10-11/01/2009 Kemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
RockShark
Kerstman
Berichten: 1609
Lid geworden op: do 22 jun 2006 13:44

Bericht door RockShark »

Veel bike genot iedereen!
Ik zit aan mijn bureau te blokken :(
Koude ochtend in Kemmel (-8 volgens mijn ma :-D ) maar het zonnetje schijnt en toch al redelijk wat bikers zien aanzetten (zit op 100m vogelvlucht van de start)
Gebruikersavatar
wezze
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 14:04
Rijdt met: cube ltd race, trek madone 4.9, cube x-race pro

Bericht door wezze »

laagvlieger schreef:Ja wadde hallo kroket #-o 4kg
Ik weeg 85 kg en rij met 2,4druk in de banden ,meer als genoeg voor mij!!
Zodat de band wat mee kan geven in de sporen =D>
excuseer dit was de druk van mijn nobby nic's bij droogweer :oops:
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Bericht door meester biek »

Toeme,
moe forfait geven vandaag.
Een te druk weekend : personeelsfeest, kerstboomverbranding, een verjaardag en nog een boel schoolwerk. En mijne fiets is ook niet helemaal in orde, de bestelde 'stukken' van de voorvork zijn nog nie toegekomen.
Veel bikeplezier op deze steengoede tocht, zowel qua parcours als organisatie.
Zal voor volgende keer zijn .....
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Bericht door meester biek »

Toeme,
moe forfait geven vandaag.
Een te druk weekend : personeelsfeest, kerstboomverbranding, een verjaardag en nog een boel schoolwerk. En mijne fiets is ook niet helemaal in orde, de bestelde 'stukken' van de voorvork zijn nog nie toegekomen.
Veel bikeplezier op deze steengoede tocht, zowel qua parcours als organisatie.
Zal voor volgende keer zijn .....
Jason B
Mountainbiker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 21:24
Rijdt met: Garry Fisher Hkek

Bericht door Jason B »

jeepee schreef:met 3man het parcours afgebold (sommige plaatsen liggen er zeer gevaarlijk bij !!!!!!! opgepast in de afdalingen onverwachte zeer gladde stroken duiken onverwacht op en als ge dan in de remmen moet gaan kan dit voor valpartijen zorgen en dan die harde grond moeten kussen is niet aanteraden,een laatse check up van de fiets is ook zeker aan te raden,remmen body enz.
veel plezier en vooral veel geluk !!!!!!!!!!!!!!
jeepee
thanx voor de info , kzal vlug mijne fiets nog eens controleren :wink:
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

nog effkes opwarmen sih ... aan de start rond 13h
zal toch wa graadjes schelen met deze morgen :wink:
Gebruikersavatar
Falco Peregrinus
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 24 dec 2006 16:20
Rijdt met: Ene met steunwieltjes achteraan

Bericht door Falco Peregrinus »

Volia... de kerstboom ligt op het containerpark, de kerstbollen terug op zolder (slechts 2 gebroken dit jaar) en kindeke jezus zit weer in een kartondoos.

Tussen kerst en nieuw eens een blosotochtje gereden op de Kemmel. Hopelijk is de spekgladde ijspiste aan de voet van de kasseibeklimming verdwenen! Serieus op mijn "tooote" gevallen aldaar.

Jieha! :bounce: :bounce: :bounce: Kemmelke here we come!!! :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Falco Peregrinus
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 24 dec 2006 16:20
Rijdt met: Ene met steunwieltjes achteraan

Bericht door Falco Peregrinus »

slijkcrosserke schreef:Ik ga forfait moeten geven voor morgen.
Een infectie aan de luchtwegen en longen blijft me parten spelen :(
Jeun jullie allemaal.
Innige deelneming...
Misschien een paardemiddel en tegen zondag weer fit genoeg om de resterende microobkes uit te zweten?

PS: De rugklopkes tegen een vallingske die onze kinesist aan de zwangere bij ons thuis geeft zal niet voldoende zijn denk ik als paardemiddel...
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Bericht door hans darmstrong »

ik ben na 1O km afgedraaid. Handschoenen duidelijk niet berekend op -9 bij de start, geen gevoel in linkerhand in combinatie met toch wel veel ijs: geen zin om accidenten te doen.
Gebruikersavatar
vincentvl
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 20:21
Rijdt met: koga myata + decathlon rockrider

Bericht door vincentvl »

net thuis van de 45 km.

vertrokken om 9 uur en twas koud ... hoe koud??? pietjekruiptwegkoud .... :lol:
soit, rap besloten om mij mtb handschoenen te laten voor wat ze zijn en mijn fleece/wollen wanten genomen .... geen zicht maar o zo lekker warm ...rap nog maar mijn beenstukken voor het tussenseizoen over mijn lange broek en hopla, de wijde wereld in. Ik was a blij dat we al opwarming de kemmel zelf niet opmoesten ... kon ik rustig opwarmen... dat de rode berg der 2 keer inkwam op 5 minuten wist ik toen nog niet .... trouwens, in het bovenkomen van de 2e rodebergbeklimming aan de kosmos ... opletten .... dar kruisen de dalers en de stijgers elkaar op een miniijspiste .... wreed ambetant in het omhoogkomen ...gas geven = driften ...
:drunk:

soit ... wat verder na een afdaling door een wei zag ik een gigantische plas liggen ...nu ja..het was een plas nadat ie zijn diploma ijspiste gehaald had ..ik dacht nog: niet remmen of sturen ... volgende wat ik dacht was ... mm best elegant gevallen #-o bambistyle ...

op sommige plaatsen stonden bordjes met gevaar .... op die plaatsen dan maar gas inhouden en terecht .... zaten mooie stukjes ijspartijen tussen. Er zijn normaal 3 bevoorradingen op de 45 maar ik heb de laatste gemist vrees ik ... nu ja, die lag op een paar km van de finisch dus efkes doortrappen dan maar (vrouw en dochter zaten in de tent te wachten ...mijn favoriete blondine ook (leffe). de laatste beklimming van de kemmel liet ik links (letterlijk) liggen (er is keuze) omdat ik 1) deze goed genoeg ken 2) mijn blondine zat te wachten 3) geen jus meer had

in't kort voor de zondagsrijders : schoon ritje, niet zonder risico maar als je de bordjes 'gevaar' niet negeert is het zeker te doen ... er is meestal wel ergens een strook waar je ijsvrij kan rijden. ikzelf reed er een 2Hr40over (zonder kemmel op het laatste ...je weet wel ...die blonde ...) aan een gemiddelde van 17,1 (allemaal volgens gps) en als ik zie aan welke tempo's sommige me voorbijraasden in de afdalingen kan het een pak sneller zonder een bodemonderzoek te doen ...maw: niet mekkeren, warm kleden en rijden.
Laatst gewijzigd door vincentvl op za 10 jan 2009 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie