16/11/2008 noyelles sous lens

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Prachtige rit! =D> =D> =D> Heel mooi wat die mannen daar uit de mauw schudden. Zowel bij vertrek, controle als aankomst was er buffet. #-o Dit hoort zeker bij de beste toertochten uit de streek. =D> =D> Proficiat ook aan de raketmannen en de X-poppers met de trofee. Ik hoop dat jullie die grimbergen van aan de controle nog goed verteerd hebben. :wink:
Volgend jaar terug? :roll: Zeker weten! :bounce:
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

Bedankt voor de beker he jongens. Andre van ons lokaal is al een deel van zijn glazen in dozen aan't steken om hem op zijn bar te zetten.... :wink: :wink: :wink:
Eindelijk eens met 1/3 van de groep gereden (er waren er naar Torhout en St-Eloois winkel. Die hebben zeker iets gemist vandaag. Ik had al wat in de streek gereden en dit was THE BEST.....

greetz Tiles
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Vandaag zouden ze me niet liggen hebben, 2 wekkers om 6u30.
vlug een halve liter water naar binnen gegoten, nadorst #-o en vertrokken naar de bakker.
In Rekkem hadden we terug een mooie bende bij elkaar een koekje en telefoontjes naar de lichtblauwen later waren we op weg naar de speeltuin van het noorden.
Het ganse dorp stond vol met auto's voorzien van een fietsrek.
Het gebouw ziet er oud uit, maar de sfeer binnen is van 's morgens vroege al volle bak.
Als echte Bourgondiër heb ik problemen om terug op mijn stalen ros te kruipen.
Maar wanneer deze begint te stijgeren voel ik zelf de lokroep van de terrillekes.
Vertrokken met het B-team, maar al snel de aansluiting gezocht vooraan.
Dit zijn gewoon tochten waarvoor we mountainbiker zijn, na 500 mtr zit men al te glimlachen op de fiets, zalig :bounce:
Ze hebben een mooie streek met veel mogelijkheden en weten deze nog eens maximaal te benutten.
Het heeft me vandaag tot menig Terrilgasmes aangezet :oops:
Controles zijn zoals de rest van de tocht: zalig, overweldigend en ze blijven hangen.
Of wij ginder #-o
Bij de Moustache afdaling inderdaad nog een ongelukkige biker gezien, welke al de ganse tijd boven zijn eigen kunnen aan het rijden was.
Ik [-o< dat alles goed komt met deze medebiker.
Na de tocht even het museum bezocht, een soepje gedronken, een broodje gegeten, drankje genuttigd, beker in ontvangst genomen en voldaan huiswaarst vertrokken.
Deze staat nu al op mijn lijstje voor volgend jaar :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
snook
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 06 aug 2007 13:15
Rijdt met: trek 8000, scale ltd '08

Bericht door snook »

voor diegene die sallaumines gereden hebben... was deze nu beter of van dezelfde kwaliteit?
Voor mij was het de eerste keer dat ik buiten de belgische grenzen ging.
Het was echt zalig...voor diegene die twijfelen, het is een absolute aanrader!!!

Zo'n bevoorrading heb ik toch ook nog nooit meegemaakt...
Wel grappig hoe de fransen dergelijke tocht afhaspelen... volgens mij was het voor hen meer een wandeltocht en voor de belgen een mtbtocht :lol:

Moustache, als je nog dergelijke tochten weet, let us know :drunk:
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Bericht door uncle sam »

Tis eig allemaal al gezegd geweest: twas super!
Toch een kleine opmerking van mijnen kant: ik vond het startuur slecht gekozen #-o :P
Volgende keer zorg ik toch dat ik om 8h TP ben zodat ik niet weer een halve wandel-spring-over-bramen-slalom-tussen-fransen tocht hoef te rijden.
Veel minder-begaafde bikers (respect) die volharden en alles willen uit de kan halen, meestal stranded halfweg de heuvel, achteruit rollend met 1 voet uitgeklikt, korte evenwichtstoornis langs hunne verkeerde kant ...
JAJA, twas TSJOEKE TSJOEKE TUUT TUUT met veel stop and go :cry:
Doch respect voor die mensen want de parcours ginder zijn van een ander niveau dan de doordeweekse veldtoertochten in de Vlaanders.

