30/11/2008 Genk Winterslag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Timberwolve
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 18 sep 2007 20:37
Rijdt met: Merida Matts TFS 500 Magura
Contacteer:

Bericht door Timberwolve »

zoals gewoonlijk een ferme TT met een ferme organisatie, alleen spijtig dat de benen dit jaar niet mee wilden :evil:

alleen, net zoals vorig jaar, geen bewaking aan de fietsstalling vóór de TT :cry:

dus weeral een geslaagde TT en volgend jaar zijn we zeker weer van de partij :wink:

dan nog even dit: één van onze bikers is z'n helm (zwarte Bell) met zonnebril en handschoenen erin vergeten, waarschijnlijk in de douche (omkleedruimte) of in de kantine. Navraag leerde ons dat er niks bij de organisatie was afgegeven. Dus bij deze hopen we de eerlijke vinder zo te kunnen contacteren. Indien er iemand meer info heeft hieromtrent, gelieve dan even een Pm te sturen a.u.b. Thx :wink:
Gebruikersavatar
EasyDeluxe
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 07 nov 2006 01:37
Rijdt met: Cannondale Rush

Bericht door EasyDeluxe »

Het was mooi en heeeeel zwaar
wij hebben de lange toer incl terril gedaan en hadden bijna 47 km op de teller
het stuk na de teut was zo hard baggeren! Die km's telden meer dan dubbel.
Als je na dit ritje fris aankomt heb je denk ik wel een behoorlijke conditie.
Er mochten idd wel wat minder lange rechte stukken inzitten, maar er was wel bijna geen asvalt bij! en dan fiets ik toch liever een stukje rechtdoor in de bos.
Ik rij normaal amper toerritten, maar de organisatie was vlekkeloos.
Mooi uitgepijld, goeie bevoorrading & supermasjien om je fiets af te spuiten!
Ik zal er volgende keer weer bij zijn!
Genk & omstreken zijn mijn hometracks & ik maak me sterk dat ik nog wat leukere stukken had kunnen verzinnen op heel wat plaatsen...maarja, de beste schippers staan altijd aan wal!
Al bij al, proficiat
G
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

Geecee schreef:
Geecee schreef:Ok Roger, goed bezig jongen :bounce:
Houd ons op de hoogte he! (we komen tóch ze, weer of gee weer, plasse of geen plasse :lol: )
Ze moeten wel niet overdrijven daarboven eh :oops:

De klimatologische omstandigheden waren écht te vaginaal!
m.a.w. 't was kutweer.
De verwachtingen waren hoog gespannen en het v+k weer heeft ons met ons pietje gehad. :roll: Het parcours inclusief de terril lagen er goed bij maar de 2 uur regen van 7 tot 9 heeft het verpest. Twee uur later regen en er waren 700 bikers meer gekomen.
Nu zijn we blijven steken op 584. Toch bedankt aan al de die-hards die het toch probeerden. =D> =D>
Gebruikersavatar
KoRn
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: wo 10 sep 2008 09:58
Rijdt met: de Choco aka Kraftstoff H2 Light, Niner JET9

Bericht door KoRn »

Ik ben ook geweest ondanks het slechte weer, voor de 44 gekozen en het was F*&"#ng koud, zeker de eerste kilometers, en ik ga mij toch eens waterdichte schoenen moeten aanschaffen want die waren na een tijdje ook zeiknat en serieus bevroren tenen als resultaat,

iets voor de terril moeten opgeven met versleten tandwielen van mijn derailleur, maar toen zat ik toch al behoorlijk dood, dat stuk van de vaste route aan de overkant van de toeristenbaan haat ik gewoon hé :evil:, helemaal kapot gereden en het stukje daarna onder de hoogspanning en in hengelhoef was serieus baggeren, heb toen wel wat afgevloekt :oops:


Ik had vanachter eens een schwalbe mud shark opgelegd met het oog op de terril om eens te testen als dat helpt, maar in die zompige grond zoals onder de hoogspanning bolt dat langs geen kanten, en heb hgem dus niet echt kunnen testen op de terril


maar al bij al een schoon tochtje en ik was heel content dat ik mijn douchke terugzag
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 12:03
Rijdt met: KONA KAHUNA DL & SALSA FARGO & FUSION HELLFIRE 4X
Contacteer:

