17-8-08 Haasrode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tv
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 30 jul 2008 17:36
Rijdt met: flanders basic

Bericht door tv »

vandaag de 52 km gedaan, kan iemand me zeggen hoeveel kilometer dat exact was?

mooie tocht, herkenbare stroken vanin de TT van Pécrot. ondanks wat druppelkes toch een relatief droog parcours. Tijdens een ware machtsontplooiing wel even de grond opgezocht (eerste toertocht van mijn VTT-seizoen, dus nog niet gewoon om gleuven te ontwijken).

parcours was leuk, veel grindwegen en aardig wat klimwerk. de sportdrank was bedenkelijk.

Mooie organisatie, die zien mij terug

Tijl
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Ik ben goed overkop gegaan op die moeilijke klim. #-o #-o En dat deed geen deugd met al die keien. Mijn beide knieën doen zeer en kan nu moeizaam de trappen op stappen. Elleboog is ook wat geschaafd.

Ik vond dat er wel een beetje over die klim. Dat was meer een wandeltocht omdat het meestal onmogelijk was om te rijden (grote keien, diepe putten, geulen).

Ik was met de 52km bezig maar door dat voorvalletje (en dus pijn in de knie) heb ik aan de bevoorrading voor de 42 gekozen. Echter ik heb volgens mij toch nog ergens een verkeerde splitsing genomen want ik had maar 35km op de teller en dat was eigenlijk toch iets te weinig ondanks de pijn in de knie. Zolang de klimmen niet te steil waren voelde ik niets en ik had vandaag precies toch redelijk fors in de benen zitten.

Ik ga proberen zo vlug mogelijk nog eens in deze streek een TT rijden want dat is een mooi parcours.

Bepijling was zeer goed. Zeer opvallende grote pijlen.

De drank op de bevoorrading was idd niet zo lekker.
Gebruikersavatar
Gwen
Mountainbiker
Berichten: 1348
Lid geworden op: wo 23 aug 2006 09:58
Rijdt met: Cannondale CAAD9 - Kona Jake the Snake
Contacteer:

Bericht door Gwen »

_dizzze_ schreef:In een woord, "VOLLENBAK". =D>
Kvontek spijtig dat de 62 km al na 68 km gedaan waren. :wink:
:-D ik had er bij aankomst ook 69... op km 58 mijne kozzen achter gelaten, 't was toch maar paar km's nimmer... :lol: Hij stond wel al 3 min. na mij aan de bikewash, begint goe overweg te kunnen met z'n nief bakske.
Serieus afgezien vandaag, wel een heel schone tocht. Bij aankomst (weeral op 't laatste nipperken :wink: )begon 't ferm te regenen... tegen dat we ingeschreven waren, hield 't op en kwam 't zonneke er door. Vandaag paar keer kort tegen gestaan om over m'n wit ros te vliegen in die afdalingen. Kan onze Sid echt nie bijhouden op z'n scalpel, die vliegt gewoon. ikke ook, al is 't meer zonder velo en richting decor :-D Nergens pijlkes gemist, bevoorradingen waren bij ons ver geplunderd maar dat komt er van hè als je niet vroeg uit uw nest geraakt en laat start :-D Ne keer drinken en een stuk peperkoek volstaan voor ons dus hierover geen gezaag. Voor de rest supertocht, niks op aan te merken. 850 hoogtemeters had ik volgens de edge en die hebben geen centimeter verveeld. Echte aanrader! En goeie Leffe, 't heeft gesmaakt.
't was weer een weekendje dolle pret, vrijdag Poperinge en daar just Haasrode... was 't mor alle dagen weekend :-D
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Bericht door Z. »

68km gedaan.

Gekende -en gesmaakte- recept gekregen in Haasrode: Meerdaalbos, gevolgd door de open velden, pittige klimmekes en hollewegen van Nethen, Grez-Doiceau, Pécrot, etc.

Eerste 20km ondervonden de benen nog wat last van de tocht in Stree (Huy) vorige vrijdag. Maar daarna kwamen ze erdoor en werd het fiks doorrijden. Sjieke tocht met veel afwisseling.

