02/11/2008 Langdorp

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Rafke-911
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 okt 2008 21:26
Rijdt met: Trek 6700

Bericht door Rafke-911 »

Ok het is dus duidelijk dat MTB een materiaalsport is.
Ik ga mij ook zo'n NNs en RR profielbanden aanschaffen.
Zie hier online dat zo'n paar banden 65 € kost. (via featherbikes)
Kan iemand adviseren waar ze ev goedkoper zijn?
Gebruikersavatar
synbor
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 21:48
Rijdt met: Red Bull Alu
Contacteer:

Bericht door synbor »

bij Van eyck
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

NN en RR zijn goede banden, maar toch ook niet zaligmakend hé. Er zijn nog andere goede alternatieven genoeg.

Natuurlijk blijft bandensmaak wel iets persoonlijks (ikzelf heb al van alles geprobeerd, maar voor mij blijven mijn specialized houffalizebanden 1.8 steken, zomer en winter)
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

bonie+kevin schreef:Vraagje, :oops:
Mijn banden staan hard, en op een lang vettig stukje,ik denk langs de nete, schoof ik nogal van links naar rechts en iemand die me voorbij reed zei"staan je banden niet te hard" ?
Ik kon enkel maar antwoorden met dan kan wel maar.. #-o #-o .ik weet het niet echt ????

Kan me iemand eens zeggen wat het beste nu zou zijn? [-o<

1/Te hard,dan schuif je van links naar rechts. :oops:
2/Te plat, zou dan weer een probleem op het verharde geven :^o
3/Welke band (waarschijnlijk de voorste)zachter ?en waarom?

Uitgezondert dit glibberig stukje ben ik overal perfect boven geraakt(route 40km)

Ps : bij de banden keuze NN voor ( profiel vlug vol met zand en bladeren)
en achter RR was volgens mij ok.
Hallo,

Het kan zijn dat ik dat was die vroeg of je banden niet te hard stonden.
't Was net of je was aan 't rijden op een ijspiste. Als je van spoor veranderde zag ik je band niet vervormen. Vandaar.

Zelf reed ik afgelopen zondag door de modder alsof het niets was.
Ik had nochtans maar zogezegd een zomerband opliggen, De GEAX Saguaro 2.0 TNT met een druk van 1,8bar. Die banden hebben al 2 zomers redelijk zo'n 4000km's gedaan. Den achterste is tot op de lijn afgesleten. De noppen zijn ook beschadigd.
Een beetje modder kunnen die wel aan, maar op die track had ik geen grote verwachtingen. Ik was er al zeer tevreden van, maar in dit geval hebben ze me zeker verrast in positieve zin.
Ik rij met Notubes in die banden en pomp ze maandelijks eens bij tot 2bar (mijn gewicht is 73kg droog aan de haak). Een bandendruk hoger dan 2,5bar is voor velen zeker en vast niet nodig.

Techniek, spoorkeuze, enz... spelen ook een rol.
Best is om niet te veel kracht te zetten, een soepele tred aanhouden, geen bruuske bewegingen uitvoeren en er dus zo vloeiend mogelijk doorgaan.

Groetjes,

Joeke
Gebruikersavatar
bonie+kevin
Mountainbiker
Berichten: 174
Lid geworden op: do 13 apr 2006 20:24
Rijdt met: is my biggest love

Bericht door bonie+kevin »

Dat met het rijden op de ijspiste zag er niet alleen zo uit, het voelde ook zo aan.Net daarom de vraag wat ik hieraan kan doen.Bedankt al voor de info en ik zal mijn banden toch iets minder hard zetten volgende keer en dan nog maar eens proberen hé.
Door de banden hard te zetten hoop ik altijd wat vlugger(gemakkelijker)te bollen op de baan want de power in de benen laat het door de jaren al wat afweten.
Voor deze banden reed ik met continental en die waren eigelijk ook super dus, keuze in overvloed.
Gebruikersavatar
Rocky Rider
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:32
Rijdt met: Rockrider 8.1 (R.I.P), Ridley X-bow

Bericht door Rocky Rider »

Bulls Eye schreef:... zeer vettig en soms onberijdbaar terrein ...
Hopen op beter weer volgende keer. :-? :-?
Euhmmm ... ge kunt natuurlijk ook altijd op de baan gaan rijden hé. Als ge al niet mee tegen een beetje modder kunt. Parcours was weliswaar vettig maar perfect berijdbaar.
En beter weer ???? Het was droog en voor 10u kwam de zon zelfs af en toe eens piepen.
paflov
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: di 14 nov 2006 21:23
Rijdt met: x-trail

Bericht door paflov »

Euhmmm ... ge kunt natuurlijk ook altijd op de baan gaan rijden hé. Als ge al niet mee tegen een beetje modder kunt. Parcours was weliswaar vettig maar perfect berijdbaar.
En beter weer ???? Het was droog en voor 10u kwam de zon zelfs af en toe eens piepen
Sorry eh, maar diee mens geeft maar zijn mening, ni meer dan dat.
Kan toch zijn da hij da zo aanvoelde en ge moet dan zen neus ni afbijten, vraag me af waarvoor da goed is? #-o
Vond het persoonlijk ook allemaal goed meevallen, maar laat iederen toch gewoon zen mening geven?!?
Of waar dient dit forum anders voor?
Plaats reactie