06/09/08 Jabbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Ruiters en gevallen paarden ben ik niet tegen gekomen, maar mij toch geen minuut verveeld tijdens deze prachtige rit. Vorig jaar deze tocht gereden en toen reeds met een ster (betekent zeer goed) bedacht. Dit jaar was hij dankzij de pareltjes van privéstukken nog beter...dus super. Dit is zeker één van de beste tochten in het Brugse ommeland. Samen met Ivan, Etienne, Luc, Johan en Vincent ten volle genoten van de Brugse bossen en den aprés. Ook tijdens de tocht nog eventjes het gezelschap gekregen van Jodelaietie. Kortom een dag om te genieten. Bedankt voor de voortreffelijke organisatie en tot de wintertocht, want die staat ook met een ster genoteerd in mijn boek. =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Gisteren ook naar Jabbeke geweest samen met pepeetje en de cowboy.
Eigenlijk achteraf gezien leek Jabbeke "Sint-Andrabbeke" wel :-D :-D.
De werkende en hulpende hand van Bouwerke Ed was hier duidelijk te herkennen.De tt was qua off-roadpassage inderdaad super en mag zonder twijfel tot de beste in de streek gerekend worden.
Samen met de cowboy vrij vlug van start gegaan op zoek naar Tobi en Kenny die iets vroeger gestart waren.De eerste controle liet misschien een beetje (te) lang op zich wachten,maar daar onze twee companen kunnen bijbenen.De foreestheuvel uiteraard ne keer gebist daar ik de eerste keer net niet helemaal tot boven geraakte :oops: :oops: ,dus een tweede zit,eh ronde.Nooit gedacht dat ik mijn klein plateautje ging moeten gebruiken vandaag,maar ik geraakte vlot boven en dus kon ik voldaan weer verder op pad.Intussen waren de beentjes helemaal "choco" aan het worden (na de te vlugge start),op strook 2 was het nog efkes tandenbijten maar ik was blij toen ik er was.Bij wijlen was het al stampen om door de modder te geraken en dat liet zich wel voelen.Na een lekkere douche en 2 leffes later leek ik al wat gerecupereerd.Spijtig genoeg waren de braadworsten allemaal op,dus dan maar thuis de "mage" weer goed gevuld.Jabbeke,tot deze winter!!!
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Ik was er ook bij, mooie tocht die het moet hebben van de privéstukken. Ik vond de stukken op de weg met die harde wind nog het moeilijkst :lol:

Vooral genoten van die singletrack van 3km, daar kon je blijven gaan aan een lekker tempo. Ook de heuvel met het bisnummer was de max. De bospassage voor de eerste bevoorrading was de meest technische strook, dat liep voor geen meter (maar dat maakt het ook plezant).

Verrassend genoeg eerder weinig modder al was er hier en daar een strook waar je flink moest doorduwen.

Veel stukken zoals in de TT van januari, maar da's maar goed ook !

Wat mij wel opviel was dat er haast geen kat onderweg was, bvb tussen km 10 en 25 niemand tegengekomen (om 13u15 vertrokken) terwijl ik nochtans aan een mooi inhaaltempo reed. Ik zie dat wel als een voordeel, zo kan je de singletracks mooi aan je eigen tempo rijden...
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Gisterenvoormiddag ook Jabbeke gereden. De TT's van Jabbeke gelden bij mij als de beste in de Brugse regio en dat was ook nu weer het geval.

Met het forumtreintje vertrokken en die startten duidelijk op het gemak want kon nog redelijk volgen of mijn achterstand tot een minumum beperken. Nadien wel de rol moeten lossen, zeker daar ik die middag nog 40km moest gaan rijden. Niet zo druk, zeker niet in de lus voor de grote afstand.

Opnieuw een prachtige TT met veel mooie (bos)passage en veel offroad waar duidelijk werk in gestoken is. Zeer goede bevoorradingen en bepijling. Bikewash zeer goed.

