13/12/2008 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

13/12/2008 Moen

Bericht door Rock Rider »

Mountainbikeclub De Steenbakkers uit Moen is trots om jullie voor de 10 keer uit te nodigen op de Steenbakkers Veldtoertocht.
Voor de vierde keer op rij maakt deze tocht deel uit van de Merida Flanders Offroad Mountainbike Cup

Dit jaar gaat onze tocht door op 13 december en de startplaats is zoals de laatste jaren weer in zaal Den Tap, Stationsstraat 1, 8552 Moen

Starten kan vanaf 8u tot 14u, zoals we gewoon zijn op BBR tochten.

De afstanden waaruit men kan kiezen zijn 27 - 37 en 47 kom

Wij voorzien:
- warme douches
- bikewash
- ruime parking
- ruime bevoorradingen
- verhuur mtb (051/65 66 88 )

Prijs:
Vergunninghouders: 2 euro
Dagvergunning: 3,5 euro

Ook nu laten wij u kennis maken met de onderschatte streek rond Moen, de krieren en paadjes te Sint Denijs, de heuvelachtige streek rond Kooigem, de prachtige bossen in deze streek, enkele unieke privé stroken...

Meer info over het parcours volgt in de loop van volgende dagen. Hou ook onze site in het oog waarop binnenkort een hele hoop info verschijnt...

Topic 2007
Topic 2006


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rock Rider op za 29 nov 2008 11:58, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Niet twijfelen, gewoon afkomen :bounce: :bounce:
Ik heb me hier al elke keer ferm gejeund.
Vooral de bosjes en het stuk langs de vaart zijn mij bijgebleven.
Als er geen onverwachte dingen gebeuren ben ik er de 13de zeker bij :wink:
Gebruikersavatar
kadeetje
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: di 21 nov 2006 22:14
Rijdt met: cube

Bericht door kadeetje »

Mij mag je zeker verwachten , een toffe bende de steenbakkers :wink: :wink: :wink: =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Voor alle info kan je terecht op www.steenbakkers.be ... met dank aan Zanneis... :wink:
Laatst gewijzigd door Rock Rider op do 27 nov 2008 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rodenbach
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: di 31 okt 2006 16:22
Rijdt met: Granville Evo-R

Bericht door Rodenbach »

Rock Rider schreef:Voor alle info kan je terecht op www.steenbakkers.be... met dank aan Zanneis... :wink:
best de ... achter je link wegdoen want nu kom je nergens uit :wink:

by the way, klopt het dat de parcours erg lijken op die van vorig jaar? geen probleem hoor, want vond ze toen ook dik in orde
Gebruikersavatar
Tubeken
Mountainbiker
Berichten: 572
Lid geworden op: vr 20 jul 2007 17:59

Bericht door Tubeken »

Vorig jaar deze tocht gereden, was toen zonnig maar niet te warm en een vré koud windeke, herinner t toen ik me omkleedde.

Nu, dit jaar staat deze aangestipt in de agenda, zal van de partij zijn.
Leuk parcourke, idd, stuk op het laatst langs de vaart is redelijk zwaar als het wat nat ligt.
Minpuntje van vorig jaar: het weinige aantal afspuitslangen op piektijdstippen.

Ik ga der wel enkele meekrijgen denk ik :lol:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

het parcours is inderdaad grotendeels gelijklopend met vorig jaar. Enkele stukken werden veranderd omwille van privé stukken die vorig jaar niet toegankelijk waren en dat nu wel zijn. Er werd ook een stuk weggelaten of opnieuw georienteerd om misverstanden te vermijden zoals vorig jaar na de beklimming van de Boereleute en de bevoorrading. Daar ontstonden misverstanden en we willen het dit jaar vermijden.

Anders komt er een extra stukje privé bos bij dat we toevallig op de kop kunnen tikken hebben...

Onder het motto "never change the good things" hebben we dit jaar weer gekozen voor de gekende stukken met hier en daar een kleine variatie.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Tubeken schreef:Vorig jaar deze tocht gereden, was toen zonnig maar niet te warm en een vré koud windeke, herinner t toen ik me omkleedde.

Minpuntje van vorig jaar: het weinige aantal afspuitslangen op piektijdstippen.
Qua weer hopen we natuurlijk weer op hetzelfde als vorig jaar...

Wat betreft de afspuitslangen... Die worden uitgebreid nadat vorig jaar inderdaad de opmerking kwam dat het een beetje beperkt was... :wink:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Nog efkes wat extra info....


47 km => 466 hm ---- bevoorradingen na 15.2 km en 32.7 km
37 km => 364 hm ---- bevoorrading na 15.2 km
27 km => 221 hm ---- bevoorrading na 12.2 km

Op de bevoorrading die zowel door de 47 als de 37 gebruikt wordt, komt een vaste hersteldienst, verzorgd door Yoerik, technieker bij Fietsen Ateljee Dupont te Bissegem...
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

@Rodenbach, Het leidt uiteraard geen twijfel dat ik alle zaterdagbikende TOF-ers in Moen verwacht :wink: (tip: je vindt me zaterdag aan de bar)
(de uitdaging van Casper gekregen om met meer TOF-ers in Moen aanwezig te zijn dan er Steenbakkers in Torhout waren #-o )
Plaats reactie