitankgracht, de doortocht van het fort van Oelegem en die afdaling in dat zavelspoor. Ik heb aan het einde gekozen voor de "41 km met modder" in plaats van voor asfalt. Ik vermoedde dat rubber dat zou vragen en ik moet mijn eer toch hoog houden hé! Hij vertelde nadien over een riskante smalle richel naast een grote plas waar hij gekozen had om toch maar door de plas te rijden! Ik wist direct over welke plas hij het had! Ik stond er ook tot half de wielen in 't water! Plas toch iets dieper dan verwacht! Ik heb even gewacht tot m'n bike schoongespoten was, dat ging sneller vooruit dan hem af te geven! Ik denk dat de mensen er wat onderbemand waren. Nadien met rubber-12 nog een Westmalle gedronken bij een babbel. Er kwam een man bij ons zitten die gisteren net als ik in Zutendaal was gaan rijden. Was sinds z'n 13 jaar wielrenner. Hij was nu 56 en in brugpensioen. Ik vraag me af of het iemand van 't forum was. Ik had het moeten vragen! Samengevat: leuke tocht, leuk gezelschap, hier en daar baggeren door de modder en dit alles goed voor een paar uren amusement ondanks het druilerige weer! Wij hebben de zaal Orka als laatsten verlaten! De kinderen hadden intussen alle tafeltjes en stoelen al afgekuist en opgeruimd!
:drunk:
Gebruikersavatar
robin123456789
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: za 03 jan 2009 11:03
Rijdt met: Merida FLX 5000

mening over toertocht

Bericht door robin123456789 »

Hallo, ik ben als 5de vertrokken aan de toertocht rond omstreeks 8u en ik vond dat de bewijzering ronduit slecht was! En vele hebben dit nog kunnen ondervinden.. Blijkbaar was er wat bewijzering fout.. Heb iemand tegen gekomen die de peilen aan het juist hangen was.. Paar keer serieus verkeerd gereden en stukken waar peilen verdwenen waren..

Jammer, voor de rest mooie omloop!
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Wie weet zijn er weer een paar flauwe plezanten bezig geweest, want dat gebeurt blijkbaar wel meer. 's Avonds wordt alles nog eens gecontroleerd en 's morgens zijn er pijlen verdwenen of bordjes hier of daar weggesmeten. Vorige week nog in Lichtaart en dan nog pijltjes van de toer voor de kinderen! Laatst deed ik een toer in de Limburg en die mannen hadden 's morgens vroeg nog kilometers opnieuw moeten bepijlen. Alles gewoon weg tijdens de nacht!
Gebruikersavatar
robin123456789
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: za 03 jan 2009 11:03
Rijdt met: Merida FLX 5000

Bericht door robin123456789 »

StrammerMax schreef:Wie weet zijn er weer een paar flauwe plezanten bezig geweest, want dat gebeurt blijkbaar wel meer. 's Avonds wordt alles nog eens gecontroleerd en 's morgens zijn er pijlen verdwenen of bordjes hier of daar weggesmeten. Vorige week nog in Lichtaart en dan nog pijltjes van de toer voor de kinderen! Laatst deed ik een toer in de Limburg en die mannen hadden 's morgens vroeg nog kilometers opnieuw moeten bepijlen. Alles gewoon weg tijdens de nacht!
Jah ik denk dat het zo iets zal zijn geweest!

Jammer wel voor de organisatie die wellicht hun uiterste best hebben

gedaan! Toch weral een mooi toertje gedaan!


Grtz Robin!
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

Bedankt voor de reakties mannen!
We hebben inderdaad drie keer de pijlen moeten vervangen op sommige plaatsen, terwijl we gisteravond rond 5 uur pas de laatste pijlen gehangen hebben.
Sommige gasten schijnen daar plezier in te vinden, pijlen af te trekken.
En ja ik weet het, er zaten op de grote tour wat verbindingsstukken asfalt in maar Vlaanderen word stillekesaan volgebouwd en stukken waar nog groen is moogde dan van de eigenaars niet in, want "gevaarlijk voor hun kleinkinderen" en voor hun paarden. echt waar. We doen ons best maar ja....
Gebruikersavatar
robin123456789
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: za 03 jan 2009 11:03
Rijdt met: Merida FLX 5000

Bericht door robin123456789 »

Vintage Biker schreef:Bedankt voor de reakties mannen!
We hebben inderdaad drie keer de pijlen moeten vervangen op sommige plaatsen, terwijl we gisteravond rond 5 uur pas de laatste pijlen gehangen hebben.
Sommige gasten schijnen daar plezier in te vinden, pijlen af te trekken.
En ja ik weet het, er zaten op de grote tour wat verbindingsstukken asfalt in maar Vlaanderen word stillekesaan volgebouwd en stukken waar nog groen is moogde dan van de eigenaars niet in, want "gevaarlijk voor hun kleinkinderen" en voor hun paarden. echt waar. We doen ons best maar ja....
Beste, jammer dat dit moet gebeuren als je er zoveel werk in steekt..

Schitterende bevoorrading en bike wash moet ik wel zeggen [-o<

Kan u mij mischien vertellen welke sportdrank er geserveerd werd aan de bevoorrading? Sqeezy lepin?

MVG!
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Bericht door Vintage Biker »

robin123456789 schreef:
Vintage Biker schreef:Bedankt voor de reakties mannen!
We hebben inderdaad drie keer de pijlen moeten vervangen op sommige plaatsen, terwijl we gisteravond rond 5 uur pas de laatste pijlen gehangen hebben.
Sommige gasten schijnen daar plezier in te vinden, pijlen af te trekken.
En ja ik weet het, er zaten op de grote tour wat verbindingsstukken asfalt in maar Vlaanderen word stillekesaan volgebouwd en stukken waar nog groen is moogde dan van de eigenaars niet in, want "gevaarlijk voor hun kleinkinderen" en voor hun paarden. echt waar. We doen ons best maar ja....
Beste, jammer dat dit moet gebeuren als je er zoveel werk in steekt..

Schitterende bevoorrading en bike wash moet ik wel zeggen [-o<

Kan u mij mischien vertellen welke sportdrank er geserveerd werd aan de bevoorrading? Sqeezy lepin?

MVG!
Het was inderdaad Leppin. We gebruiken dat ook altijd zelf en zijn er ook zeer tevreden over!
Plaats reactie