Toch vree goe geamuseerd met de bende, allé toch da stukske dak ze gezien heb :P

aan Ebbor: kheb u nimeer gezien na die korte klim/afdaling van eerste terril, whats ghebeurt?
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Vandaag nog eens naar Frankrijk afgezakt en of het de moeite was... :drunk: :drunk: :drunk: Dat ze daar een prachtige speeltuin hebben, wisten we reeds een tijdje. Wanneer twee grote, sterke clubs dan nog hun krachten bundelen en het mooiste uit die streek halen, dan krijg je werkelijk een top-toertocht voorgeschoteld. =D> =D> De meeste Fransen weten dit ook, want er waren rond de 1200 deelnemers afgezakt naar Noyelles (wat in het begin van de tocht wel tot wat opstoppingen zorgde #-o #-o ). Het was echt genieten van begin tot einde. :drunk: :drunk: Prachtige singletracks wisselden af met technische passages. Terrilpassages wisselden af met mooie bospassages of een prachtig stukje door een park. Reeds van bij aankomst konden we genieten van koffie, een klein sportdrankje en allerlei soorten cake. De bevoorrading (tweemaal op dezelfde plaats) was een echt buffet annex barbecue. De bepijling was prima evenals de afspuitstand. Wanneer je dan nog deze tocht kan rijden in het gezelschap van de forum B-trein, dan begrijp je wel dat het weer eens een schitterende voormiddag was. =D> =D> =D> =D>
En die mooie trofee? Die werd verdiend gewonnen door de raketmannen, die blijkbaar ook enkele vrouwen meebrachten als versterking. Proficiat, want het is een heel originele souvenir van een supertocht =D>
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

snook schreef:voor diegene die sallaumines gereden hebben... was deze nu beter of van dezelfde kwaliteit?
Persoonlijk vond ik deze beter dan Sallaumines, alhoewel het grotendeels dezelfde route is (soms andere richting en hier en daar wat andere paadjes, maar zeker de helft tot 3/4 hetzelfde.
De rest van de organisatie is niet te vergelijken, maar die van Sallaumines is nog altijd een voorbeeld voor vele vlaamse organisaties.
snook schreef:Moustache, als je nog dergelijke tochten weet, let us know :drunk:
Ik zal dat doen, maar alles wat er te doen is staat op onze kalender, waar de verenigde forumbikers bijdragen voor leveren.
Trouwens net vrijwel heel januari en heel februari opgevuld... Kwestie van het lang genoeg op voorhand te weten hee,,, :wink:
Laatst gewijzigd door Moustache op zo 16 nov 2008 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Ebbor spijtig ook niet gezien en dat was spijtig want het was op zijn aanraden dat we naar hier gekomen zijn met een viertal Zwette Maanen.

Eerste keer in deze streek en ik moet zeggen dat het goed bevallen is hoewel ik eerlijk gezegd meer verwacht had van de terrils : gewoon rechtdoor een talud op of afrijden vind ik niet zo challenging.
Die singletracks door de bossen vond ik een heel stuk plezanter : kort draaien en keren en slalommen tussen de bomen, dat is meer mijn ding.

Een ander punt van kritiek zorgde ervoor dat we al na 33km terug aan de inschrijving stonden : er waren pijlkes genoeg maar de splitsingen waren niet goed aangeduid en er was geen bevestiging na de splitsing op welk parkoers je je bevond.
Blijkbaar was de splitsing 35 of 55 km aan de bevoorrading maar dat was ons niet opgevallen.
Omdat 35 km toch wel een beetje te weinig was hebben we de 25 nog eens gereden.

Nog een klein puntje van kritiek : de ijskoude douches.
Voor de rest vond ik de streek zeer natuurrijk, de mensen van de organisatie très sympa, de ravitos très copieux en de gratis koffie en cake bij de inschrijving iets dat navolging verdient op onze Vlaamse tochten.

Hoe dat die club dat allemaal kan aanbieden voor een inschrijving van 4€ =D>
Gebruikersavatar
winnitou
Mountainbiker
Berichten: 973
Lid geworden op: di 15 apr 2008 20:40
Rijdt met: trek 6900

Bericht door winnitou »

Bij het lezen van al deze commentaren bloedt mijn hartje

Bij leven en welzijn zullen ze mij volgend jaar niet liggen hebben en zal ik er ook bij zijn (of is er misschien nog een herkansing binnen afzienbare tijd ? ) :(
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

Ik ben blijkbaar de enige die zich niet geamuseerd heeft . Krampen in de buik, niets in de benen, koud hebben: zelfs zo een superrit met een parcours zoals ik ze graag heb is niet te doen als je ziekjes bent. Na de bev. kon ik de rest niet bijhouden en dan ben ik beginnen afsnijden om zo snel mogelijk weer aan den arrivee te geraken. Zo snel mogelijk was proberen boven de 15km/h proberen te rijden #-o . Aan den arrivee rap den auto in en naar huis. Hopelijk gaat het volgende week weer wat beter.
Plaats reactie