Eerlijkheid gebiedt me een minpunt aan te halen : de afstand.
62 aan de inschrijving beloven en uiteindelijk op 71 (zonder bisnummers) eindigen is nu net een beetje te veel overschrijding. Op zich geen probleem met de afstand, maar zat al continu op die 62 te rekenen daar ik 's middags ook moest rijden.

Full-bull, best contact opnemen met de organisatie. Ik denk dat er iemand die bij mij in de douche stond een gevonden trui zou binnenbrengen bij hen.
vennum
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 aug 2006 23:01
Rijdt met: cube + scatto+giant anthem

Bericht door vennum »

WTC JABBEKE bedankt iedereen die is afgekomen naar onze TT! =D>
Na het horen van de positieve commentaren, krijgen we al weer zin om er volop tegenaan te gaan voor onze winterrit. Hopelijk zien we jullie dan terug!
Ook een extra ' =D> ' voor de voorzitter, de parcourbouwer en alle medewerkers!!!
(mogen we iedereen nogmaals vragen om de privé-stukken te respecteren aub zodat we jullie de volgende keer een gelijkwaardige rit kunnen aanbieden...)
kierewiet
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 31 aug 2007 19:53
Rijdt met: zannata z29evo

Bericht door kierewiet »

Van mijnen kant wil ik ook nog eens alle 530 deelnemers bedanken om te starten in Jabbeke.We zullen rekening houden met de opmerkingen qua afstanden , maar we hebben echt tot de laatste dag moeten sleutelen aan het parcour en de hevige regen van vrijdagnamiddag heeft het natuurlijk wel minder gemakkelijk laten lopen.Tevens bedankt aan onze medewerkers en Bouwerke Ed.Deze week zal alles terug in orde gezet worden en daarna gaan we terug aan slag voor de
PERMEKETOCHT op 24 januari 2009.
Hou het sportief en tot de volgende.
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Heel mooie tocht! Werkelijk een prachtinrichting, tot in de puntjes in orde. =D> Bravo voor het vele werk dat hier in gestoken is. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Falco Peregrinus
Mountainbiker
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 24 dec 2006 16:20
Rijdt met: Ene met steunwieltjes achteraan

Bericht door Falco Peregrinus »

Deze tocht behoort tot mijn Top 5 in België!!! :lol: :lol: :lol:

Proficiat aan organisatie en zeeeeeker tot volgend jaar! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Baeske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: do 05 okt 2006 20:55
Rijdt met: nen Specialen

Bericht door Baeske »

deurbieter schreef:mooie tocht, 72km genoten en ook gebist en getrist
goede organisatie ,meer moet da nie zijn =D>
onderweg heb ik een ruiter zien vallen van z'n paard
de man bleef met 1voet in z'n haken hangen,
ik stopte vlug om hem uit die benarde situatie te bevrijden
en vroeg of hij ergens pijn had en met iets kon helpen
maar het enige wat hij deed was vloeken en schelden op z'n paard
ik besloot dan maar deze dierenvriend te laten voor wat hij was en
de rit verder te zetten , nog geen kilometer verder lag er een
paard op z'n rug in de gracht ,der stonden al wat ruiters bij.
ja, in de streek rond Brugge maak je nog iets mee!
tot de volgende,
Wel Deurbieter, één van de Brigandsbikers op die plaatsen was ik
jadadde, die man was nerveus, was eingenlijk wel gevaarlijk voor ons, U weet nooit hoe het paard reageert hé

Zeer mooie namiddag gehad, met dito tocht, 72 km genieten! =D> =D> =D> =D>

Minpuntje om in de toekomst misschien te verbeteren?
Eerste bevoorading zeer laat, 32 km en dan nog naast een koeiestal met bijhorende shit, stank en supergemotiveerde vliegen [-X
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Bericht door Lichterveldenaere »

Baeske schreef: dan nog naast een koeiestal met bijhorende shit, stank en supergemotiveerde vliegen [-X
Dat is nu een keer biken op de boerenbuiten hé, tussen veld en weide, ... :wink:
Plaats reactie