Bericht door Bruce Wayne »

sorry maar vond het helemaal niks,
ook ik vond de bewegwijzering naar het vertrek toe niet erg goed.
Ik was zo slim geweest om eerst even op de buienradar te kijken, dus pas om 10 uur gestart en droog gefietst. De eerste 10 km waren aardig (de teut)maar al veel saaie lange rechte stukken liep wel lekker. Dan toch 34 km rijden ipv 30wou die bult wel eens doen.
Wat ik erg raar vond was dat de post al na 10 km was. Ik was nog fris dus maar een paar koeken in mijn zak gestoken en saluut. Als er nu een 2e post was geweest had ik het nog wel begrepen maar dit was niet erg logisch.
Daarna Alleen maar lange rechte stukken en dan door de slijk. Ok aan de modder kan de organisatie niks aan doen maar aan de route wel,wat een klote parcours:500 fietsen linksaf, 500 meter fietsen rechtsaf, 500 meter whatever.De singletrack waren wel erg spaarzaam.
De Terril vond ik ook geen toegevoegde waarde hebben. Ok het ging flink omhoog maar ook weer alleen rechtdoor. Tegen het einde ook nog een stukkie door een woonwijk. Zo kom ik wel aan de km's en bij de laatste km ook nog last van honger.
Gelukkig was het bij de afspuitpost niet druk
vond het echt een tocht voor roadies die na de zomer het bos in moeten. techniek zero points
Volgend jaar no way jose
sorry maar just my 5 cents

Ralph
rozi
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 nov 2006 22:07
Rijdt met: Joven

Bericht door rozi »

Vond de tocht inderdaad zéér zwaar. Maar alles was perfect georganiseerd en parkoers voortreffelijk. EasydeLuxe schrijft wel dat hij het nog mooier kan maken, maar dat zullen de inrichters ook wel kunnen. Maar zij zijn wel gehouden aan beperkingen opgelegd door gemeenten, milieu, ...
En het commentaar van Bruce Wayne zal maar door weinigen onder ons gedeeld worden. Dat men al eens rechte stukken heeft is niet uit te sluiten (tenzij men op de piste gaat rijden, en dan nog). En als hij aan bevoorrading gevraagd had waarom die er al stond na 10 km op het parkoers van de 34 wist hij het ook : voor 4 overige afstanden is dit practisch halfrit en ze kunnen maar slecht nog een 2de bevoorrading bijmaken voor 1 afstand. En dat stuk door de wijk was hooguit 1 km en was welkom na de terril. Ik vind zijn commentaar zo negatief dat ik vermoed dat hij met het verkeerde been uit bed gestapt was.
stinus
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 28 sep 2007 19:50
Rijdt met: Giant

Bericht door stinus »

Bruce Wayne schreef:sorry maar vond het helemaal niks,
ook ik vond de bewegwijzering naar het vertrek toe niet erg goed.
Ik was zo slim geweest om eerst even op de buienradar te kijken, dus pas om 10 uur gestart en droog gefietst. De eerste 10 km waren aardig (de teut)maar al veel saaie lange rechte stukken liep wel lekker. Dan toch 34 km rijden ipv 30wou die bult wel eens doen.
Wat ik erg raar vond was dat de post al na 10 km was. Ik was nog fris dus maar een paar koeken in mijn zak gestoken en saluut. Als er nu een 2e post was geweest had ik het nog wel begrepen maar dit was niet erg logisch.
Daarna Alleen maar lange rechte stukken en dan door de slijk. Ok aan de modder kan de organisatie niks aan doen maar aan de route wel,wat een klote parcours:500 fietsen linksaf, 500 meter fietsen rechtsaf, 500 meter whatever.De singletrack waren wel erg spaarzaam.
De Terril vond ik ook geen toegevoegde waarde hebben. Ok het ging flink omhoog maar ook weer alleen rechtdoor. Tegen het einde ook nog een stukkie door een woonwijk. Zo kom ik wel aan de km's en bij de laatste km ook nog last van honger.
Gelukkig was het bij de afspuitpost niet druk
vond het echt een tocht voor roadies die na de zomer het bos in moeten. techniek zero points
Volgend jaar no way jose
sorry maar just my 5 cents

