25/01/09 Wechelderzande

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
le prépareur
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: di 09 dec 2008 23:44
Rijdt met: Bulls

Bericht door le prépareur »

Wechel is nen aanrader, altijd een schoon parcours, met veel singles.
Een beetje technisch, echt een toptoertocht! Zeker een van de beste van de kempen.

Het mag bakken regenen, dan nog is dit parcours mooi berijdbaar en snel. Ge zult er nooit wegzakken of vastrijden in't slijk. Ook zit ge bijna constant in't bos, dus als't regent hebt ge daar niet zo'n last van.

Spijtig genoeg moet ik verstek geven voor dit jaar, werken!
Maar de rest van't team is op post.
Gebruikersavatar
buffel
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 22:33
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp 29 carbon

Bericht door buffel »

richting waar trekt deze route dan ??
en is deze vergelijkbaar met de route van poederlee van 26/12/08???
waarschijnlijk aanwezig
Freggeltje
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 01 jan 2009 13:14
Rijdt met: Merida HFS Gustav

Bericht door Freggeltje »

Twijfel nog tussen deze TT en Hoogerheide...
Gaat deze over de Bloso-routes van Lillle?
Kan er iemand de twee vergelijken?
le prépareur
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: di 09 dec 2008 23:44
Rijdt met: Bulls

Bericht door le prépareur »

klein stukje maar, meer de andere kant van wechel.

heel veel singletracks in de bossen rondom wechel en dan het militair domain is ook heel chique.

ge doet eigenlijk heel veel sporen waar je anders niet kunt komen of mag komen, maar die mannen van wechel kennen elk spoor en hebben de nodige vergunningen voor de schoonste stukjes aan te doen.

en ook belangrijk, ondanks de regen van de afgelopen dagen, liggen de bossen er nog altijd droog en snel bij. eigenlijk perfect nu, beter kan't niet liggen ze.
Gebruikersavatar
peerke1967
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: di 30 okt 2007 18:45
Rijdt met: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Bericht door peerke1967 »

Inderdaad, lekker toerke, was hier vorig jaar ook aanwezig en was aangenaam verrast.Dus allen daarheen.
De regen voor de komende dagen ziet er wel nie zo goe uit.
Maar we gaan toch afkomen na hier.
En misschien kunnen jullie ook is wa rondkijken in de natuur, ik doe dit elke week en geniet dus echt wel van mijn mtb tochtje.
Die zotten die mij dan voorbijvliegen ( alléé rijden, zo traag ga ik nu ook weer nie) weten dus wel nie waar ze gereden hebben.
Greetz Peerke
kom niet voorruit
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: do 04 jan 2007 12:18
Rijdt met: bolt nooit

Bericht door kom niet voorruit »

Ben net terug van de eerste werken die wij hebben uitgevoerd aan het parcours, jullie gaan ni weten wat je ziet, er zijn grote delen bij waar nog nooit een MTBer gepasseerd is. Het gedane deel van vandaag ligt er kurkdroog bij, wij zijn niet voor niets in Wechelder"ZANDE". Om nog op enkele vragen te antwoorden, onze toer heeft weinig te zien met het parcours van Poederlee en ook heel weinig van het Bloso parcour dat door de gemeente loopt. Natuurlijk zijn er degelijke douches, wij organiseren aan het voetbalveld van Wechel en gebruiken de kleedkamers aldaar. Ondanks de voorspelde regen zal het zeker geen modderpartij worden, de bosgrond kan nogal wat verdragen. Tot zondag
Gebruikersavatar
WebEdje
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 26 nov 2008 09:38
Rijdt met: Seven Sola SL

Bericht door WebEdje »

Is er een bewaakte fietsstalling ? Ik kom met men mtbske van Tielen tot daar om dan de 42 te doen maar moet weten of ik men slot moet meebrengen.

Alvast bedankt
Edje
kom niet voorruit
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: do 04 jan 2007 12:18
Rijdt met: bolt nooit

Bericht door kom niet voorruit »

je kan best een slotje meebrengen, is nog altijd veiliger dan een fietsenstalling waar je binnen en buiten loopt zonder controle zoals zo vaak gebeurd
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

Ikkers schreef:Ben net terug van de eerste werken die wij hebben uitgevoerd aan het parcours, jullie gaan ni weten wat je ziet, er zijn grote delen bij waar nog nooit een MTBer gepasseerd is. Het gedane deel van vandaag ligt er kurkdroog bij, wij zijn niet voor niets in Wechelder"ZANDE". Om nog op enkele vragen te antwoorden, onze toer heeft weinig te zien met het parcours van Poederlee en ook heel weinig van het Bloso parcour dat door de gemeente loopt. Natuurlijk zijn er degelijke douches, wij organiseren aan het voetbalveld van Wechel en gebruiken de kleedkamers aldaar. Ondanks de voorspelde regen zal het zeker geen modderpartij worden, de bosgrond kan nogal wat verdragen. Tot zondag
ok ikkers je hebt me overtuigd, ik kom af vanuit het "mondaine" Maldegem :wink:
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Is altijd een goed toerke. De bossen liggen er zelf bij regenweer redelijk droog bij maar de landwegen kunnen er serieus vettig bijliggen. Vorige week nog in Wechel (ben van daar) rond gereden enhet ligt er op plaatsen vettig bij, des te meer er toen nog niet al het water echt de grond ingeraakte ten gevolde van het voorbije vriesweer en sneeuw.

Maar als ge niet vuil mil worden meot je op deweg rijden met een krom stuur.
Plaats reactie