06/09/08 Jabbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
grasshopper
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 23 aug 2008 08:58
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door grasshopper »

hieneke schreef:de ex bb trainen elke week de woensdagavond en verzamelen om 18.30 h aan bakkerij dufoor (aan kruispunt van de expressweg en torhoutsesteenweg) - iedereen welkom ! :-D
Bedankt voor de info, zal zeker eens de groep vergezellen ! :-)
bostrippertje
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 01 jun 2007 13:19
Rijdt met: SCOTT

jabbeke

Bericht door bostrippertje »

zal er ook zijn voor de 65km :-) zal de dag ervoor wel karakter moeten tonen op tverjaardagsfeest van mn schoonbroer! :drunk: :drunk:
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Vaste waarde op mijnen kalender! Indien er nu ook nog de Bouwerke Ed stukken bij komen... :bounce: :bounce: :bounce:
vennum
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 aug 2006 23:01
Rijdt met: cube + scatto+giant anthem

Bericht door vennum »

Traxer schreef:Vaste waarde op mijnen kalender! Indien er nu ook nog de Bouwerke Ed stukken bij komen... :bounce: :bounce: :bounce:
...... is dit een rit die je gewoon MOET doen!!! =P~
ijsbeerke
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 20:09
Rijdt met: trek 6700

Bericht door ijsbeerke »

Als we de reacties mogen geloven is Jabbeke de beste keuze voor zaterdag. . Kan iemand bevestigen of de mooie stroken uit de Brugse bikerstocht nu in deze tt zitten of niet ?
Gebruikersavatar
Bouwerke Ed
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 02 jan 2007 00:43
Rijdt met: Bulls

Bericht door Bouwerke Ed »

Na al die vragen om nog eens door die mooie privé bossen te mogen biken kon ik niet anders dan ergens mijn samenwerking te verlenen.
Het is nooit de bedoeling geweest om een nieuwe club op te starten, want er zijn er trouwens al genoeg rond het brugse. Ik heb altijd al opgekeken naar de goeie samenwerking van deze club en daarmede geef ik mijn volledige samenwerking aan Jabbeke!
Ik ben niet de parcoursbouwer maar wel bouwerke in een viertal private bossen dat ik éénmaal per jaar mag gebruiken en een drietal onder toezicht van mij.
Het volledige team van Jabbeke helpt mee met de voorbereiding(maaien, bespannen en bepijlen) en nadien met de opkuis zodanig dat de druk niet op één persoon valt!
- Het volledige parcours van het herderhoevebosje in Zedelgem.
- Het mooie Kraaiennestkasteel domein in Sint-Andries.
- Het unieke foreestbos met heuvel en bisnr( nieuw na bisnr klein Kluisberg). :bounce:
- Dit vierde bos is voor later... =P~
De bosjes lggen er nog altijd goed droog bij ook na die regenbuien van gisterenavond.
Dus niet meer twijfelen en afkomen is de boodschap! :wink:
thijsdeschepper
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 28 jul 2008 17:32
Rijdt met: Gazelle W3

Bericht door thijsdeschepper »

Startplaats op 14km van mij thuis, dus ik zal er bij zijn. Wel redelijk vroeg want moet nog naar Luik die middag :)
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Nogmaals,een AANRADER!!

Ik start in de namiddag pas,vermoedelijk rond 13u30.
Ik verlang alweer om door die privé-bosjes te crossen (en te bissen!!!).
Gebruikersavatar
Bouwerke Ed
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: di 02 jan 2007 00:43
Rijdt met: Bulls

Bericht door Bouwerke Ed »

Vanavond met vijf mannen en twee vrouwtjes het foreestbos klaargemaakt. :roll: Bijna boven op de Foreestheuvel is er een lus gemaakt voor "durvers". Het is een scherpe afdaling en via enkele kronkels en zijwand kom je bijna terug boven. Daarna weer naar beneden en tenslotte wordt er weer aansluiting gemaakt naar het hoogste punt om dan verder via de normale afdaling de foreestheuvel te verlaten.
Ik heb vier maal de lus ingereden en éénmaal moest ik voet aan de grond zetten omdat de ketting oversloeg.
Voor het bisnr moet er een singletrack genomen worden om terug aan de voet van de heuvel te komen. Ik raad dus iedereen aan om het bisnr te rijden want anders mis je die extra singletrack. Je beslist zelf hoeveel maal je bist of hoeveel maal je de durverslus neemt. Bij de scherpe afdaling best zo weinig mogelijk remmen want één van de dames was met mijn bike overkop gegaan door teveel te remmen! #-o Het was allemaal niet erg want de dikke laag bladeren had haar val gebroken.
Mooiste volgorde om te rijden:
- Foreestheuvel
- Bisnr
- Bisnr bijna boven de durverslus links nemen.
Tot zover het Foreestavontuur. :wink:
-------------------------------------------------------------------------------------
Samen met ansbiker en hieneke woensdagtrainingen om 18.30h naast de Quick op de parking van bakkerij Dufoor te Sint-Andries.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Bericht door profi »

Ik vind dit toch een beetje vreemd , dat bouwerke ed zijn medewerking verleend aan Jabbeke is zijn zaak , maar waarom geeft hij training de woensdag avond in brugse bikers kledij , dus is hij nog lid van deze club of wat ??? :-?
Plaats reactie