16/08+17/08/08 ,Houthalen-Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Chucky
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: za 19 jul 2003 01:40
Rijdt met: Granville CMX Carbon, Ridley 29",Olympia CSL-X2 27.5"

16/08+17/08/08 ,Houthalen-Helchteren

Bericht door Chucky »

Komend weekend vindt de jaarlijkse Ter Dolen :drunk: fietshappening plaats met een MTB toertocht op Zaterdag en Zondag.

Deze tocht(40km) loopt over de mijnterril van Winterslag,gekend van de GP Roel Paulissen.

Zaterdag : Vertrek mogelijk van 12u30 tot 14u30.
Zondag : Vertrek mogelijk van 08u00 tot 11u00.

Meer info op http://www.terdolenfietshappening.be/start/ onder "mountainbikerit"

Allen op post.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Ik zal hier morgen present zijn :wink: vertrek omstreeks 12u30. Ga wel op t'gemakske rijden, opwarmerke voor de 115 van Opoeteren, allee :-? als de beentjes morgen meewillen, anders pas ik voor de 115 :oops:
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Vandaag, zaterdag 16 augustus 2008, deze rit gereden. Ik had zo'n 45 km op mijn teller staan. Het was een mooi parcours met de nodige afwisseling. Vaak in de bossen, af en toe asfalt. De vermoeidheid na de vorige twee dagen fietsen zat nog in mijn benen, dus ik had het bij momenten zwaar. Bovendien kreeg ik twee keer laaghangende takken tegen mijn tronie gecatapulteerd op singletracks, maar aangezien mijn smoelwerk niet veel lelijker kan worden dan het nu al is, was dit maar een detail! De hoop oude steenkolen in Winterslag hoefde er voor mij niet persé bij, maar ieder zijn plezier uiteraard. Ik ben er op en af geraakt, maar de wijze waarop is niet voor publicatie vatbaar! Deze tocht verdient meer aandacht, want op dit forum was er tot nu toe blijkbaar weinig reactie! U kan er morgen nog naar toe, tenzij u uw zinnen op een andere toer hebt gezet! Ambiance aan de aankomst verzekerd! Groeten.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Zoals hierboven reeds gemeld, is deze tocht zeker de moeite waard. Ik heb hem vandaag ook gereden en vond hem redelijk mooi. Enkele langere asfalt stukken te na waren er behoorlijk veel singletracks. De afpijling kon misschien wat beter, maar als ge op een rustig tempo rijd en goed oplet kom je er vlot zonder mis te rijden. Je passeerd ook 2 x aan de bevoorrading (op 13 en 34 km ongeveer) helaas enkel met drank, een suikerwafel krijg je mee aan de inschrijving. Maar we komen om te biken en niet om te eten :wink: trouwens een goede biker heeft steeds zijn eigen energiebar op zak. :P Ik ga deze morgen nog een keertje rijden, gezien de benen geen 100km aankunnen op het moment, en de 45 hier leuker is dan in Opoeteren.
slapende biker
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: za 27 mei 2006 12:08
Rijdt met: Scott scale 50

Bericht door slapende biker »

Prachtige tt ,

In het begin wel wat stukken die iets minder bollen .
Na 12 km al bevoorading voor de 40 km , waarna men rustigaan richting terril rijdt ( die er trouwens zeer goed bij ligt ) .
Daarna rijdt men terug richting bevoorrading , waarna er nog 6 - 8 km moet gereden worden tot aan het vertrek .

Enig min puntje voor sommige ; aan de bevoorrading enkel drank en aan het vetrek een suikerwafel ( altans zaterdag toch ) .
Maar hier lig ik niet wakker van .

Het was een geslaagde dag . De terril helemaal opgereden .

Slapende biker
pelter bos biker
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:32
Rijdt met: trek 90

Bericht door pelter bos biker »

met de fiets naar helchteren gereden.dan het parcour op , en dat was even wennen.na 3 maanden racefiets nog eens de MTB...
mooi tochtje , zeer bekend voor ons, maar de terril tot boven was voor mij nieuw.
Gf. we zijn samen met uwe maat naar daar gereden, maar ge was al vertrokken. ik zie u nog wel een andere keer.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Voila we weten weer vanwaar de naam "Limburg Fietsparadijs" komt :lol:
Mooie tocht, heel veel single-track en daarbij nog eens den terril die op de mooiste manier naar boven en naar beneden werd gereden.

Het systeem "suikerwafel aan de start" is typisch voor de VFT-tochten. De Limburgers zijn dit gewoon en morren daarover al lang niet meer 8)
Voor een toerke van 40 km hebt ge toch nie meer nodig dan een wafelke en een bekerke drank zeker ?
Gebruikersavatar
biker-21
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 22:51
Rijdt met: scott scale 10

Bericht door biker-21 »

Mooi tochtje ook met de fiets van hamont naar helchteren gereden af en toe toch verkeerd gereden(op het parcour wel te verstaan he :lol: ) .Is deze terril te vergelijken met die van de toertocht van vandaag in opoeteren?Misschien volgend jaar alle 4 terrils doen op een dag!! :oops:
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

biker-21 schreef:.Is deze terril te vergelijken met die van de toertocht van vandaag in opoeteren?Misschien volgend jaar alle 4 terrils doen op een dag!! :oops:

Nope, dan is deze een makkie :wink:
Gebruikersavatar
Madeiros
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 22:29
Rijdt met: Scott Spark 10
Contacteer:

Bericht door Madeiros »

Een aanrader,hoog single-track en fun gehalte en dan de mijnterril nog,ook de organisatie was top. =D> =D>
Plaats reactie