30/11/2008 Genk Winterslag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

30/11/2008 Genk Winterslag

Bericht door Jolyrodger »

---------------------------------------------------MIJNTERRIL TOCHT--------------------------------------------------------------------
De Heidetrappers Boxbergheide organiseren op 30 November hun jaarlijkse mtb klassieker op en rond de mijnterril van Genk Winterslag.
Inschrijving € 3 - VWB €2.50 inbegrepen: verzekering BA, douches, gratis consumptie en versnapering bij de bevoorrading.
€ 1.50 voor deelnemers jonger dan 15 jaar.
Vertrek van 08h30-10h30.
Afstanden:20km zonder terril, bevoorrading op 10km.
--------------30km zonder terril
, met singletracks.
--------------40km zonder terril
, met singletracks.
--------------34km met terril
, met singletracks, bevoorrading op 10km.
--------------44km met terril.
, en singletracks.
Het volledig parcours heeft +- 400 hoogtemeters.
Bekende aanwezige bikers in 2007 waren Gert Steegmans, Sebastien Rosseler, Davy Coenen en Joel Smets.
Het parcours loopt door de bos en heide van de Schemmersberg, de Zonhoverheide, het militair terrein, de Hengelhoefse bossen, de mijnterril van Winterslag en het pittige Genker bos. Het parcours is voor 85% off road, met heel veel verschillende single tracks, in de meest groene streek van Limburg.
Op de mijnterril (148 hoogtemeters) zal voor 95% het parcours van de Grote Prijs Roel Paulussen gevolgd worden, met een mogelijkheid voor de "zachtere" recreanten de terril te omzeilen (is - 4km). De mijnterril zal beklommen worden na de bevoorrading op een vijftiental km van het einde, met hopelijk goed weer voor een unieke en mooie beklimming met een ver uitzicht en een verre horizon.
Vorig jaar waren er 1265 betalende bikers, waaronder verschillende vanuit Oost en West Vlaanderen, Brabant en veel vanuit provincie Antwerpen. Ook de Nederlanders waren sterk vertegenwoordigd.

-Voor de GPS 'sers: Lagere school t'Kompas, Zonhoverweg 3600 Genk Limburg Belgie.
Voor inlichtingen: 089/35 84 83 of 0497/ 75 05 52.
-Via de E-314 afrit 30 "Park Midden Limburg". Na de afrit richting Bokrijk volgen tot aan rotonde, 3de uitrit. Nog 2 km.
Of volg de info borden!!
Voor het verslag van vorig jaar :
http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... sc&start=0

C U.
Laatst gewijzigd door Jolyrodger op do 04 dec 2008 18:14, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
UBO
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 22:20
Rijdt met: ridley shark, granville HTI Titanium

Bericht door UBO »

Da noem ik nu eens een intro =D> . Weet wel niet of ik langskom, maar de kans zit er dik in.
steviewonder
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 19 jul 2008 22:06
Rijdt met: cube

Bericht door steviewonder »

Limburgs mooiste
Valley
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 16 mar 2003 21:50
Rijdt met: Cube agree gtc race, Scott 29 Expert

Bericht door Valley »

Roger, nen ferme intro heb je gemaakt. =D>
Wij zullen er ook zijn de berkenrijders uit Heusden.
Want deze tt is zeker de moeite :bounce:
Gebruikersavatar
georges1955
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: za 20 jan 2007 18:29
Rijdt met: cube acid disk

Bericht door georges1955 »

Een van de mooiste toertochten van het jaar. =D> =D> (o)
We zullen er zeker zijn.


grts
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

:lol: Ik woon op 150 meter van de start, de auto's staan tot voor mijn deur geparkeerd. Ik ben ook van de partij.
lucien
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: di 15 nov 2005 20:30
Rijdt met: turner flux

Bericht door lucien »

we zullen ook van de partij zijn 8)
rozi
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 22:07
Rijdt met: Joven

Bericht door rozi »

Inderdaad één van de mooiste tochten in de groene omgeving van Genk met als summum de uitgebreide beklimming van de terril in Winterslag.
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

Het stuk dat in de GP R. Paulussen na de steile afdaling komt is helemaal afgesloten met takken en allerhande bucht.
Is er iemand die weet door wie en waarom dat afgesloten is. Blijkbaar is er iemand of een instantie die niet graag heeft dat er daar gereden word.
Iemand???
Gebruikersavatar
alfa75
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: do 30 aug 2007 21:52
Rijdt met: F-S-H

Bericht door alfa75 »

ik kom er dagelijks en het is al zo van na de GP. wie of waarom zou iemand zoiets doen? ik vermoed dat het de mensen geweest zijn die ernaast wonen (afgelegen huis)????of iemand van de terril zelf??? Nee, ik begrijp het ook niet, wie hier zoveel moeite voor doet! Ik ben er een keer toch proberen doorrijden maar het was niet te doen!!die gast heeft meer schade aan de natuur aangericht door alle takken, boompjes en zo gewoon kapot te maken om het pad te sperren dan dat wij er zouden doorrijden met de mtb!!!!

Ik herinner mij een zeer mooie en technische stuk achter Hormann langs de sporen , die tijdens een TT(weet niet meer welke, vorig jaar ergens) werd bereden en daags nadien ook over de hele lengte gewoon om de 5m gesperd met stronken!!
Dan denk je ook van wie in godsnaam doet zoiets??? Wandelaars?
Plaats reactie