14-09-2008 Bomal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

14-09-2008 Bomal

Bericht door leffingenoartje »

Iemand ervaring met deze toertocht ??? :roll:

Hij is ook opgenomen in de Adam Smol challenger.
groeten
vennum
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 aug 2006 23:01
Rijdt met: cube + scatto+giant anthem

Bericht door vennum »

wij vertrekken vrijdagavond voor een weekendje bomal en nemen dan uiteraard ook deel aan de rit zondag
onze vrienden die mee zijn, rijden hem al voor de 4e of 5e keer en vinden het telkens opnieuw weer de moeite
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ik had het wat laat gezien dit topic.
Die streek van de Ardennen is zowat mijne tweede thuis geworden na zoveel jaar op congé te gaan aldaar.

dit is een schoon streek en schone TT die in orde is, de lansgte afstand is 50 km en kan tegen de 1000 hm's lopen ( vorig jaar had ik er bijna 1200 ).
Dit jaar rijden we via Izier naar Werbomont en zo terug lang Villers Saint Gertrude en Ozo ( neenee niet het frietvet ).
2 bevoorradingen onderweg waar ge op elk 2 keer passeert, ge moogt dus 4keer eten en drinken.
Het parcours bevat mooie bospassages en veldbanen, schone singletrails door het bos en lekker afdalingen waar ge soms uit uw doppen moet zien.
De eerste klim dit jaar is te rijden achter het voetbalplein waar je na de oversteek van de Ourthe een mooie singletrail haarspeldbochten klim voor de wielen krijgt.
Het zou me niet verwonderen als er hier enkelen voet aan grond moeten zetten, het blijft echter klimmen tot Izier waar je nadien een mooie afdaling krijgt door het bos.

met ander woorden ik en bikemaat Koen komen ook af, het is reeds mijn 8ste keer dat ik deze tocht kom rijden.
Wij logeren in Fronville in het chambre d'hote van vrienden vanaf zaterdag avond
Mimie Defays schreef:Mynheer de VTTiste,
dankuwell voor het profiel van vorige jaar, het is niet zo lastig!!!
dus dit jaar, gaan we naar Werbomont. We klimmen tot 460M hoogte. Aie, aie, aie!!
Twee bevoorradingen want we komen twee keer aan hetzelfde. De padden zijn goed. Drie dagen geleden was mijn fiets vol modder maar men kan zeer goed fietsen.
U kan miischien ook de profiel vinden met de kaarten dat ik u stuur: interessant neen?
Ik ben blij mijn kennis van dit streek onder elkaar te verdelen: we doen dat ook voor geld voor de school te verzamelen. Dus veel bikers kunnen ook komen. Dankuwel als u over de tocht kan aankondigen.
Ciao.
Red 8)
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Re: 14-09-2008 Bomal

Bericht door Monke »

leffingenoartje schreef:Iemand ervaring met deze toertocht ??? :roll:

Hij is ook opgenomen in de Adam Smol challenger.
groeten
Leuke tocht inderdaad
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

Denk dat ik er ook zal zijn.
Gebruikersavatar
Remmenlos
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 12:10
Rijdt met: NineR AIR 9

Bericht door Remmenlos »

Vandaag ook vertrokken naar Bomal maar vond er toch niet veel aan . In het begin héél saai , verder was er ook niet veel aan . Er was ook gewoon veel te veel modder. De 52 km werden uiteindelijk 48 km. Uit deze streek kunnen ze volgens mij veel meer uithalen. Maar ja we hebben de zondag voormiddag toch nog iets kunnen beleven . Op naar de volgende tt .
Grtzzzzz
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Re: 14-09-2008 Bomal

Bericht door Monke »

Monke schreef:
leffingenoartje schreef:Iemand ervaring met deze toertocht ??? :roll:

Hij is ook opgenomen in de Adam Smol challenger.
groeten
Leuke tocht inderdaad
het was er in elk geval lekker glibberig! :lol:
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

Remmenlos schreef:Vandaag ook vertrokken naar Bomal maar vond er toch niet veel aan . In het begin héél saai , verder was er ook niet veel aan . Er was ook gewoon veel te veel modder. De 52 km werden uiteindelijk 48 km. Uit deze streek kunnen ze volgens mij veel meer uithalen. Maar ja we hebben de zondag voormiddag toch nog iets kunnen beleven . Op naar de volgende tt .
Grtzzzzz
had ik je niet Olne aangeraden?
:wink:
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Re: 14-09-2008 Bomal

Bericht door Fons Moors »

Monke schreef:
Monke schreef:
leffingenoartje schreef:Iemand ervaring met deze toertocht ??? :roll:

Hij is ook opgenomen in de Adam Smol challenger.
groeten
Leuke tocht inderdaad
het was er in elk geval lekker glibberig! :lol:
En met tof personeel aan de bevoorradingen :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

yep deze meid ook gezien aan de derde ravito, schoon madam zenne :drunk: .
Het was de 10de keer vandaag dat ik hier kwam rijden en ik geef ook toe dat het vorig jaar wel beter was.
We hadden vandaag 815 hm's en vooral een slibber parcours amaai, maar schoon uitzichten over de grote weilanden.
mijne maat Koen reed met de racing ralph banden achteraan en dat heeft hij gevoeld ook, zelfs mijn Nobby Nics bleken soms een ware tractorband te zijn op sommige passages.
Qua klimmen mochten we toch niet klagen eigenlijk.

Red. 8)
Plaats reactie