20/09/08 Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Bericht door amazone2 »

Wij waren zaterdag zoals elk weekend met onze paarden in de bossen. Er was inderdaad veel volk bij de mountainbikers.
Vooral in het begin was mijn paard bloednerveus van de achterop komende fietsers. Gelukkig hebben ze allemaal heel positief gereageerd op onze vraag afstand te houden.
Toch was het een beetje gevaarlijk o.a. doordat de aankomende fietsers door de hoge mais niet zichtbaar waren.
Kan iemand mij vertellen wie de organisatoren zijn van de toertochten? Blijkbaar is Waasmunster een jaarlijkse toer aan het worden en het lijkt mij aangewezen dat de organisatoren enkele weken op voorhand een overzicht van de route zouden hangen op manège Paddock . Dit zou ons ruiters toelaten onze eigen toer aan te passen of eventueel op die dag uit de bossen te blijven. Eventueel wil ik dit zelf op mij nemen.
Biky burger
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: do 25 okt 2007 12:22
Rijdt met: Thompson

Bericht door Biky burger »

Dat is een goed idee.
Als je op mountainbike.be op kalender klikt, vind je de tocht terug met een link naar de site van de organisatoren. Daarna verder klikken naar "bestuur" en je krijgt een resem namen.
Ik vrees dat er misschien met méér mensen zal moeten afgesproken worden: ik heb het eens opgezocht: op 8 juni was er ook een toertocht in Waasmunster. Die vertrok vanuit een school vlakbij de kerk. Er werd toen wel niet zoveel gebruik gemaakt van de bossen...
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

amazone2 schreef:Blijkbaar is Waasmunster een jaarlijkse toer aan het worden
Al een tiental jaar denk ik.... :wink:

Knap dat je dit bericht plaatst,veel bikers zullen u dankbaar zijn =D>

Hier alvast de site van de Waasmunsterse mtb club Justridin' , zij organiseren binnen 2 weken hun jaarlijkse toertocht :wink:

http://www.justridin.be/
Gebruikersavatar
Metalcis
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: di 30 dec 2003 23:56
Rijdt met: Specialized Stumpjumper FSR 2011

Bericht door Metalcis »

600 bikers, was het maar waar.

Nee, vorig jaar 210 deelnemers, dit jaar 361 bikers.
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Bericht door amazone2 »

Bedankt voor de reacties!

Biky Burger: die kalender doorzoeken is nogal tijdrovend: ik zou dan elke week moeten gaan zoeken en ik riskeer dat wel regelmatig te vergeten.
Zou er iemand, die zich met de kalender bezighoudt, mij kunnen verwittigen????

P°: jouw info was heel nuttig. Ik heb de club van Waasmunster al verwittigd en zal op de manege ook al een bericht hangen. Mij zal je hier niet tegenkomen op 5 oktober - ik ga wel op verplaatsing.
Gebruikersavatar
feixar
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 19 nov 2007 15:48
Rijdt met: Cube

Bericht door feixar »

@ Amazone2: de mountainbike.be -kalender regelmatig raadplegen lijkt mij idd nogal omslachtig aangezien het aantal organisatoren van mtb-tochten doorheen waasmunster beperkt is. Voor zover ik weet:

- Justridin' en
- Vestjes-MTB jaarlijks

- MTB-toertochten van www.rondevanhetwaasland.be -> naast de toertochten vanuit waasmunster zelf doen ook tochten vanuit de buurtgemeenten (quasi altijd) de waasmunsterse bossen aan (sinaai, belsele en puivelde). Verantwoordelijke Dirk Cornu (dirk.cornu@pandora.be) kan je ongetwijfeld verder helpen.

- .... (aanvullen wie kan)
Gebruikersavatar
amazone2
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 05 mar 2008 18:25
Rijdt met: Shatar

Bericht door amazone2 »

Bedankt. Heb al een mailtje gestuurd naar Dirk Cornu
Plaats reactie