Enkel bij die lianenklim hadden ze beter een bordje 'passage impossible' ipv 'passage difficile' gezet :-D

Bevoorradingen waren dik in orde. Toen ik bij de 2de bevoorrading passeerde was er ne local aan 't zagen en klagen dat er door zijn bos gereden werd. Hopelijk geen verdere gevolgen voor de organisatie.

Tot de volgende keer maar weer..
Gebruikersavatar
it's me !
Mountainbiker
Berichten: 1496
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 14:39
Rijdt met: Canyon

Bericht door it's me ! »

Mooie tocht.

Wat lichte regen onderweg kon de pret niet drukken.
Een aangename wandeling tussendoor op de "lianenklim". :-D

Goede organisatie, tot volgend jaar..
Gebruikersavatar
Ziggy8
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 28 dec 2007 18:19
Rijdt met: Specialized Epic,Specialized Rockhopper (mudbike)

Bericht door Ziggy8 »

tv schreef:vandaag de 52 km gedaan, kan iemand me zeggen hoeveel kilometer dat exact was?

mooie tocht, herkenbare stroken vanin de TT van Pécrot. ondanks wat druppelkes toch een relatief droog parcours. Tijdens een ware machtsontplooiing wel even de grond opgezocht (eerste toertocht van mijn VTT-seizoen, dus nog niet gewoon om gleuven te ontwijken).

parcours was leuk, veel grindwegen en aardig wat klimwerk. de sportdrank was bedenkelijk.

Mooie organisatie, die zien mij terug

Tijl
De 52 km waren er uiteindelijk 57 volgens mijn tellerke.
Schone tocht,wel ene keer bijna op mijn bakkes gegaan maar dat hoort erbij.

De sportdrank aan de bevoorrading was echt wel niet te zuipen.
En ik merk dat ik daar niet alleen zo over denk dus misschien een tip voor de organisatie.
Gebruikersavatar
ct
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: di 23 mei 2006 11:39
Rijdt met: CUBE AMS Comp 2009
Contacteer:

Bericht door ct »

Wij waren er ook bij mijn maat voor de 42km ikzelf voor de 52km. Die er zoals al eerder vermeldt 57km bleken te zijn. Zeer toffe tocht met paar pittige klimmetjes =D> . Ook het slechte idee gehad het "moeilijk parcour" te volgen in het begin [-X . Was inderdaad een serieuze klim maar dan wandelen. Had een beetje weg van een strook uit de camel trohpy :-D . Bevoorradingen waren ok zonder meer. Drank was inderdaad zeer speciaal en bijna niet te drinken #-o . Bepijling was prima. Beetje speciaal op het einde van de tocht kregen we tegenliggende fietsers die rode pijlen aan het volgen waren. Daar was het toch even afvragen of we nog juist zaten #-o . Toch een dikke proficiat aan de organisatie en volgend jaar zijn we er zeker terug bij =D>
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Zeker niet slecht, maar d'r zat ni veel in de benen gisteren. Zaterdagavond was het precies iets te plezant. Met een houten kop vertrokken en met loden benen toegekomen.
Ik had ook wat kilometers teveel, maar dacht dat het van het slalommen was... :drunk: #-o :wink:
Gebruikersavatar
wakke.
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: di 01 feb 2005 23:23
Rijdt met: 2 bikes met grote wielen

Bericht door wakke. »

het was inderdaad een super tt met al de nodige variatie's in en de nodige stuurvaardigheden.heb noodgedwongen maar de 42km gedaan door een val van mijne maat( knie open en genaaid achtera) maar we in totaal toch 46.7km en 546hm met een gemiddelde van 20.9.
bravo aan de organisatie en tot volgend jaar.
blades
Mountainbiker
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 12:15
Rijdt met: Trek Elite 9.9

Bericht door blades »

Was lang geleden dat ik zo'n schoon tocht gedaan had. Was natuurlijk ook tijdje geleden dat ik nog een tocht gedaan had door een rugblessure.

Maar goed, voelde me super, had ne goeie maat mee. Na 65KM begon de vermoeidheid wel toe te slaan. En een dikke knie aan overgehouden door een domme val door onstuimig te willen inhalen waar het niet kon.

Prima organisatie, maar slechte drank :)
In toekomst toch graag juiste km-stand.

Wij hebben 21.7KM/h op 70.7KM gehaald...
Plaats reactie