Ralph
Ik weet wel niet wat jij dan gewoon bent van tochten? Dat moeten dan nogal superparcours zijn. Ne kameraad van mij was afgekomen van Gent en die vond het een heel knap parcours, het is zelf ook ne top MTB-er en er kwam volgens hem zeker techniek bij kijken (Ook in de modder zie je duidelijk het verschil tussen ne topper en ne gewone zoals mij qua techniek). Op de 48km maar 1a2km asfalt, ik denk ni da ge veel tochten vind die daaraan voldoen. Ik deel u commentaar dus helemaal niet, ook al zitten er soms wel wat rechte stroken in. De terril alleen rechtdoor? So what? Wa wilt gij dan in de plaats?
Gebruikersavatar
Bruce Wayne
Mountainbiker
Berichten: 335
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 12:03
Rijdt met: KONA KAHUNA DL & SALSA FARGO & FUSION HELLFIRE 4X
Contacteer:

Bericht door Bruce Wayne »

ik was absoluut niet met het verkeerde been uit bed gestapt, in tegendeel, heb vorig jaar rond de teut een paar perfecte toertochten gereden, had er echt zin in.
Ik heb er alleen veel moeite mee dat je km's moet maken om het km's maken over de grote brede (brand)paden, zoals ik al aangaf: 500 meter rechtdoor, linksaf 500 meter, rechtsaf 500 meter en dan weer rechtsaf 500mtr zodat je 1500 meter saai aan het fietsen bent om 500 meter op te schieten. Dat is mijn punt. De mooie paadjes liggen hier vaak tussenin.Ik snap ook heel goed dat er verbindingstukken in een toertocht moeten zitten.
Aan de bevoorrading heb ik idd de vraag van rozi gesteld, daar konden ze me niet echt een antwoord op geven, daarom heb ik dan ook maar een paar wafels in mijn zak gestoken. Vind het wel vreemd dat ze dat bij andere toertochten wel beter kunnen regelen.
En qua bochten bedoel ik single tracks: zoals bv bij zeer veel tochten rond lommel/balen/mol/neeroeteren/as/eisden/houthalen/loepoldsburg/stein/elsloo maar ook rond genk. qua terril bv op de vaste route brunsemmerheide de berg bij landgraaf. Daar gaat het ook wel saai omhoog maar dan nog tenminste uitdagend naar beneden en niet alleen maar stijl. Maar dat zal het verschil in techniek dan wel zijn.
De organisatie (bepijling, rustpost op zich, enz) vond ik wel goed, zoals het hoort alleen het parcours, daar zat veel meer in.
just my 10 cents
Gebruikersavatar
Jeffry
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: za 03 jun 2006 18:39
Rijdt met: Santa Cruz Bronson C + Nicolai Argon AM
Contacteer:

Bericht door Jeffry »

De heidetrappers hebben zijn best gedaan =D> en zeker voor dat klxten weer. 8)
Maar de MTB Berkenrijders hebben zich niet laten kennen vooral moi 44 km regen, wind, modder en al wat ge wilt niet verwachten gas gas ik heb geen koud gehad hé klein beetje nat geweest maar dat was mijn zweet :lol: hoe hard je gaat bike hoe minder koud ge hebt. =P~
TT heb je altijd variatie lange stukke, klimmen, afdalingen, modder, regen, wind, maar die mijn terril dat is toch iets special hé :bounce: zo moet het elke jaar zijn.

Proficiat Heidentrappers. =D>
Nog bedankt Roger voor de goeie organistaties en de uitpijling. =D>
Krisbach
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 sep 2008 13:06
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Krisbach »

Samen met bevriend koppel de 20km afgehaspeld,
(speciaal overgekomen uit Maastricht)
en we hebben ons goed geamuseerd...mooi parcours,
goed aangeduid, super bevoorrading (zo'n taske hete soep da smaakt!)
Ikzelf had nog graag wat kilometers extra gedaan maar voor de vriendinnen was het goed geweest!
Wij komen terug volgend jaar...dan hopelijk meer getraind en langere afstand.
Plaats reactie