22/11/2008 Vlamertinge (Elverdinge)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Keunebuk
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 04 nov 2008 15:53
Rijdt met: BULLS

Bericht door Keunebuk »

omtrent die hoogtemeters: 'k heb geen gedacht maar het hoogste punt zal den rodenberg zijn bij 't Molenhof (Restaurant) - 138 meter boven de zeespiegel :-) :-)
Gebruikersavatar
Keunebuk
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 04 nov 2008 15:53
Rijdt met: BULLS

Bericht door Keunebuk »

Hey Coppi,
wen der gjeene in nuuze standoard anbieding, moar ken juuste gekekn in mien kelder en ken der ier nog e stik of 6 lign en kgoan ze mee doen!

Vroagn achter den keunebuk an den toog en je goat gie dien Duvel wel kriegn va mien

Toet morn!!
Gebruikersavatar
Keunebuk
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: di 04 nov 2008 15:53
Rijdt met: BULLS

Bericht door Keunebuk »

Den Pluviometer staat hier kurkdroog deze morgen, dus we vliegen erin

Tot straks!! :bounce: :bounce: :lol:
johanc
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 12 nov 2003 20:44
Rijdt met: bulls 9005 'race light'

Bericht door johanc »

Deze ochtend moeten kiezen tussen Tielt en Vlamertinge en wellicht juist gekozen door voor Vlamertinge te kiezen. Na de gebruikelijke aanloopstrook (veel asfalt - maar dat weten we) en de 1e controle (na 13 km) begon het leuk te worden. We kregen een mooi, afwisselend en goed berijdbaar parcours voorgeschoteld. Draaien en keren in het Heuvelland met prachtige vergezichten en hier en daar een onbekende strook. Na de 2e controle nog het luske van de 30 km meegenomen. Het mountainbike gehalte zal hier(30 km) wel aan de lage kant gelegen hebben. Het parcours was overal goed berijdbaar en buiten éen enkele hagelbui bleef het weer aanvaardbaar. Wegens de lagere opkomst was het niet aanschuiven aan de afspuitplaats en niet drummen in de kleedkamer. Het heeft dus ook zijn voordelen.
Gebruikersavatar
elji
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 30 dec 2005 17:43
Rijdt met: Cube Elite Team

Bericht door elji »

Toen ik naar Vlametinge reed vanuit Jabbeke, 2 auto's tegen de vangrail gezien en 1 in de gracht #-o .
Aan de inschrijving rond 8.50u ongelooflijk rustig :-? .
De tocht zelf viel goed mee, slechts enlkele korte hagelvlaagjes maar het was te doen.
Mijn fiets zag het minder zitten :evil: , km teller stopte ermee na 10km, 32 plateau wou ook niet mee, had telkens met chainsuck af te rekenen , dan maar op ofwel grote plaat ofwel op kleinste plaat verder gefietst.
Laatste 15km erg lastig door tegenwind.
Gebruikersavatar
elji
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 30 dec 2005 17:43
Rijdt met: Cube Elite Team

Bericht door elji »

Toen ik naar Vlametinge reed vanuit Jabbeke, 2 auto's tegen de vangrail gezien en 1 in de gracht #-o .
Aan de inschrijving rond 8.50u ongelooflijk rustig :-? .
De tocht zelf viel goed mee, slechts enkele korte hagelvlaagjes maar het was te doen.
Mijn fiets zag het minder zitten :evil: , km teller stopte ermee na 10km, 32 plateau wou ook niet mee, had telkens met chainsuck af te rekenen , dan maar op ofwel grote plaat ofwel op kleinste plaat verder gefietst.
Laatste 15km erg lastig door tegenwind.
Gebruikersavatar
elji
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 30 dec 2005 17:43
Rijdt met: Cube Elite Team

Bericht door elji »

Toen ik naar Vlametinge reed vanuit Jabbeke, 2 auto's tegen de vangrail gezien en 1 in de gracht #-o .
Aan de inschrijving rond 8.50u ongelooflijk rustig :-? .
De tocht zelf viel goed mee, slechts enkele korte hagelvlaagjes maar het was te doen.
Mijn fiets zag het minder zitten :evil: , km teller stopte ermee na 10km, 32 plateau wou ook niet mee, had telkens met chainsuck af te rekenen , dan maar op ofwel grote plaat ofwel op kleinste plaat verder gefietst.
Laatste 15km erg lastig door tegenwind.
Gebruikersavatar
snook
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: ma 06 aug 2007 13:15
Rijdt met: trek 8000, scale ltd '08

Bericht door snook »

mai, gij zijt wel veel naar vlamertinge geweest vandaag :lol:

Deze tocht was zonder meer een echte flandrientocht, regen,hagel, veel wind, korte nijdige beklimmingen...

Was een mooie tocht!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Deze morgen was de twijfel groot om naar Vlamertinge te gaan. Nog eventjes gebeld naar Ivan, maar die zag het volledig zitten. Dus ben ik dan maar vertrokken en ik heb het me niet beklaagd. Het was dik in orde. De aanloop was hoofdzakelijk op de weg, maar de lus van 50 km maakte veel goed en was zeer mooi. =D> =D> Overal was het parcours goed berijdbaar. Ook de terugtocht was volledig op asfalt. Met de huidige weersomstandigheden kon dit me niet deren. Integendeel, want na de laatste bevoorrading waren mijn vingers bevroren. Het was dan echt "flandrienweer": hagel, een bijtende wind,...gelukkig konden we af en toe ook genieten van zonnestralen. Een prachtig landschap met soms een apokalyptische wolkenhemel. Voor de mensen die kozen voor de 50 km een mooie tocht, wie opteerde voor de 30 km zal het waarschijnlijk magertjes gevonden hebben. Samen met Ivan heb ik er in elk geval van genoten. =D> =D> =D>
Laatst gewijzigd door Fritsie op zo 23 nov 2008 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leopard
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 nov 2008 23:12
Rijdt met: mudmachine

Bericht door leopard »

Vandaag gestart tesamen met moesti 3D.Beetje hagelsteentjes :drunk: in het begin(rond 14u00) maar daarna nog wat zon en mooie wolken-zon combinaties.
Mooi parcours,zeker gedeelte rond de bergjes.
DE echte Flandriens waren van de partij vandaag,proficiat.
Ik denk dat er morgen nog meer in hun nest zullen blijven liggen maar wij hebben het gehad.
Proficiat organisatie,spijtig van het weer =D>
Plaats reactie