04/04/2009 Ronde Van Vlaanderen voor wielertoeristen en mtb

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bikerLieven
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
Rijdt met: Stumpjumper 2011

04/04/2009 Ronde Van Vlaanderen voor wielertoeristen en mtb

Bericht door bikerLieven »

Ik zie dat er al veel hiervoor aan het trainen zijn, vandaar...

De website ( http://www.sport.be/cyclingtour/rondeva ... l/parcours )

is recentelijk aangepast voor 2009 en je kan al een tijdje inschrijven.

Omdat Wetteren nu Dorp Van de Ronde is, en ik vandaar afkomstig ben, volgende we de veranderingen deze keer een beetje meer van nabij:

MTB
- Dit jaar is er ook een MTB tocht van 100 km. Parcours staat ook op de site

WEG
- omdat Wetteren Dorp Van De Ronde is, is de aanloopstrook van de 260 km volledig gewijzigd
- In tegenstelling tot vorige jaren zitten alle hellingen van de 260 km nu ook in de 140 km

Persoonlijk rij ik nooit op de weg en is dit de enige uitzondering. Dit jaar voor het eerst de 260 km ....met de MTB uitderaard.

www.wetterendorpvanderonde.be
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Het ziet er inderdaad leuk uit dit jaar,alleen....die prijs(sorry maar weeral)!!! #-o [-X
Je kunt dus voorinschrijven voor 28 km MTB tegen 13-of ter plaatse aan 16 eurokes!!! #-o
Ja,als ge de naam hebt moet ge dus niet beschaamd zijn om dit te durven vragen als startprijs??? [-X
t'Is wel in een uniek decor dat ge aankomt en vertrekt en met echte Rvv-hellingen!!??? :roll:
Naar het schijnt krijgt ge,voor dit geld,wel een droog koekske en een beker water op de bevoorading? :lol:
t'Is dus wel beter dat ge de 100 km off-road doet,zelfde prijs voor véél meer "bikeplezier" of veel meer "afzien"! :bounce:
Gebruikersavatar
Metalbiker
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 18:19
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9

Bericht door Metalbiker »

Heb al tweemaal de mtb editie meegedaan.

Kmoet zeggen ik vond het super ... 8)

Reden: een tof parcours, een zelden te ziene sfeer (veel deelnemers) en de laaste twee jaar al steeds FLANDRIEN weersomstandigheden !!! :bounce:

Idd, voor de prijs en de bevoorradingen moet je het zekers niet doen :-?

Ik doe zeker opnieuw mee aan de RvV, waarschijnlijk de volle 100 km MTB. :-D


Metalbiker

TT AARSELE vd TEGENTERTERS
15/02/09
8)
Gebruikersavatar
Roeselarenaere
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 18:57
Rijdt met: Ridley Tiger, Ridley Crossbow

Bericht door Roeselarenaere »

Ik rijd dit jaar ook de voor de eerst keer de RvV, en onmiddelijk de volle 100km MTB #-o
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Bericht door Scale »

Als je de kalender een beetje in het oog houd kan je in deze streek verschillende TT's rijden die hetzelfde parcour aandoen, véél beter georganiseerd zijn, een bevoorading in buffetvorm hebben en niet de grote hektische drukte hebben en voor amper maar 2 pleuro's.
Mij niet meer gezien in deze buurt tijdens het wk van de RVV.

Comercieel handeltje :evil:
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Ik doe voor de 3e keer de 260km. Het is in mijn achtertuin, de bevoorrading is poverkes, 't is 'duur', 't is gevaarlijk en druk in 't begin maar... de sfeer maakt veel goed. En de voldoening de dag erna, in de zetel met ne trappist naar de profs kijken.
Gebruikersavatar
MTBert
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: za 30 sep 2006 00:41
Rijdt met: Univega HT UPCT 2011

Bericht door MTBert »

Vorig jaar met de koersfiets de 140 km gedaan, en dit jaar eens met de MTB de 140 op de weg doen, kwestie van eens iets anders te doen hé :P

Hoop op meer grip op de o.a Koppenberg en de Molenberg.

En ja, 't is duur, en ja, ' tis druk en ja, de bevoorradingen heb ik al beter gezien, maar zondagmiddag de profs zien rijden waar je de dag ervoor zelf reed geeft toch een leuk gevoel.
Gebruikersavatar
MC Johan
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 13:15
Rijdt met: Specialized Epic Comp 29" (2014)

Bericht door MC Johan »

Scale schreef:Als je de kalender een beetje in het oog houd kan je in deze streek verschillende TT's rijden die hetzelfde parcour aandoen, véél beter georganiseerd zijn, een bevoorading in buffetvorm hebben en niet de grote hektische drukte hebben en voor amper maar 2 pleuro's.
Mij niet meer gezien in deze buurt tijdens het wk van de RVV.

Comercieel handeltje :evil:
Inderdaad, ik woon op minder dan 1 km van de start, maar ze zien er mij niet. Ik kan dit parcours zoveel rijden als ik wil op die andere 364 dagen van 't jaar.
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

Deze staat ook weer op het programma ,en wel de 140 op de MTB (op slickjes)... Verleden deze de eerste keer gereden en ik moet zeggen, de dag erna is het wel speciaal... Je hebt constant het gevoel waar de renners zitten op het parcours en das wel tof...

Qua prijzen en drukte kan het mij die dag nie veel schelen... Verleden jaar op de Pater, Molen, Koppen en Muur serieus mijn kelegat mogen openzetten om plaats te hebben... Op de Pater zelfs een schouderklop gekregen van S. Vanthourenhout daarvoor 8) ... Kheb hem daarna wel niet meer teruggezien #-o ... Niets kan echter de sfeer op de klimmetjes evenaren, da volk, manman... Kverlang al!
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

De Wettel schreef:Inderdaad, ik woon op minder dan 1 km van de start, maar ze zien er mij niet. Ik kan dit parcours zoveel rijden als ik wil op die andere 364 dagen van 't jaar.
Dus gij laat u op die ene dag van de/het baan/weg/veld verdringen door een of andere extreem dure organisatie ? [-X Bij deze een oproep om die dag van top tot teen in 't zwart te rijden.... 8) Uw rugzakske met eten en drinken erin mag een ander kleurtje hebben :-D
Plaats reactie